جمعه 15 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: قلب احمدی‌‌نژاد فرودگاه همه ملایری‌ های عزیز است، مهر

رئیس جمهور در پاسخ به درخواست مردم ملایر که خواهان ایجاد فرودگاه در این شهرستان بودند گفت: قلب احمدی ‌نژاد فرودگاه همه ملایری‌ های عزیز است.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به استان همدان، دور چهارم سفرهای استانی هیئت دولت به استان همدان با حاشیه هایی همراه بود که به برخی از آنها اشاره می شود.

* رئیس جمهور در روز نخست سفر به استان همدان پس از سخنرانی در جمع مردم شهرستان همدان در شهرستانهای رزن، کبودرآهنگ و بهار در روز نخست حضور یافت در روز دوم سفرش نیز به شهرستانهای فامنین، نهاوند، ملایر، تویسرکان و اسدآباد عزیمت کرد.

* در جلسه دیدار احمدی نژاد با علما و روحانیون استان خبرنگاران از حضور در این جلسه بنا به دلایلی بازماندند.

*رئیس جمهور در پاسخ به درخواست مردم ملایر که خواهان ایجاد فرودگاه در این شهرستان بودند گفت: قلب احمدی ‌نژاد فرودگاه همه ملایری‌ های عزیز است.

* به دلیل فشردگی برنامه های رئیس جمهور جلسات دیدار احمدی نژاد با ایثارگران، مدیران و منتخبان استان همدان که در سفرهای دور دوم و سوم به صورت جداگانه برگزار می شد در هم ادغام شد.

* احمدی نژاد در دیدار با جمعی از ایثارگران، مدیران و منتخبان استان همدان به حضور مسلمانا در آندلس اشاره کرد و افزود: من از علما عذر می خواهم چون من اعتقاد ندارم که در آندلس تمدن اسلامی برپا شده است، زیرا اگر تمدن اسلامی برپا شده بود دیگر این تمدن از بین نمی رفت. مگر می شود کسی طعم واقعی تمدن اسلامی را با روح خود بچشد سپس سراغ چیزهای دیگر برود.
* زمانی که احمدی نژاد در این جلسه درخصوص بسترسازی برای جذب گردشگر از کشورهای دیگر سخن می گفت، یکی از حضار از جای خود برخواست و با صدای بلند خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رئیس جمهور این کار یک عیبی دارد و عیبش این است که هر خارجی که می آید بی حجاب است. سپس احمدی نژاد به وی گفت: هنر شما این است که آنها را محجبه کنید. بی حجاب می‌آیند، باید با حجاب برگردند.

* احمدی نژاد همچنین در این جلسه به یکی از دیدارهای خود در سفر به نیویورک اشاره کرد و گفت: در نیویورک ما جلسه ای با بیست و چهار پنج نفر از سرمایه داران و اقصاددانان آمریکایی داشیم که هر کدام در حدود 100 مییون دلار سرمایه داشتند و مجموعه های جهانی را در اخیار داشتند. در این دیدار ما یک ساعت و نیم با آنها صحبت کردیم و من با همه وجود حس می کردم که اینها دنبال من و یا مکتبی هستند که به آن تکیه کنند. آنها حس می کردند روی آب هستند و هیچ نقطه اطمینانی برایشان نیست. در حقیقت کسانی که روزی با حرارت از نظام سرمایه داری دفاع می کردند امروز به دنبال این هستند که نقطه اتکایی داشته باشند تا به آن بچسبند.

* احمدی نژاد در جمع مردم کبودرآهنگ به ظرفیت جذب گردشگری غار علی صدر اشاره کرد و گفت با اقدامات ابتکاری می توان بستری ایجاد کرد که سالی 7 میلیون گردشگر به نقاط زیبای طبیعت که در استان همدان واقع شده است بیایند و اقتصاد این استان را متحول کنند.

* رئیس جمهور در جمع مردم نهاوند در پاسخ به این شعار مردم که می گفتند صلی علی محمد بوی رجایی آمد گفت: رجایی تو رفتی، در راه عزت این ملت جانت سوخت و زغال شد اما بدان اندیشه تو، اراده تو، امروز در جهان جاریست و در نهاوند صدها و هزارها رجایی وجود دارد که راه تو را ادامه خواهند داد.

* در تویسرکان مردم به جای توجه به صحبت های رئیس جمهور به دور بالگردها حلقه می زدند و با آن عکس یادگاری می گرفتند.

* نکته قابل توجه در سفر چهارم هیئت دولت به استان همدان این بود که جلسه هیئت دولت در این استان بیش از 7 ساعت به طول انجامید که در نوع خود رکوردی در سفرهای استانی محسوب می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


* از دیگر نکات جالب این سفر این بود که خط راه آهن شهرستان ملایر به اراک از طریق ارتباط تلفنی بین وزیر راه و شهرسازی با رئیس جمهور در زمانی که احمدی نژاد بین مردم شهرستان ملایر حضور داشت افتتاح شد.

* در این سفر خبرنگاران و اصحاب رسانه نقش پستچی نهاد ریاست جمهوری را بازی می کردند به طوریکه نامه های فراوانی را از مردم می گرفتند و به دست کارمندان ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری می رساندند.

* احمدی نژاد در برخی شهرستانهای استان همدان که مسیرش از مقابل اتاق خبرنگاران می گذشت دستش را بالا می برد و با رویی گشاده به اصحاب رسانه خسته نباشید صمیمانه ای می گفت.

* گفتگوی زنده رئیس جمهور که همواره در پایان دومین روز از سفر استانی از طریق شبکه استانی انجام می شد بنا به دلایلی لغو گردید و به روز سوم سفر پس از دیدار رئیس جمهور با جمعی از ایثارگران، مدیران و نخبگان استان موکول شد.

* سایت ریاست جمهوری نیز همانند سفر گذشته سخنان ائمه جمعه شهرستانهای استان همدان را منتشر کرد.

* در پایان برنامه های سفر 3 روزه رئیس جمهور به استان همدان که در قالب چهارمین دوره سفرهای استانی هیئت دولت به این استان انجام شده بود وی به طور سرزده به روستای "باشقوتاران" از توابع شهرستان کبودرآهنگ رفت و از نزدیک در جریان مشکلات این روستای محروم قرار گرفت. گفتنی است این روستا دارای 400 نفر جمعیت در قالب 55 خانوار می باشد. مردم این روستا فاقد همه امکانات ابتدایی از جمله آب هستند. اما مردم این روستا معتقدند 2 روستای دیگر به نام روستای "سنگ سفید" و "سرخ آب" محرومیت بیشتری نسبت به این روستا دارند.

* رئیس جمهور به مردم این روستا قول داد که امکانات ابتدایی از جمله آب، برق و گاز و خط تلفن در اختیار ساکنان این روستا قرار بگیرد. احمدی نژاد همچنین وعده کرد جاده این روستا آسفالت شود. البته مردم این روستا می گفتند که ما مدرسه می خواهیم ولی رئیس جمهور عنوان کرد که شما جمعیت خود را به حد نصاب برسانید تا برایتان مدرسه و راه و ... بسازیم.

* رئیس جمهور قول داد که تا پایان سال 91 که دوباره به این روستا سر می زند مصوبات دولت در خصوص این روستا اجرایی شود.

* از جمله وزرایی که اغلب همراه رئیس جمهور دیده می شدند وزیر آموزش و پرورش و نماینده سابق مردم همدان در مجلس شورای اسلامی بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016