جمعه 15 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعلامیه جمعیت پشتیبانی از جنبش دموکراسی خواهی مردم ایران در برلین علیه مجازات اعدام

هم میهنان

به مناسبت روز جهانی مبارزه برای لغو مجازات اعدام،

بار دیگر خواهان لغو این مجازات غیر انسانی باشیم!
« مجازات اعدام نشان خاص و ابدی بربریت است »
ویکتور هوگو ، 15 سپتامبر 1848

« انسان قرن ما خواهان قانون ها و نهادهایی است برای بهبودی ، تا او را مهار کنند بی آن که بشکنندش ، تا او را هدایت کنند بی آن که نابودش کنند »

آلبر کامو، آرتور کستلر ؛ تأملاتی در باره مجازات اعدام

هموطنان گرامی

شوربختانه مردم کشورما زیر سیطره ی حکومتی زندگی می کنند که تنها در سال جاری میلادی ، بیش از 500 حکم اعدام را به اجرا گذاشته است و« افتخار » رتبه اول اعدام در جهان را به نام خود به ثبت رسانده است و در اعدام نوجوانانی که هنگام ارتکاب جرم زیر 18 سال بوده اند ، در پله ی نخست « قهرمانی ننگ » در جهان ایستاده است.

مجازات اعدام ، مجازاتی است غیر اخلاقی .

مجازات اعدام ، مجازاتی است غیر منطقی . نمی توان برای مجرمی که تجاوز کرده است ، مجازات تجاوز را انتخاب کرد . نمی توان خانه ی کسی را آتش زد ، چرا که او خانه ای را آتش زده است .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مجازات اعدام ، مجازاتی است نا عادلانه .

مجازات اعدام ، مجازاتی است بی فایده . تاریخ دیروز وامروز کشورهای جهان نشان می دهد که با اجرای مجازات اعدام ، جنایت نه از بین می رود و نه کم می شود . جنایت ، بیماریی است اجتماعی که می توان – بدون حکم اعدام – بر آن پیروز شد .

مجازات اعدام ، مجازاتی است سنگدلانه و غیر انسانی .

مجازات اعدام ، مجازاتی است غیر قابل برگشت .

مجازات اعدام ، به خودی خود تولید کننده ی خشونت است و آن را باز می آفریند .

هم میهنان عزیز

در سال 1786 در توسکانٍ ایتالیا مجازات اعدام به دست دوک بزرگ ، لئوپولد اول ، لغو شد ؛ در ونزوئلا در سال 1863 ، در پادشاهی پرتقال در سال 1867 ، در آلمان در سال 1949 . هم اکنون در کشورهای اتحادیه اروپا و در بسیاری از کشورهای جهان ، این مجازات غیر انسانی و ضد بشری لغو شده است .

اما در حکومت جمهوری اسلامی ، قانون مجازات براساس لایحه ی ضدانسانی « قصاص » تنظیم شده است و نگاه به انسان و ضعف های او و مشکلات جامعه و نابسامانی های اجتماعی ، برمدار چرخه ی مرگ می گردد . اجرای بیش از 500 حکم اعدام در سال جاری ، اعدام 4 نوجوان و اعلام حکم اعدام برای 130 دیگر نوجوان زیر 18 سال ، اعدام دسته جمعی و پنهان بیش از 70 نفر در مشهد و ... نمونه هایی است از این سیاست حقوقی و قضایی وحشیانه و توحش زا .

هموطنان

در هر جای جهان که هستید در مراسمی که در محکومیت مجازات اعدام و برای لغو آن برگذار می گردد ، شرکت کنید .

جمعیت پشتیبانی از جنبش دموکراسی خواهی مردم ایران – برلین


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016