سه شنبه 29 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عامل قتل روح‌الله داداشی با وجودی که کمتر از ۱۸ سال سن دارد، چهارشنبه در ملاء عام اعدام می‌شود، ايسنا

عامل قتل «روح‌الله داداشی« بامداد روز چهارشنبه ۳۰ شهريور در ملاء عام اعدام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)؛ روابط عمومی دادگستری استان البرز اعلام کرد که پس از صدور رای دادگاه کيفری استان البرز مبنی بر قصاص عامل قتل روح‌الله داداشی، اين حکم روز چهارشنبه هفته‌ی جاری اجرا خواهد شد.

بر اساس اين گزارش در اطلاعيه دادگستری البرز آمده است: «بسم الله القاصم الجبارين وَلَکُم فِی القِصاصِ حَياه ٌيا أولِی الألبابِ لَعَلَّکُم تَتَّقُونَ (بقره ـ ۱۷۹). به موجب حکم شعبه ی اوّل دادگاه کيفری استان البرز و تأييد و ابرام حکم صادره در شعبه ی يازدهم ديوان‌عالی کشور و پس از تنفيذ حکم صادره از سوی رييس قوه‌ی قضاييه در سحرگاه روز چهارشنبه ۳۰ شهريور نسبت به اجرای حکم قصاص قاتل مرحوم روح الله داداشی در ملاء عام اقدام خواهد شد».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايسنا، ماموران کلانتری ۳۹ گلشهر در ساعت ۱۱:۴۵ شنبه شب ۲۵ تيرماه از طريق تماس مردمی در جريان وقوع يک درگيری در تقاطع خيابان گلزار کرج قرار گرفتند. ماموران کلانتری پس از دريافت اين خبر بلافاصله در محل حادثه حضور يافته و دريافتند سرنشينان دو دستگاه خودرو سواری با يکديگر درگير شده که يکی از آنها در اين حادثه به علت ضربات وارده در ناحيه گردن و سينه مجروح و به بيمارستان شهيد مدنی کرج منتقل شده است.

ماموران برای کسب اطلاعات بيشتر راهی بيمارستان شهيد مدنی شده و درآنجا دريافتند که مضروب يکی از قوی‌ترين مردان ايران به نام «روح‌الله داداشی» بود که به علت شدت جراحات جان خود را از دست داده بود.

با توجه به اظهارات شاهدان حادثه و انجام تحقيقات گسترده اطلاعاتی در کمتر از ۲۴ ساعت هويت و مخفيگاه سه سرنشين خودروی پرايد شناسايی و در دو عمليات جداگانه هر سه متهم در حالی که قصد داشتند از استان تهران خارج و متواری شوند، دستگير شدند.

پس از دستگيری، متهم اصلی که کمتر از ۱۸ سال سن دارد، به قتل اعتراف کرد و سپس در دادگاه کيفری استان البرز به قصاص محکوم شد که اين رای روز چهارشنبه در ملاءعام به مرحله اجرا درخواهد آمد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016