یکشنبه 17 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صالحی: انصاف و رعایت حقوق ایران شرط بررسی طرح‌های هسته‌ای است، مهر

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به طرح گام به گام روسیه اظهار داشت: ایران از هر اقدامی که برای برون رفت از این وضعیت پرونده تصنعی هسته ای ارائه شود استقبال می کند به شرطی که انصاف، عدالت و حقوق ایران در آن لحاظ شده باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای قزاقستانی خود که در تهران برگزار شد در پاسخ به سئوال یک خبرنگار روزنامه قزاقستانی در رابطه با پیشنهاد روسیه پیرامون موضوع هسته ای ایران موسوم به طرح گام به گام تصریح کرد: ما نفس این پیشنهاد را می پذیریم و از آن استقبال می کنیم.

صالحی تاکید کرد: پیشنهاد روسها نشان از نیت صادق آنان در ارائه راه حلی برای برون رفت از پرونده تصنعی هسته ای است.

وی افزود: البته این پیشنهاد جزئیات فراوانی دارد که قرار بر این است که در خصوص جزئیات رایزنی بیشتری صورت بگیرد.

وزیر خارجه با اشاره به اینکه حدود سه هفته قبل معاون وزیر خارجه روسیه به منظور رایزنی در خصوص این پیشنهاد به تهران سفر کرده است، گفت: هم اکنون روی پیشنهاد کار می کنیم و کارشناسان دو کشور در آینده نزدیک با یکدیگر رایزنی بیشتری خواهند داشت.

صالحی یادآور شد: ایران از هر اقدامی که برای برون رفت از این پرونده تصنعی ارائه شود استقبال می کند به شرطی که انصاف، عدالت و حقوق ایران در آن لحاظ شده باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزیر خارجه در پاسخ به سئوال یک خبرنگار دیگر قزاق در رابطه با طرح ترکمنستان برای بهره برداری از منابع گازی بستر دریای خزر عنوان کرد: ما به برادرانمان در ترکمنستان قبلا اعلام کرده ایم که از نظر اقتصادی راه های دیگری نیز برای بررسی وجود دارد و محیط زیست دریای خزر امر مهمی است که باید مورد توجه کشورها قرار بگیرد.

وی افزود: پروژه هم باید اقتصادی باشد و هم به محیط زیست دریای خزر آسیب نرساند.

صالحی در رابطه با تبادل نفت بین ایران و قزاقستان نیز گفت: این اقدام در گذشته انجام می شد که متوقف شده و ما آمادگی داریم که وارد تبادل نفت با قزاقستان شویم و فردا وزیر خارجه قزاقستان با وزیر نفت ایران در این خصوص جلسه ای خواهد داشت.

خبرنگار یک روزنامه قزاق از صالحی در رابطه با آخرین وضعیت رژیم حقوقی دریای خزر سئوال کرد که صالحی در این باره گفت: هر اتفاقی که در دریای خزر می افتد باید به گونه ای باشد که مجموعه کشورها در آن سهیم باشند و هر تصمیمی که می خواهد اتخاذ شود باید با مشارکت 5 کشور باشد.

وی غیر نظامی بودن و حفظ محیط زیست و منابع طبیعی را از جمله اصول مهم در دریای خزر ذکر کرد و گفت: خزر نباید جایی برای اغیار باشد و علاوه بر این محدوده آبهای ملی و مشترک نیز باید به طور کامل مورد توافق قرار بگیرد.

رئیس دستگاه سیاست خارجی ایران با اشاره به اینکه تا کنون چند جلسه در سطح کارشناسان، وزرای خارجه و سران کشورهای ساحلی برای تدوین رژیم حقوقی دریای خزر برگزار شده است گفت: بر اساس اطلاع وزیر خارجه قزاقستان در آینده نزدیک جلسه کارشناسی در این خصوص در آستانه قزاقستان برگزار می شود.

وی عنوان کرد: امیدواریم رژیم حقوقی دریای خزر هر چه زودتر به سرانجام برسد و تا امروز پیشرفت خوب بوده و باید با صبر بقیه راه را پیمود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016