دوشنبه 25 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حذف احمدی‌نژاد به شيوه خامنه‌ای! ناصر مستشار

عاقبت ولی فقيه بعد از مدتها اختلاف و کشمکش با رئيس جمهور بر گزيده اش، توانست شکل قانونی بر کناری اورا به لحاظ قانونی کشف نمايد تا تعادل نظام به هم نخورد!
بالاخره ولی فقيه مانند شاخ شمشاد قدرت خود را درشهر کرمانشاه ـ مانند پهلوانان آن ديار نشان داد و تغيير قانون اساسی را که متعاقب آن حذ ف مقام رياست جمهوری را به همراه خود خواهد آورد به مردم هميشه درصحنه عرضه نمود تا دارو دسته احمدی نژاد ديگر در دوره بعدی در فکر تصاحب کرسی رياست جمهوری نباشند واز همين حالا احمدی نژاد نيز بايد چمدان هايش را ببندد و کاخ رياست جمهوری را ترک نمايد!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قرار بود که در درروزهای سفر رهبر به کرمانشاه زلزله ای رخ دهد و خامنه ای در تهران توسط جناح احمدی نژاد از قدرت برکنار گردد اما خلاف آن به وقوع پيوست وقرار شده است که احمدی نژاد پست رياست جمهوری را تقديم رهبر کند و جار و پلاس خود را جمع نمايند!
در ملک ولی فقيه از ناکار آمدی احمدی نژاد ، هم صدای رعيت در آمده است و هم فرياد ارباب که اين دو نشان دهنده تصميم قاطع رهبر بر حذف احمدی نژاد حکايت می کند!
احمدی نژاد همه عرصه ها ی قدرت سياسی در حکومت اسلامی را به بحران کشانده است! بقول معروف " سنگ روی سنگ بند نيست"!
احمدی نژاد که اين روزها عامدانه سکوت خود را در مورد خبر های مربوط به گزارش های ترور و بمب گذاری حکومت اسلامی در سفارت های عربستان واسرائيل ادامه می دهد تا خامنه ای را در ماجرای ترور سفير عربستان سعودی درگير و تنها بگذارد تا در اين فاصله جناح خود را به رهبری اسفنديار رحيم مشائی که در پشت صحنه با امريکا در حال معامله تاريخی است موفق نشان دهد!

بقول بعضی از آگاهان سياسی همه اين اتفاقاتی که بين احمدی نژاد وخامنه ای در جريان هست به موش و گربه بازی شباهت دارد اما پشت صحنه نيز آرامش برقرار نيست!
«آيت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، که در ادامه ديدار خود از استان کرمانشاه در جمع دانشگاهيان اين منطقه حاضر شده، گفته است که گرچه در شرايط فعلی انتخاب رئيس‌جمهور با رأی مستقيم مردم «شيوه خوب و مؤثری» است اما «در آينده احتمالاً دور» هيچ اشکالی در تغيير اين ساز و کار به نظام پارلمانی وجود ندارد» راديو فردا.
کشتی جنگی احمدی نژاد در همه عرصه ها به باتلاق نشسته است اما خامنه ای خود را همانند يک داورمصلح برفراز همه بن بست ها می پندارد وزيربار مسئوليت های مشترک با رئيس جمهور برگزيده اش نمی بيند!
اما به نظر من بدين خاطر در ماههای اخير بيشتر انتقادات بسوی احمدی نژاد بوده است وخامنه ای ،رئيس جمهور منتخبش را تنها گذاشته است!
احمدی نژاد می خواهد به مردم نشان بدهد که در کمبودها و نارسائی های جاری در کشور ـ شخص خامنه ای نيز مقصر است و او با دخالت در امور انتخابات وزراء ،عملا چوب لای چرخ دولت گذاشته است!
احمدی نژاد حاضر است تا برکنار گردد تا در ميان مردم محبوبيت کسب نمايد تا همه کاسه و کوزه ها برسر خامنه ای شکسته شود. گاهی اوقات بر کنار شدن نيز باعث افتخار است تا در راستای آن يک موج توده ای حمايت کننده را بدنبال داشته باشد!
تيم احمدی نژاد و مشائی بر روی روحيات و روان مردم ناراضی از حکومت حساب باز کرده اند تا جايگاه تازه ای برای خود بگشايند.
يا اينکه تيم احمدی نژاد تلاش می نمايد تا خامنه ای را به عقب نشينی وادارد تا از اين زاويه خودرا قهرمان مردم گرداند!
آب راکد جمهوری اسلامی اينک مدتهاست که در همه زمينه ها بسيار گنديده شده است و برای تازگی خود به يک حرکت سونامی وار محتاج شده است تا بتواند نقطه عزيمت نوينی را برای نظام افتتاح نمايد.
در اين روزها که از حيات جمهوری اسلامی می گذرد به لحاظ تاريخی از دوره خاتمی تدارک چی تا احمدی نژاد متمرد اتفاقات پيچده ای در حال شکل گيری هست!

به نظر می رسد اطرافيان خامنه ای نتوانستند مسير فکری احمدی نژاد را از رحيم مشايی جدا کنند. احمدی نژاد در پاره ای موارد يک قدم پس می رود ولی دوباره دست به تعرض می زند. بطور نمونه هنگاميکه جناح خامنه ای درب استانداری شيراز را قفل زد و استاندار از شيراز به تهران برگشت ، احمدی نژاد باز به رهبر دهن کجی کرد و استاندار را به معاونت رئيس جمهور ارتقاء داد.
اين موضوع و ساير موارد ديگر نظير همراه بودن سران «جريان انحرافی» با احمدی نژاد در سفر ارمنستان که ظاهرا به دليل آماده نبودن پروتکل ها سفر لغو شد، ولی گوياعلت اصلی لغو سفر ممنوع الخروج بودن سران «جريان انحرافی» بوده است ، خود حکايت از آن دارد که احمدی نژاد حاضر نيست اوامر پيشوا خامنه ای را اطاعت کند.

از آنجا که سران رژيم رفته رفته نا اميد می شوند که خط احمدی نژاد را از مشايی جدا کنند ، لذا به فکر طرح بی کفايتی او افتاده اند. آنها نيز اين اقدام را يکباره انجام نخواهند داد ولی با تدارک مقدمات اين کار به احمدی نژاد خواهند فهماند که درصورت عدم تمکمين از خامنه ای و ادامه خط مشی فعلی عواقب ديگری نيزدر انتظارش می باشد . درهمين رابطه علی عباسپور تهرانی فرد، رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با روزنامه اعتدال گفته است:

« وقتی تفکراتی را که ما تفکرات انحرافی می دانيم ، مورد تائيد رئيس جمهور قرار می گيرد؛ يا حرکتها و رفتارهايی که بعضا توسط بعضی افراد جريان مساله دار صورت می گيرد و ما به جای ديدن برخورد رئيس جمهور، ارتقای شغلی آن افراد را می بينيم، مثل استاندار شيراز که معاون رئيس جمهورمی شود، ديگر اين را دو نگاه را جدا نمی بينيم ، بلکه دو تفکر ذوب شده در هم می دانيم که يکی هستند.
من رييس جمهور را ذوب شده در اطرافيانش می بينيم ، مگر اينکه احمدی نژاد صراحتا بيايد و برائت خود را اعلام کند، در غير اين صورت ، اعمالی که رييس جمور انجام می دهند، نشان می دهد ايشان در جريان هايی که وجود دارد و مورد سوال مردم نيز هست، ذوب شده و تفکيک ناپذيرند.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016