شنبه 30 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آقای مطهری! اگر می‌خواهید بمانید، بروید، غلامعلی رجایی

برگرفته از وبلاگ غلامعلی رجایی

«نزدیک به چهار ماه است که طرح سؤال از رئیس [دولت] در کشوی میز هیئت رئیسه است و این یعنی عدم استقلال و اقتدار مجلس.» این حرف را دکتر علی مطهری نماینده مردم شریف تهران در مصاحبه ای کوتاه با خبرنگار پارلمانی سایت اعتدال بیان کرده و به نظر من تیر خلاصی به مردمسالاری دینی که در محوریت مجلس ظهور و بروز پیدا کرده و باید بکند، زده است.

این خبر تکان دهنده است و اهمیت آن بیش از آنکه به سوال از رییس دولت مربوط باشد به منزلت از دست رفته مجلس در یک کار تقریبا بی سابقه – پس از عزل بنی صدر توسط مجلس اول – ارتباط دارد. سوال اصلی در این ارتباط این است که هیئت رییسه مجلس چرا باید نگران سوال از رییس دولت باشد که این همه مدت آن را متوقف نموده است؟

آیا مجلس و هیئت رییسه آن دراین زمینه هم مانند رای دادن به بعضی وزرای دولت دهم به سد توصیه ای! برخورده یا رعایت شان رییس دولت را از شان خود واجب تر و مهم تر دانسته و عین مصلحت! می داند؟

برای هیئت رییسه مجلس چه تکلیفی بالاتر از اینکه اجازه دهند با طرح سوال از رییس دولت که در تاریخ سیاسی کشور می تواند امر مبارکی برای پاسخگو بودن حاکمیت باشد، مجلس در این باره به تشخیص خود عمل کند و نگذارد اقتدارش با هر توجیهی آسیب ببیند؟

مردم نمایندگان مجلس و نمایندگان، هیئت رییسه آن را انتخاب نکرده اند تا از شؤون و منزلت مجلس به نفع این و آن کوتاه بیایند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هیئت رییسه محترم وبعضی نمایندگان ساکت در این موضوع باید علاوه بر پاسخگویی به مردم، به تاریخ کشور خود هم جوابگو باشند. تازه، مگر قرار است در مجلس با این سوال چه اتفاقی بیفتد که هیئت رییسه ۱۲۰ روز آن را معطل و راکد نگه داشته است؟

هیئت رییسه باید بداند با اجازه دادن به طرح سوال از رییس دولت تاحدودی می تواند آبروی ازدست رفته مجلس را در افکارعمومی که با سکوت در برابر تاختهای دولت آسیب جدی دیده به آن بازگرداند.

به دوست عزیزم آقای دکتر علی مطهری هم عرض می کنم هرچند ماندن کسی مثل جنابعالی در این مجلس با این همه اعضای ساکتش غنیمت است ولی اگر قرار باشد جنابعالی نتوانید بعنوان نماینده مردم از ابتدایی ترین حق خود استفاده کنید و از شوون مجلسی که به قول امام مرکز و بالاترین قدرتها در کشور است دفاع نمائید، بودن و نبودنتان در مجلس چندان تفاوتی نخواهد کرد ویا به تعبیر بهتر، دیگر ماندن در چنین مجلسی ساکت و اهل مصالحه برای جنابعالی که از احرار این نظام می باشید چندان موضوعیتی نخواهد داشت.

جناب آقای مطهری، خوب ایستاده اید ولی اگر هیئت رییسه مجلس بخود نیامد، دو راه در پیش رو دارید: اگر می خواهید از دل مردم بروید، در چنین مجلسی بمانید ولی اگر می خواهید بمانید، بروید!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016