دوشنبه 2 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع صنفی با حضور گسترده دانشجويان در دانشگاه مازندران برگزار شد، دانشجونيوز

روز گذشته دانشگاه مازندران شاهد يکی از گسترده ترين تجمع های اعتراضی خود در سال های اخير بود.

به گزارش دانشجونيوز، در روز يکشنبه از حدود ساعت ١١.٣٠ ظهر، دانشجويان دانشگاه مازندران ظرف های غذای خود را از سلف دختران و پسران تا ساختمان اداری سلف چيده و در مقابل اين ساختمان دست به تحصن زدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين تجمع در حالی شکل گرفت که در هفته ی گذشته بيش از هزار نفر از دانشجويان دانشگاه مازندران در نامه ای به شورای صنفی، اعتراض خود را به کيفيت نامطلوب غذای سلف دانشگاه و خوابگاه ها اعلام کرده بودند، با اين وجود پاسخی از سوی شورای صنفی يا ساير نهادهای ذی ربط دانشگاه دريافت نکرده و تنها شاهد امنيتی تر شدن فضای دانشگاه بودند.

بنا بر گزارش دانشجويان مازندران، نيروهای حراست، لباس شخصی و بسيج بارها سعی نمودند ظرف های غذا را جمع کرده و جمعيت را متفرق نمايند که با اعتراض گسترده دانشجويان مواجه شده و از اين کار صرف نظر نمودند.

در اين تجمع يکی از دانشجويان بيانيه ای را قرائت نموده و مطالبات صنفی دانشجويان را بار ديگر به مسولان دانشگاه گوشزد نمود که با حمايت و تشويق دانشجويان حاضر در تجمع مواجه گرديد.

از جمله مشکلات صنفی ای که در اين بيانيه به آن اشاره شده است می توان از بد بودن کيفيت غذا، افزايش بيش از صد درصدی نرخ غذا نسبت به ترم گذشته، ظرفيت پايين و وضع نامناسب خوابگاه ها، برخورد بد حراست با دانشجويان علی الخصوص دختران و... نام برد.

همچنين در پايان اين بيانيه تاکيد شده است "ما دانشجويان دانشگاه مازندران از همه ی ظرفيت های قانونی برای رسيدن به مطالباتمان استفاده خواهيم کرد و در صورت بی توجهی مسوولين وارد فاز جديدی از مبارزه خواهيم شد."

پس از اين تجمع بعضی از دانشجويان معترض نيز به حراست مرکزی دانشگاه احضار شده و مورد تهديد تلفنی قرار گرفتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016