جمعه 6 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حجت‌الاسلام روانبخش: تردیدافکنی هاشمی رفسنجانی در هیچ دوره‌ای به نتیجه‌ نرسیده است، فارس

خبرگزاری فارس: عضو جبهه پایداری با بیان اینکه هاشمی و همفکران وی می‌دانند که در انتخابات مجلس رأی ندارند و از این‌رو درصدد برهم زدن بازی و ایجاد شبهه هستند، گفت: تردیدافکنی هاشمی رفسنجانی در هیچ دوره‌ای به نتیجه‌ نرسیده است.

حجت‌الاسلام قاسم روانبخش، عضو جبهه پایداری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اشاره به تردید‌افکنی‌های اخیر هاشمی رفسنجانی مبنی بر اینکه رأی مردم باید تأثیرگذار بوده و تزئینی نباشد، اظهار داشت: هاشمی بار اولی نیست که این اظهارات را بیان می‌کند و او هر دفعه که این سخنان را مطرح کرده، میوه آن را نیز چیده است.

وی بر همین اساس ادامه داد‌: وقتی هاشمی در سال 76 چنین اظهاراتی داشت حاصل آن روی کار آمدن خاتمی و به نوا رسیدن حزب کارگزاران بود، همین‌طور در سال 84 نیز این القائات به نتیجه‌ای نرسید.

روانبخش با بیان اینکه مطرح کردن این تردید‌ها در سال 88 از سوی هاشمی به فتنه منجر شد، تصریح کرد: آقای هاشمی گمان می‌کرد با تشکیل کمیته صیانت از آرا و ایجاد جو تنش‌آمیز می‌تواند کاندیدای موردنظر خود را به پیروزی برساند و زمانی که اینگونه نشد آن فتنه ایجاد شد.

وی افزود:‌ همفکران هاشمی و او می‌دانند که در انتخابات مجلس رأی ندارند و از این‌رو درصددند با برهم زدن بازی و ایجاد شبهه القا کنند که مردم به انتخابات اعتماد نداشته و رأی آنها تزئینی است؛ در واقع این حرکت نوعی فرار روبه‌ جلو است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو جبهه پایداری با طرح این پرسش از هاشمی که شما چند دوره از مردم رأی گرفته‌اید، یادآور شد: ‌هاشمی رفسنجانی دو دوره رئیس جمهور و چند دور رئیس مجلس و خبرگان بود، حتی کروبی، فائزه هاشمی و محمدرضا خاتمی نیز از مردم رأی گرفتند بنابراین شورای نگهبان و قانون هیچ تغییری نکرده است اما زمانی که آنها خودشان از این سازوکار رأی می‌آوردند، انتخاب مردم را تزئینی نمی‌دانستند.

وی اضافه کرد: هاشمی رفسنجانی خود را محور می‌داند بنابراین اگر مردم به وی و دوستانش رأی ندهند از نظر این جریان «لشکر قابلمه‌ به دست» محسوب می‌شوند.

روانبخش با بیان اینکه طرح چنین تردیدهایی از سوی هاشمی برای این است که او از شرایط کشور آگاهی دارد و می‌داند افکار عمومی به دلیل رفتار وی در سال فتنه به آنها رأی نمی‌دهند، گفت: هاشمی درصدد است از این طریق اصل مشروعیت انتخابات را زیر سؤال ببرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016