جمعه 13 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دبیر شورای عالی امنیت ملی آمریکا را نماد تروریسم دولتی خواند، مهر

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: همان گونه که ما 32 سال پیش اجازه جاسوسی سفارت آمریکا در کشورمان را ندادیم امروز هم جمهوری اسلامی ایران با اشراف اطلاعاتی نشان می دهد که آمریکا نماد تروریسم دولتی بوده و دولت آمریکا نیروهای خود را برای کشتار ملت های منطقه بکار می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر سعید جلیلی در مراسم سالروز ملی مبارزه با استکبار جهانی که امروز صبح در مقابل لانه جاسوسی آمریکا برگزار شد طی سخنانی گفت: تقابل ایران با آمریکا یک تقابل پارادایمی است و در واقع آنها نگران ارائه الگویی از جمهوری اسلامی به جهانیان است که از یک سو عامل پیشرفت تعالی و از سویی دیگر بنیان های فکری آنها را به هم می ریزد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه تقابل ایران با آمریکا را در چارچوب الگوهای ارائه شده عنوان کرد و همچنین گفت: امروز الگوی مردم سالاری دینی در برابر الگوی استکباری حکومت یک درصد بر 99 درصد است.

وی در ادامه به اتفاقات یوم الله 13 آبان اشاره کرد و گفت: استکبار با تبعید امام و کشتار دانشجویان و دانش آموزان در صدد مقابله با نهضت اسلامی بود.

وی گفت: آنها همچنین در 32 سال بعد از انقلاب اسلامی نیز به مقابله با ایران اسلامی پرداختند ولی این تقابل نه تنها از نفوذ ایران نکاست بلکه روز به روز بر گستره نفوذ و مقبولیت ایران افزود.

وی به نهضت های اخیر در منطقه اشاره کرد و گفت: ویژگی اصلی این نهضت ها مردمی ، اسلامی ، ضد استکباری و ضد صهیونیستی بودن است و به واقع این نهضت ها استکبار را مستاصل و همچنین متحدانش را یک یک ساقط می کند.

جلیلی به سناریوی اخیر آمریکا بر علیه ایران اشاره کرد و گفت: آنها از سر استیصال روز به تهدیدهای فرضی و توخالی آورده اند ولی باید دانست که اساسا جریان سرمایه داری بر مبنای تروریسم شکل گرفته است.

وی ادامه داد: امروز آنها دچار تناقص شده اند و باید به مردم خود پاسخ دهند علت تنفر 85 درصدی مردم جهان به آمریکا چیست؟ و چرا پس از میلیاردها دلار هزینه برای اشتغال عراق و افغانستان امروز دست خالی از این کشورها خارج می شوند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: امروز در صحنه جهانی به برکت بیداری اسلامی ، انقلاب اسلامی الهام بخش سایر مسلمانان شده و در تمامی حوزه هایی که آمریکا در موضع مدعی بود نه تنها متهم بلکه مجرم اصلی بشمار می رود.

وی اتهام نقض حقوق بشر واستفاده از سلاح های کشتار جمعی را متوجه آمریکا عنوان کرد و گفت: هم اکنون آمریکا در زمینه اشاعه سلاح های هسته ای و در اختیار اسرائیل قرار دادن این سلاح ها باید مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد.

وی افزون بر دو عامل فوق ، تروریزم را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: بر اساس اسناد متقن هم اکنون ما مدعی هستیم و به جهانیان این اسناد را ارائه خواهیم کرد.

جلیلی به تسخیر لانه جاسوسی در سال 58 اشاره کرد و گفت: همانند آن روزی که اسناد متقنی به جهانیان ارائه شد که آمریکا در صدد مقابله با حرکت انقلابی ملت ایران است، امروز نیز اسناد مقتنی از تروریست بودن آمریکا را به جهانیان ارائه خواهیم کرد.

وی به سخنان وزیرامورخارجه آمریکا مبنی بر ایجاد سفارت مجازی برای ایران نیز گفت: همین گفته شاهد خیالی بودن طرح های آنها بوده و نشان می دهد که خواب بازگشت آمریکا به ایران دیگر تعبیر نخواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: همان گونه که ما 32 سال پیش اجازه جاسوسی از سفارت آمریکا در کشورمان را ندادیم امروز هم جمهوری اسلامی ایران با اشراف اطلاعاتی نشان می دهد که آمریکا نماد تروریسم دولتی بوده و دولت آمریکا نیروهای خود را برای کشتار ملت های منطقه بکار می گیرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اسناد اقدامات آمریکا امروز به سفیر سوئیس و بان کی مون ارائه می شود

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: امروز در سالگرد 13 آبان با احضار سفیر سوئیس اسناد مربوط به تروریست بودن آمریکا را به وی تسلیم خواهیم کرد و سفیر ایران در سازمان ملل نیز این اسناد را به دبیرکل سازمان ملل می دهد تا طبق کنوانسیون مربوطه در اختیار همه اعضا قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر سعید جلیلی در ادامه سخنان خود در جمع تجمع کنندگان مقابل لانه جاسوسی آمریکا با اشاره به نهضت تسخیر وال استریت در آمریکا گفت: ما از این فضا استفاده خواهیم کرد و به خاطر اقدامات تروریستی ، آمریکا را تحت تعقیب قرار می دهیم.

وی بحث درباره اقدامات تروریستی آمریکا را تازه ندانست و گفت: دو سال پیش اسنادی درباره جنایات تروریستی آمریکا به وزارت خارجه این کشور و سازمان ملل داده ایم و از همین رو سناریو اخیر آمریکا علیه ایران را رفتاری انفعالی برای فرار به جلو می دانیم.

جلیلی ادامه داد: ما علاوه بر آنکه که از رفتار آمریکا در حمایت و مدیریت گروههای تروریستی ارائه کرده ایم امروز اسناد متقنی برای فرد فرد کسانی که در اقدامات تروریستی در منطقه دست داشته اند داریم و می توانیم نشان دهیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی یکی از اسناد را مربوط به کسانی عنوان کرد که در فهرست تحریم های آمریکا قرار دارند و توسط برخی گروهها در لیست ترور قرار می گیرند و گفت: چه رابطه ای می توان بین ترورها و تحریم ها دید بجز اینکه تروریست ها را خود آمریکا هدایت می کند تا کسانی که در برابر آمریکا هستند از بین ببرد.

وی ادامه داد: اسنادی وجود دارد که نه تنها حذف افراد در برنامه های تروریست ها وجود داشته بلکه آنها بدنبال این هستند که با مدیریت آمریکا علیه تاسیسات زیرساخت های یک ملت نیز اقداماتی را در دستور کار قرار دهند.

جلیلی همچنین با اعلام این خبر که امروز در سالگرد 13 آبان با احضار سفیر سوئیس اسناد مربوط به تروریست بودن آمریکا را به وی تسلیم خواهیم کرد و همچنین سفیر ما در سازمان ملل این اسناد را به دبیرکل سازمان ملل می دهد تا طبق کنوانسیون مربوطه این اسناد در اختیار همه اعضا قرار گیرد گفت: ما این حق را برای خود محفوظ می دانیم که قوه قضائیه کشور مان این پرونده ها را پیگیری و تا فرجام آن این پیگیری ها ادامه یابد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه امروز موج 99 درصدی جامعه جهانی اجازه سیاست های استکباری به آمریکا نمی دهد گفت: دیگر امروز متهمان نمی توانند در موضع مدعی قرار گیرند و به خاطر اینکه دشمن مستاصل شده است چاره ای جز تزویر ندارد.

وی به حوادث سال 88 در کشور اشاره کرد و گفت: آتش فتنه ای که آنها افروخته بودند با حماسه 9 دی و 22 بهمن فرو نشست و امروز می بینیم که مقابله با استکبار در تمام منطقه فراگیر شده است.

وی افزود: امروز سیل بیداری اسلامی به پشت خیمه گاه دشمن رسیده و انها چاره ای جز تزویر ندارند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی به توصیه های مسئولین آمریکایی برای ترور سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: آنها فکر می کنند می توانند با ترور یک نفر جلوی حرکت یک ملت را بگیرند ولی همین نشان می دهد که آنها ظرفیت انقلاب اسلامی را نشناخته اند.

وی خطاب به دولتمردان آمریکایی گفت: آنچه شما در 30 سال گذشته از جنگ افزار داشته اید قابل قیاس با ایران نبود ولی نتوانستید مانع حرکت انقلاب اسلامی شوید و امروز نیز متحدان شما یک یک توسط ملت ها سرنگون می شود و باز هم نمی توانید از منافع نامشروع خود دفاع کنید.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: بی شک این امر ناشی از قدرت نرم اندیشه اسلام ناب محمدی بوده و به واقع مشخص شد که با سلاح سرد نمی توانید به جنگ اندیشه بروید.

وی به ورود غرب در عرصه جنگ نرم بر علیه کشورمان اشاره کرد و گفت: اگر شما را در جنگ سرد با قدرت نرم خود شکست دادیم در جنگ نرم به طریق اولی شما را شکست خواهیم داد و این میراث بزرگ امام راحل است.

جلیلی در ادامه بخش هایی ازآخرین پیام امام (ره) را به مناسک حج قرائت کرد و افزود: آمریکا بداند 99 درصد جامعه جهانی در برابر او ایستاده اند و مبارزه جبهه حق با باطل با پرچمداری اسلام آغاز شده و تا سرنگونی استکبار جهانی ادامه پیدا خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016