جمعه 13 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سازمان جمهوريخواهان ايران: عضويت در يونسکو آغاز به رسميت شناختن جهانی استقلال کشوری و ملی فلسطينی ها است

سازمان جمهوريخواهان ايران پذيرش فلسطين به عضويت رسمی سازمان ‌آموزشی،‌علمی ‌و ‌فرهنگی ‌ملل ‌متحد (یونسکو) را به ملت و دولت فلسطين تبريک می گويد. اين عضويت وگسترش آن به عضويت کامل فلسطين در سازمان ملل متحد نه تنها هيچگونه مانعی برای از سرگيری مذاکرات ميان دولت های اسرائيل و فلسطين نيست، که بيش از آن می تواند مانعی برای اقدامات نظامی يا جنگ جويانه طرفين باشد. با رسميت يافتن کشوری و ملی فلسطينی ها در سازمان ملل و نهادهای آن هرگونه اقدام و حمله مسلحانه از هر طرف که باشد به عنوان جنگ و تجاوز به کشوری مستقل تلقی شده و اقدامات شورای امنيت سازمان ملل را الزام آور خواهد نمود.

ما از شيوه سياستگذاری مسالمت آميز و هوشمندانه دولت آقای محمود عباس پشتيبانی و قدردانی می کنيم و بهره مندی از امکانات ديپلماتيک و تعامل با سازمان های بين المللی را بهترين راه برای احقاق حقوق ملت فلسطين میدانيم.

پذيرش فلسطين به عضويت يونسکو با بيش از دوسوم آرای 173 کشور حاضر و مخالفت تنها 14 کشور امکانی برای استفاده از حق وتو برای اعضای دائمی شورای امنيت باقی نگذارده و راه را برای عضويت اين کشور در ديگر نهادهای سازمان ملل، از جمله سازمان تجارت جهانی گشوده است. به علاوه فلسطينی ها با عضويت در يونسکو امکان خواهند يافت که تعدادی از شهرهای تاريخی خود در اردن غربی و نوار غزه را به عنوان ميراث فرهنگی جهان به ثبت برساند و از اين طريق راه را برای حملات نظامی به اين شهرها ببندند.

گرچه دولت آقای اوباما ظاهرا به دليل قوانينی که در سالهای نود ميلادی به تصويب رسيده بودند، مجبور به مخالفت با عضويت فلسطين در يونسکو بود و در اين مخالفت تنها سه کشور مهم غربی را همراه خود داشت، اما رئيس جمهور آمريکا حتما می داند که روند به رسميت شناسی فلسطين ديگر توقف پذير نيست. آقای اوباما می تواند با بردن طرحی برای الغای قوانين بازدارنده در به رسميت شناختن عضويت فلسطين در سازمان ملل متحد در اين دوره از زمامداری اش استقلال سياسی و اراده عمل خود را در تاريخ به ثبت برساند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سازمان ما با دفاع از حق اسرائيلی ها برای داشتن کشوری با مرزهای امن تصمیم دولت اسرائیل را مبنی بر ساخت واحدهای مسکونی در اراضی اشغالی در کرانه غربی محکوم می کند. ساختن شهرک‌ها در کرانه غربی و بیت المقدس شرقی طبق قوانین بین المللی توجيه ناپذير، غیر قانونی و تهدیدی است برای عملی شدن راه حل دو کشور همسايه و مستقل . ما از دولت اسرائيل می خواهيم که هر چه زودتر به سياست شهرک سازی پايان داده و مذاکرات خود را با دولت محمود عباس در جهت به رسميت شناختن کشور فلسطين در مرزهای پيش از جنگ 1967 آغاز نمايد. ادامه شهرک سازی و يا گسترش مناطق يهودی نشين موجود در خاک فلسطين نتيجه ای جز توانمند تر شدن نيروهای افراطی داخلی و حامیان خارجی آنها نخواهد داشت. اين سياست در نهايت به بالا گرفتن درگيری های نظامی می انجامد، که نه کمکی است به امنيت اسرائيل و نه آينده ساز برای فلسطين و فلسطينی ها.

سازمان جمهوريخواهان ايران


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016