شنبه 14 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فعالیت رسمی جبهه متحد اصولگرایان آغاز شد، فارس

فعالیت رسمی جبهه متحد اصولگرایان با برگزاری اولین نشست مطبوعاتی با حضور علی اکبر ولایتی سخنگو، علی رضا زاکانی رئیس ستاد و منوچهر متکی دبیر هیئت اجرایی این جبهه آغاز شد.
خبرگزاری فارس: فعالیت رسمی جبهه متحد اصولگرایان آغاز شد

به گزارش خبرنگاران سیاسی خبرگزاری فارس، رئیس ستاد انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان با بیان اینکه فعالیت‌ ستادهای انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان از هفته قبل آغاز شده، اظهار داشت: 26 آبان ماه نیز اولین همایش جبهه متحد برگزار و سپس ستادها در تک تک استان‌ها شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، علیرضا زاکانی مسئول ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرایان در اولین نشست خبری جبهه متحد اصولگرایان گفت: دولت در نگاه اصولگرایان یک پیکره خدوم، خدمتگزار و پرتلاش دارد که در سراسر کشور در حال خدمت است. اما در درون دولت بخشی وجود دارد که موجب آسیب زدن به دولت و اصولگرایان شده و ما این دو را از یکدیگر تفکیک می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اصل خدمت دولت محفوظ است، افزود: تلاش ما بر این است که بخش خدمتگزار دولت و خدمتگزاری دولت تقویت شود اما بخشی که به دولت آسیب‌ زده و به تعبیرهای مختلف به جریان انحرافی لقب گرفته نه تنها مورد تأیید ما نیست بلکه معتقدیم این جریان، دولت و کشور را دچار خسران کرده است.

زاکانی که همراه با فدایی به دیدار آیت‌الله مصباح یزدی رفته بود نیز طی سخنانی درباره این دیدار گفت: این توفیق برای بنده بود که به محضر آیت‌الله مصباح یزدی برسیم. ما پس از ۵/۲ ساعت توفیق دیدار با ایشان گزارشی از فعالیت‌های جبهه متحد به آیت‌الله مصباح یزدی ارائه کردیم و در مقابل ایشان ۳ نکته را مطرح فرمودند.

وی افزود: آیت‌الله مصباح فرمودند، وحدت یک امر ضروری، بدیهی و ایده‌آل است و آنقدر ضرورت دارد که نیاز به استدلال ندارد.

زاکانی گفت: ‌آیت‌الله مصباح فرمودند، ممکن است کسانی وحدت را امضا کنند اما آنرا پاس ندارند که علت آن سهم متفاوت و سهم مشترک همراه با دلخواهی متفاوت است.

عضو جبهه متحد اصولگرایان با تاکید بر اینکه ‌آیت‌الله مصباح یزدی فرموده‌اند نیروهای انقلاب هیچ راهی جز وحدت ندارند، گفت:‌ ‌آیت‌الله مصباح به ما فرمودند، با دوستان خود در جبهه پایداری بنشینید و صحبت کنید.

زاکانی رئیس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرایان در پاسخ به سؤالی درباره فعالیت انتخاباتی جبهه پایداری در استان‌ها گفت: فعالیت‌هایی که جبهه پایداری در استان‌‌ها انجام داده هیچ تعارضی با جبهه متحد ندارد چون در صورت پیوستن این جبهه به مجموعه اصولگرایان ظرفیت‌ها یکجا و هماهنگ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در ادامه اولین نشست خبری جبهه متحد اصولگرایان علیرضا زاکانی رئیس ستاد انتخاباتی این جبهه در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه اخیرا شما در مصاحبه‌ای گفته‌اید که با ساکتین فتنه ائتلاف می‌کنید. آیا این استدلال توجیهی دارد یا خیر گفت: اگر کسی در جبهه انقلاب اشتباهی می‌کند نباید با او رفتار با یک فرد مخالف را داشته‌ایم چرا که باید سعی کنیم که او اصلاح شود و این کاملا با جذب حداکثری رهبر معظم انقلاب منطبق است. بنده چنین موضوعی را مطرح نکردم بلکه صحبت ما این بود که یک منطقی را رهبر معظم انقلاب مبنی بر جذب حداکثری و دفع حداکثری مطرح کردند. از این رو ما نیز افرادی را که اشتباه کردند را همچنان جزء خانواده انقلاب می‌دانیم و در جهت ماندگاری آنها در درون جبهه که این بیانگر منطق ما است.


* کار ستادهای جبهه متحد اصولگرایان از هفته قبل آغاز شد
رئیس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرایان در پاسخ به سؤال دیگری درباره زمان اولین همایش‌های این جبهه و نیز چگونگی مکانیزم ستادهای استانی نیز گفت: کار عملی ستاد‌های جبهه متحد اصولگرایان از هفته قبل آغاز و این هفته مجامع آن شکل گرفت و 26 آبان ماه نیز اولین همایش جبهه متحد برگزار و سپس در تک تک استان‌ها شکل می‌گیرد.

وی افزود: ساز و کار استانی ما به این گونه است که در هر استان برنامه ریزی شده تا یک هیئت اجرایی داشته باشیم که این هیئت اجرایی ستاد استان را تشکیل می‌دهد و به طبع زیر مجموعه آنها در شهرستان‌ها و شهرها شکل می‌گیرد. البته در شهرها طبق اقتضائات آن شهر ستادها نیز فعال می‌شود.

خبرنگاری از زاکانی درباره نقش و تاثیر گذاری نمایندگان لاریجانی و قالیباف در تصمیمات جبهه متحد اصولگرایان سؤال پرسید که وی پاسخ داد در جمع هیئت اجرایی جبهه متحد 3 ضلع از اضلاع اصولگرایی و 2 نفر از نمایندگان آقایان قالیباف و لاریجانی حضور دارند و در مجموعه جبهه متحد اصولگرایان که ساز و کار آن مشخص است رای، نظر و منطق حاکم است. در مجموع 8+7 اساس بر منطق است و حرکت ما جمعی به جلو می‌رود.

سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان گفت: روسای جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از ابتدا با توجه به امواج پی در پی بیداری اسلامی نقش مهمی در شکل‌گیری وحدت اصولگرایان ایفا کردند.

علی‌اکبر ولایتی با اشاره به فرایند شکل‌گیری جبهه متحد و ساز و کار وحدت بین اصولگرایان از گذشته تا به امروز گفت: موضوع اتحاد مجموعه اصولگرایان امر تازه‌ای نیست چرا‌که پایه این نکات پیش از این قبل از انتخابات مجلس هشتم با مکانیزم 6+5 شکل گرفته بود.

وی به ترکیب 6+5 و جبهه متحد اصولگرایان در مجلس هشتم اشاره کرد و گفت: در این مکانیزم 5 نفر داور و 6 نفر نیز از سه ضلع اصولگرایان حضور داشتند و بنده نیز جزو داوران بودم. به نظر ما آن تجربه موفق بود چرا‌که حاصلش مجلس هشتمی شد که به حمد‌الله کارنامه موفقی داشته و دارد.

سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان ترکیب 8+7 را شبیه ساختار 6+5 عنوان کرد و افزود: در 6+5 نیز گروهی به عنوان داور و گروهی به عنوان اضلاع کار خود را شروع کردند که در این دوره نیز جبهه متحد اصولگرایان کار خود را آغاز و کار خود را ادامه می‌دهد.

وی در پاسخ به چرایی شکل‌گیری دیر هنگام مجموعه اصولگرایان و اطلاع‌رسانی در این زمینه گفت: علت اینکه دیرتر چنین مجموعه‌ای شکل گرفت و در مورد آن برنامه‌ریزی شد، این بود که صبر کردیم تا اصولگرایان در حوزه کاری خود دوام پیدا کنند تا نسبت به کارها اطلاع‌رسانی کنیم البته در این مدت نیز به صورت منظم بیانیه‌های کوتاه و اظهار‌نظر‌هایی موجز داشتیم که در رسانه‌ها منعکس شد.

ولایتی با اشاره به تلاش‌های بزرگانی همچون حضرات آیت الله مهدوی‌کنی دبیر جامعه روحانیت مبارز و آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای وحدت اصولگرایان خاطرنشان کرد: علت اینکه چنین بزرگورانی که روسای جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هستند و از ابتدا در شکل‌گیری وحدت اصولگرایان نقش مهمی ایفا کردند، این بود که حساسیت زمان و وضعیت بسیار مهم منطقه که شاهد امواج پی در پی بیداری اسلامی هستیم، وظایف مضاعفی را بر دوش نظام اسلامی می‌گذاشت که نمی‌شد انتخابات مهم مجلس نهم به حال خود رها شود، از این رو کسانی که شاهد پرچم‌داری این عرصه از زمان امام خمینی(ره) تا امروز و در زمان رهبر انقلاب هستند، به میدان آمدند.

وی تاکید کرد: هیچ زمانی مثل امروز روحانیت محترم جمهوری اسلامی ایران این چنین به صحنه نیامده‌اند که این بیانگر حساسیت موضوع و انتخابات مجلس است.

عضو هیئت داوری جبهه متحد اغصولگرایان در ادامه با تاکید بر اینکه باید همه تلاش کنیم تا نمایندگانی از بین کسانی که صاحب صلاحیت‌های لازم هستند، انتخاب شوند، اظهار داشت: این افراد باید کسانی باشند که تجربه و تعهدشان به نظام اسلامی اثبات شده باشد تا به عنوان کاندیدا معرفی شوند. از این رو جبهه متحد اصولگرایان تلاش می‌کنند چنین اشخاصی که بعضاً ناشناخته هستند، به مردم معرفی شوند.

به گزارش فارس، در ادامه نشست خبری جبهه متحد اصولگرایان علیرضا زاکانی رئیس ستاد انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان طی سخنانی با بیان اینکه جبهه متحد حاصل تلاش جمعی اصولگرایان و تاکید بر گفتمان اصولگرایی است، خاطرنشان کرد: وحدت بخش مهمی از گفتمان اصولگرایی است که در درون جبهه و خانواده انقلاب تعریف می‌شود و بر اساس اصول و ارزش‌ها شکل گرفته است‌ که از این موارد موجب شکل‌گیری جبهه متحد شد.

وی با بیان اینکه تلاش جمعی اصولگرایان معطوف به فضای گفتمانی مشخص و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی است که ما‌حصل آن حضور پررنگ مردم در انتخابات و انتخاب نامزدها مبتنی بر ارزش‌ها به شمار می‌رود، افزود: نهایتا با جمیع این موارد کاندیدی به مردم معرفی می‌شود که دارای تعهد و تخصص بالایی است و انشاالله مجلسی هماهنگ و کار‌آمد و در خدمت مردم شکل خواهد گرفت.

زاکانی ابراز امیدواری کرد که حرکت جمعی اصولگرایان با حضور همه عناصر جبهه انقلاب ادامه پیدا کند.

در ادامه این نشست خبری منوچهر متکی دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان نیز در سخنانی با یادآوری اینکه حدود یک دهه از دور جدید مدیریت نیروهای ارزشی و ولایی در نظام اسلامی زمان می‌گذرد، خاطرنشان کرد: موقعی که شوراهای دوم و مجلس هفتم و متعاقب آن انتخابات ریاست جمهوری که سر پل آورده‌های سیاسی جریانات کشور است، زمان می‌گذرد. با نزدیک شدن به مرحله دیگری یعنی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در واقع مهمترین رخ داد کشور در سال جاری با حضور همه جریانات، احزاب و تشکل‌ها برای این انتخابات آماده می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه طی دو دهه گذشته در سخنان رهبر معظم انقلاب حضور پرنشاط و حداکثری مردم در انتخابات به عنوان یک اصل مطرح بوده است، ابراز امیدواری کرد که انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با مشارکت همه فعالان سیاسی موجب برگزاری انتخاباتی پر نشاط باشد.

دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های حوزه کاری خود در جبهه متحد اصولگرایان پرداخت و گفت: پس از ماه مبارک رمضان شورای مرکزی جبهه متحد بیش از 30 جلسه را برگزار کرده است، ضمن آنکه جلساتی نیز هیئت داوری و هیئت اجرایی در این مدت برگزار کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در هیئت اجرایی ساز و کارهای خوبی از قبیل ساز و کار ستادهای استانی تعریف شد، دو وظیفه جبهه متحد اصولگرایان را شناسایی بهترین‌ها و نیز معرفی آنان برای رای آوری به مردم عنوان کرد.

متکی با بیان اینکه در این مدت ساختاری که در حوزه ستاد و اجرایی باید شکل می‌گرفت، انجام و در حال نهایی شدن است، گفت: مکانیزم رسیدن به نامزد اصولگرایان برای معرفی به مردم در حال نهایی شدن است. اضافه بر اینکه این کار از پایین به بالا انجام می‌شود، یعنی ما با رجوع به مردم و ستادهای استانی مسیر رسیدن به نامزد مورد نظر را طی می‌کنیم تا در عالم واقع به گزینه‌های خود برسیم و نهایتا نیز نامزدهای ما مورد اقبال مردم قرار گرفته و انشا‌ءالله به مجلس نهم راه یابند.

دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان با بیان اینکه این جبهه بیش از 30 جلسه برگزار کرده است، افزود: این جبهه با رجوع به مردم و ستادهای استانی و به عبارت دیگر از طریق "سیستم از پائین به بالا" مسیر رسیدن به نامزد مورد نظر را طی می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، خبری منوچهر متکی دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان طی سخنانی در اولین نشست خبری جبهه متحد اصولگرایان با یادآوری اینکه حدود یک دهه از دور جدید مدیریت نیروهای ارزشی و ولایی در نظام اسلامی زمان می‌گذرد، خاطرنشان کرد: موقعی که شوراهای دوم و مجلس هفتم و متعاقب آن انتخابات ریاست جمهوری که سر پل آورده‌های سیاسی جریانات کشور است، زمان می‌گذرد. با نزدیک شدن به مرحله دیگری یعنی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در واقع مهمترین رخ داد کشور در سال جاری با حضور همه جریانات، احزاب و تشکل‌ها برای این انتخابات آماده می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه طی دو دهه گذشته در سخنان رهبر معظم انقلاب حضور پرنشاط و حداکثری مردم در انتخابات به عنوان یک اصل مطرح بوده است، ابراز امیدواری کرد که انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با مشارکت همه فعالان سیاسی موجب برگزاری انتخاباتی پر نشاط باشد.

دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های حوزه کاری خود در جبهه متحد اصولگرایان پرداخت و گفت: پس از ماه مبارک رمضان شورای مرکزی جبهه متحد بیش از 30 جلسه را برگزار کرده است، ضمن آنکه جلساتی نیز هیئت داوری و هیئت اجرایی در این مدت برگزار کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در هیئت اجرایی ساز و کارهای خوبی از قبیل ساز و کار ستادهای استانی تعریف شد، دو وظیفه جبهه متحد اصولگرایان را شناسایی بهترین‌ها و نیز معرفی آنان برای رای آوری به مردم عنوان کرد.

متکی با بیان اینکه در این مدت ساختاری که در حوزه ستاد و اجرایی باید شکل می‌گرفت، انجام و در حال نهایی شدن است، گفت: مکانیزم رسیدن به نامزد اصولگرایان برای معرفی به مردم در حال انجام شدن است. اضافه بر اینکه این کار از پایین به بالا انجام می‌شود، یعنی ما با رجوع به مردم و ستادهای استانی مسیر رسیدن به نامزد مورد نظر را طی می‌کنیم تا در عالم واقع به گزینه‌های خود برسیم و نهایتا نیز نامزدهای ما مورد اقبال مردم قرار گرفته و انشا‌ءالله به مجلس نهم راه یابند.


در ادامه نشست خبری جبهه متحد اصولگرایان علیرضا زاکانی رئیس ستاد انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان طی سخنانی با بیان اینکه جبهه متحد حاصل تلاش جمعی اصولگرایان و تاکید بر گفتمان اصولگرایی است، خاطرنشان کرد: وحدت بخشی مهمی از گفتمان اصولگرایی است که در درون جبهه و خانواده انقلاب تعریف می‌شود و بر اساس اصول و ارزش‌ها شکل گرفته است‌ که از این موارد موجب شکل‌گیری جبهه متحد شد.

وی با بیان اینکه تلاش جمعی اصولگرایان معطوف به فضای گفتمانی مشخص و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی است که ما‌حصل آن حضور پررنگ مردم در انتخابات و انتخاب نامزدها مبتنی بر ارزش‌ها به شمار می‌رود، افزود: نهایتا با جمیع این موارد کاندیدی به مردم معرفی می‌شود که دارای تعهد و تخصص بالایی است و انشاالله مجلسی هماهنگ و کار‌آمد و در خدمت مردم شکل خواهد گرفت.

زاکانی ابراز امیدواری کرد که حرکت جمعی اصولگرایان با حضور همه عناصر جبهه انقلاب ادامه پیدا کند.

ولایتی گفت: بیداری اسلامی به وقوع پیوسته در منطقه، اتحاد اصولگرایان را ضروری‌تر کرده است چرا که انقلاب اسلامی ایران الگوی این بیداری‌هاست.

خبرنگار فارس از سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان پرسید: با توجه به بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و نشأت‌گیری آنها از انقلاب اسلامی، وحدت اصولگرایان به عنوان نیروهای انقلاب چگونه می‌تواند این بیداری را تقویت کند، اظهار داشت: همانطور که خبرنگار محترم خبرگزاری فارس، اشاره فرمودند، بیداری اسلامی الهام گرفته از انقلاب اسلامی است و به لحاظ عقلی و نقلی می‌توان به این موضوع پی برد.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی باید به عنوان الگو برای کشورهای منطقه مطرح شود، افزود: در اجلاس اخیر تهران بیش از ۷۰۰ تن از فرهیختگان و نمایندگان در اجلاس بیداری اسلامی شرکت کردند و بیش از ۱۳۰ نفر از آنها در جلسه عمومی سخنرانی کردند؛ بنده با ۲۶ نفر ملاقات داشتم. آنها به طور مشترک می‌گفتند که بیداری اسلامی در کشورهای عربی نشأت گرفته از جمهوری اسلامی ایران است.

سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بازگشت به ارزش‌های اسلامی و احیای اسلام بود، افزود: وقتی مردم منطقه می‌بینند انقلاب اسلامی بعد از ۳۲ سال علی‌رغم تمامی مشکلات رشد کرده ایران را به عنوان الگو مطرح می‌کنند. مصر از سال ۵۷ شمسی و ۱۹۷۹ میلادی که بحث کمپ‌ دیوید مطرح شد، روز به روز تضعیف شد. بنابراین ما به عنوان الگو باید به اهمیت شرایط پی ببریم.

ولایتی گفت: اینکه می‌گوئیم اصولگرایان هرچه زودتر اتحاد کنند و فراز و نشیب‌ها را تحمل کنند تا مجلسی قوی متشکل از طرفداران و دلبستگان انقلاب اسلامی و همینطور معتقدین به نهضت جهانی اسلام انتخاب شوند، به علت همین الگو بودن است. چرا که ما باید بار سنگین الگو بودن را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه شهید ربانی علی‌رغم مخالفت آمریکا به اجلاس تهران آمد، افزود: کسانی که به تهران آمده‌اند همه می‌دانستند که اگر دعوت ایران را بپذیرند مارک متحد جمهوری اسلامی ایران بر آنها خواهد خورد و حتی نمایندگان ایران و سودان به من گفتند که شما جهاد اصغر کرده‌‌اید و جهاد اکبر استمرار حمایت از بیداری اسلامی و مقابله با تلاش نظام استکبار برای انحراف در این بیداری است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، علی اکبر ولایتی سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان، در اولین نشست خبری این جبهه در پاسخ به سؤالی درباره تفاوت ساختار ۸+۷ و ۶+۵ اظهار داشت: تفاوت جوهری بین این دو ساختار وجود ندارد در ۶+۵ چهارتن از روحانیون همراه با بنده بودیم اما در ساختار جدید بعد از جلساتی که داشتیم، با هدایت‌‌های آیت‌الله مهدوی کنی و مشارکت آیت‌الله یزدی بنا شد که ساختار ۸+۷ طراحی شود.

وی تاکید کرد: جبهه متحد اصولگرایان تلاش دارد در توزیع نمایندگان جریان‌های مختلف اصولگرا، عدالت را اجرایی کند، .

خبرنگار ایسنا درباره رابطه دیدار اخیر جبهه پایداری با آیت‌الله مهدوی کنی پرسید که ولایتی در پاسخ گفت: اخیرا برخی از اعضای جبهه پایداری با آیت‌الله مهدوی کنی دیدار داشتند که این دیدار جدی در راستای سازندگی صورت گرفت و آیت‌الله مهدوی کنی نیز ارشاداتی داشتند که جوهره رهنمودهای ایشان حضور جبهه پایداری در مجموعه جبهه متحد بود.

ولایتی با بیان اینکه جبهه پایداری هیچ مخالفت اساسی برای حضور در جبهه متحد ندارد، گفت: انشاءالله در آینده شاهد خواهیم بود که دوستان جبهه پایداری با توجه به اخلاص و توانمندی که در آنها وجود دارد به جبهه متحد اضافه خواهند شد که در این صورت امید برای پیروزی اصولگرایان افزایش خواهد یافت.

خبرنگاری از ولایتی پرسید، آیا جبهه متحد اصولگرایان بعنوان یک ساختار انتخاباتی صرفا فلسفه انتخاباتی دارد یا بحث‌های گفتمانی را هم دنبال می‌‌کند که سخنگوی جبهه متحد گفت:‌ هنگام انتخابات تب فعالیت‌ها افزایش پیدا می‌کند و این به معنی این نیست که قبل از انتخابات افراد با یکدیگر تماس نداشته باشند. جلسات ما با دوستان از ۲ سال پیش بود و ما ارتباط خودمان را داریم و البته اهداف و جریان‌های سیاسی جلسات درونی خودشان را برگزار می‌کنند.

ولایتی تصریح کرد: گمان می‌کنم با توجه به شرایط منطقه و جهان اسلام انشاءالله مجموعه اصولگرایان کار خودش را تا انتخابات، خاتمه شده تلقی نخواهد کرد و بعد از انتخابات نیز این جلسات ادامه خواهد داشت.

در ادامه اولین نشست جبهه متحد اصولگرایان صبح امروز برگزار شد خبرنگاری از ولایتی پرسید که چه تدابیری می اندیشید تا پس از آنکه اصولگرایان به مجلس راه پیدا کردند اختلافی درون آنها شکل نگیرد گفت: ما مجلس هشتم را مجلسی منسجم می‌دانیم و اصولگرایانی که در چارچوب ۶+۵ در آن مقطع معرفی شدند و مردم آنان را انتخاب کردند هم اکنون نیز با هم کار می‌کنند.

وی افزود: در مواقع حساس همواره مجموع اصولگرایان حول ید واحد تصمیم گیری می‌کنند و با پشتوانه اکثریت نزدیک به اتفاق کارهای خود را جلو می‌برد که نمونه آن بیانیه ۲۴۰ نفر از نمایندگان مجلس در تأیید سپاه قدس در برابر اتهامات بی پایه و اساس آمریکا بود.

ولایتی انسجام اصولگرایان در استیضاح و سپس رأی اعتماد مشروط به او را از دیگر مصادیق اتفاق نظر اصولگرایان خواند و افزود: اصولگرایان مجلس علیرغم اینکه انتقاداتی صریح نسبت به انحراف و اختلاس اخیر داشتند وزیر اقتصاد را استیضاح، تذکر و سپس رأی اعتماد مشروطی به او دادند.

وی با بیان اینکه مجلس و دولت هر دو اصولگرا هستند تصریح کرد: در دنیا نیز اگر دولت و مجلس از یک طیف باشند با هم همکاری و تعامل دارند. در فتنه ۸۸ اگر نبود انسجام نمایندگان مجلس ممکن بود که قضایا به شکل دیگری رقم بخورد اما دیدیم که مجلس در برابر مداخلات خارجی ایستاد.


سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان در ادامه با بیان اینکه انسجام و وحدت کلمه در مواضع اصولی مجلس کنونی دیده می‌شود خاطرنشان کرد: البته در برخی مسائل که اهمیتی ندارد ممکن است بین برخی گروه‌های مختلف اصولگرا اختلاف نظر وجود داشته باشد که این نه تنها تضعیف کننده وحدت نیست بلکه تقویت کننده نیز هست.

وی در پاسخ به سؤالی درباره احتمال مشترک بودن برخی نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان با نامزدهای جریان موسوم به انحرافی گفت: انحراف تعریف خودرا دارد ما کسانی که به ارزش های اسلامی،انقلاب اسلامی، قانون اساسی و ولایت فقیه پایبند هستند استفاده و آنان را به مردم معرفی می‌کنیم.

* ولایتی خطاب به خبرنگار خبرگزاری فرانسه: استنباط شما از سخنان رهبری غلط است
خبرنگار خبرگزاری فرانسه در ادامه به تفسیر شخصی از سخنان رهبر انقلاب پرداخت واز ولایتی پرسید که رهبری اخیرا گفته‌اند که نخست وزیری احیا شود در حالی که احمدی نژاد از همین مجلس بیرون آمد نظر شما در مورد کنار گذاشتن سیستم ریاستی،تبدیل آن به سیستم پارلمانی و احیای نخست وزیری چست و آن را چقدر جدی می‌دانید؟ گفت: استنباط از آنچه که رهبری انقلاب در کرمانشاه فرمودند آن نبود که شما فرمودید. یعنی اینکه ایشان بخواهند سیستم نخست وزیری را احیا کنند. ایشان در پاسخ به سؤالی که اگرنظام اسلامی دچار فرسودگی شود چه اقداماتی می‌توان کرد به استنباط در پاسخ به آن اینگونه فرمودند که نظام جمهوری اسلامی یک نظام پویاست و این طور نیست که جزمیتی نسبت به تصمیمات و حتی قانون اساسی داشته باشد و اگر ضرورتی اقتضا کرد همانطور که زمان امام رفراندومی جهت پویایی نظام برداشته شد در آینده‌ای دور نیز این اقدام دور از انتظار نیست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره مطالبات گروه جبهه پایداری و نیز انتقاداتی که این طیف از اصولگرایان به مکانیزم ۸+۷ دارند گفت: اخیرا با دوستان جبهه پایداری جلسه‌ای نداشتیم اما جمع بندی مباحثی که با آن مطرح شد این بود که آنان بیشتر به ساختار و ترکیب جبهه متحد انتقاداتی داشتند و خواستار برخی تغییرات در ساختار آن بودند که البته این موضوع مورد قبول اکثریت قریب به اتفاق شورای مرکزی قرار نگرفت.

وی تأکید کرد: استدلال دوستان این بود که وقتی مکانیزم شکل گرفته است و بیش از یک سال بر روی آن کار شده اگرقرار باشد با هر انتقادی این ترکیب عوض شود دیگر تصمیمات اعتباری ندارد. ضمن اینکه حضرات آیات مهدوی کنی و یزدی پس از هفته‌ها بحث به این ترکیب رسیدند البته ممکن است در جلساتی صحبت‌هایی مطرح شود و منجر به رأی گیری شود و اقلیتی نیز با ‌آن مخالف باشند که قاعده دموکراسی حکم می‌کند آن اقلیت کمتر تصمیم اکثریت را بپذیرند.


ولایتی التاکید کرد: هیچگاه درب به روی سایر اصولگرایان بسته نیست و اگر چند روز به انتخابات نیز مانده باشد و جبهه پایداری بخواهد به جبهه متحد بپیوندد مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان در پاسخ به سؤال خبرنگار یکی از خبرگزاری‌های اصلاح طلب که از او پرسید در حالی که چند ماه از انتخابات زمان مانده است اما همچنان شاهدیم که شور و نشاط انتخاباتی در کشور شکل نگرفته است، نظر شما در این باره چیست، گفت: این گفته‌ها استدلالی ندارد چراکه تجربه ۳۰ ساله انتخابات و برگزاری انتخابات مکرر در جمهوری اسلامی نشان می‌دهد که معمولا نشاط انتخاباتی یک ماه مانده به انتخابات شکل می‌گیرد که البته چند ماه قبل از آن به معنای عدم فعالیت گروه‌ها و احزاب نیست.

وی تأکید کرد: زیر پوست شهرها ستادهای احزاب و گروه‌ها تشکیل و چهره‌های انتخاباتی سعی می‌کنند خود را به مردم بشناساند. البته می‌بایست ستادها شکل می‌گرفت تا شور و نشاط انتخابات بیشتر شود که البته این مهم در بین اصولگرایان صورت پذیرفت و تا حدود زیادی ستادهای شهرستانها نیز مشخص شدند. وقتی که ستادها شکل بگیرند کاندیداها معرفی می شوند.

ولایتی در پاسخ به سؤالی درباره معیارها برای رد صلاحیت کاندیداها گفت: آنچه که ما از معیارهای شورای نگهبان می دانیم آن است که افراد پایبند به اصول نظام و سابقه سوء استفاده نداشته باشند که صلاحیت آنان سلب شود چرا که به تشخیص خود نمی‌توان گفت کسی از فعالیت منع شود ملاک قانون است و شورای نگهبان آن را مدنظر قرار می‌دهد.


وی در پاسخ به سؤال دیگر این خبرنگار اصلاح طلب درباره مشارکت دادن ناطق نوری در وحدت اصولگرایان نیز اظهار داشت: ناطق نوری از پایه گذاران مجموعه‌های اصولگرایی است و هم اکنون وی در جامعه روحانیت مبارز است و همانطور که آیت الله مهدوی کنی اظهار کردند نظر ایشان(آقای مهدوی) نظر کل جامعه است از این رو آقای ناطق نوری و حسن روحانی از عناصر برجسته جامعه روحانیت مبارز محسوب می‌شوند.

ولایتی در جمع بندی سخنانش با قدردانی از رسانه‌ها گفت: انتخابات جزو ارکان نظامی است و اگر نباشد مردم که صاحبان اصلی انقلاب هستند دخالتی در سرنوشت خود نخواهند داشت از این رو بهترین تجلی مردم انتخابات است. از این رو پیش بینی ما این است که انتخابات آ‌ینده پرشور و مردم با مشارکت حداکثری به میدان می‌آیند.

وی ادامه داد: در معرفی کاندیداها لازم است ساز و کارها شکل بگیرد که در دنیا و جمهوری اسلامی شناخته شده است از این رو مجموعه اصولگرایی همچون گذشته تصمیم گرفتند ساز و کاری را برای انتخاب کاندیداها سامان دهند که این کار امروز انجام شده است.

سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان با بیان اینکه اصولگرایانی که در این جبهه هستند اصولگرایی را منحصر به خود نمی دانند تأکید کرد: اصولگرایانی که خارج از این مجموعه هستند و در قول و فعل خود به مبانی جمهوری اسلامی پایبنند جزو مجموعه اصولگرایی محسوب می‌شوند.

وی تأکید کرد: مجموعه جمع شدن اضلاع و نمایندگان صاحبان نفوذ این نیست که همه کاندیداها از سوی آنها معرفی می‌شود بلکه مکانیزم مشخصی در جبهه متحد اصولگرایان تعیین شده است.

ولایتی در خاتمه با تأکید بر اینکه انتخابات مجلس نهم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اگر نگوییم شرایط آن بی سابقه است می‌توان گفت که شرایط کم سابقه‌ای دارد گفت: در این شرایطی که اهمیت ویژه‌ای از بعد بین‌المللی، منطقه‌ای وجود دارد و انتظار از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک الگو این است که بتواند به کمک جریانات اسلامی برود و نگذارد که بیگانگان در آنان نفوذ کند و در خطوط آنها انحراف ایجاد کند که این البته خواسته همه متفکران جمهوری اسلامی ایران و جامعه اسلامی است.
دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان گفت که عدم وحدت موجب فسیل شدن ما می‌شود و مجموعه فسیل قادر به برداشتن گام‌های موفقیت‌آمیز نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، منوچهر متکی دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان در اولین نشست خبری این جبهه، در پاسخ به سؤال دوم خبرنگار فارس درباره خطر عدم وحدت در جبهه اصولگرایی گفت: در تمام ۳۲ سال گذشته در تمام موضوعات مربوط به انقلاب اسلامی هر زمان ما متحد بودیم موفق شده‌ایم.

وی افزود: عدم وحدت موجب فسیل شدن ما می‌شود و مجموعه فسیل قادر به برداشتن گام‌های موفقیت‌آمیز نیست.

متکی با بیان اینکه وحدت بر اساس مبانی برآمده از نظام و اسلام و با محوریت رهبری دلیل با هم بودن است، افزود: نتایج مثبت وحدت کاملا مشخص است و فقدان وحدت آسیب‌های زیانباری خواهد داشت.

* دولت در انتخابات جانبداری نمی‌کند

خبرنگاری از متکی درباره موضع جبهه متحد اصولگرایان در قبال فعالیت‌های انتخاباتی دولت پرسید که متکی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند در بحث انتخابات ظرفیت‌های نظام و امکانات دولتی به طور رسمی با نام دولت حضور نداشته باشند. البته ما جلسه چندی پیش که با عنوان جلسه ستاد انتخاباتی دولت برگزار شد، را انتخاباتی ارزیابی نمی‌کنیم و لذا دولت با تقیدی که دارد به عنوان برگزارکننده انتخابات در مقوله انتخابات جابندارانه وارد نخواهد شد.


وی افزود: ورود رسمی شخص رئیس جمهور به انتخابات که البته نمودی از آن را هم سراغ نداریم، پذیرفتنی نیست.

* هزار نفر در نامه به جبهه متحد آمادگی خود را برای کمک به جبهه متحد اعلام کرده‌اند

متکی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره ارتباط جبهه متحد اصولگرایان با احزاب و نمایندگان آنها گفت:‌ همانطور که آقای دکتر ولایتی فرمودند ساختاری تعریف شده که همه اصولگرایان نقش داشته باشند. حدود هزار نفر طی نامه‌ای به جبهه متحد اصولگرایان آمادگی خود را برای کمک به جبهه متحد اعلام کرده‌اند و ما نیز سازوکاری تعریف کرده‌ایم که با همه این افراد و شخصیت‌های اصولگرا ارتباط داشته باشیم. بر همین اساس کمیته ارتباطات را بعد از تعریف سازوکار و مشخص شدن روند انتخابات در جبهه متحد اصولگرایان تماس با این افراد را آغاز خواهیم کرد.

در ادامه اولین نشست خبری جبهه متحد اصولگرایان که صبح امروز (شنبه) در سالن همایش‌های دانشکده علوم ارتباطات پژوهشکده باقر‌العلوم برگزار شد منوچهر متکی دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا اعضای شورای مرکزی جبهه متحد در انتخابات نهمین دوره مجلس کاندیدا می‌شوند یا خیر و اینکه آیا شما نیز کاندیدا می‌شوید، گفت: بنده در انتخابات مجلس نهم نامزد نخواهم شد. البته در شورای مرکزی نیز بحثی در مورد نامزد شدن یا نامزد نشدن اعضا در انتخابات را نداشته‌ایم.

وی افزود: کاندید شدن یا نشدن اعضای شورای مرکزی جبهه متحد در اختیار خودشان است که اگر خواستند از سنگری که الان هستند به سنگر دیگری رفته و تداوم خدمت را در آنجا دهند البته اگر آنان نیز بخواهند نامزد شوند توسط شورای مرکزی بررسی خواهند شد.

متکی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا از احزاب و جبهه‌های دیگر نیز می‌تواند افراد در جبهه متحد حضور داشته باشند و به طور مشخص آقای روح الامینی نیز می‌تواند در این مکانیزم حضور داشته باشد یا خیر گفت: از احزاب دیگر نمی‌توانند در جبهه متحد حضور داشته باشند اما ما با اصولگرایان و جبهه‌های مختلف آن تعامل و همکاری داریم و بنده درباره مصداق خاصی صحبت نکرده و نمی‌کنم.

تداوم حیات جریانات سیاسی در درون نظام تحرکات آنان در انتخابات است

دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نظر شما درباره تحریم کردن انتخابات از سوی اصلاح طلبان و تاثیر عدم حضور آنان در میزان آرا چیست گفت: اینکه آنها درانتخابات حضور پیدا نمی‌کنند تحلیل شخصی سؤال کننده است. تداوم حیات جریانات سیاسی در درون نظام تحرکات آنان در انتخابات است و طی 30 سال گذشته نیز یک جریان سیاسی زنده همواره در انتخابات حضور پیدا کرد البته تلقی من این است که جریان اصلاح طلب در انتخابات آینده حتما حضور پیدا می‌کنند.

وی گفت: بالاخره آنان باید آورده خود را به میدان بیاورند. از این رو معتقدم عدم ورود به تصمیم سازی کشور توسط یک تشکیلات مهر تأئیدی است بر اینکه آنها می‌خواهند فعالیت خود را تعطیل کنند؛ البته اصلاح طلبان چنین تصمیمی ندارند.

دبیر اجرایی جبهه اجرایی جبهه متحد اصولگرایان در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا افراد اصولگرایی که ناشناس هستند و دارای موقعیتند می‌توانند در جبهه متحد قرار بگیرند یا خیر گفت: بر اساس مذاکراتی که در شورای مرکزی صورت گرفته ما با افرادی که دارای ظرفیت هستند وارد مذاکره و آنان با رئیس ستاد و مجموعه اجرایی ملاقات می‌کنند.

وی افزود: مکانیزم دراستان‌ها به این شکل است که خود استان‌ها افراد را مورد بررسی قرار می‌دهند و اگر اتفاق نظر در استان روی آنان باشند به تهران معرفی می‌شوند مگر در موارد استثنائی که اختلافی پیش بیاید که از سوی ستاد تهران پیگیری می‌شود.

متکی در پایان خاطرنشان کرد: کلیه کسانی که شرایط لازم برای انتخابات آینده را دارند می‌توانند با جبهه متحد تماس برقرار کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016