پنجشنبه 19 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسين شريعتمداری: گزارش آمانو لطف خدا بود، خبرآنلاين

انرژی‌هسته‌ای - کيهان در سرمقاله خود با عنوان «آقای آمانو ! خدا سايه شما را هم کم نکند!» به قلم حسين شريعتمداری نوشت:


*«آمانو» دبير کل آژانس، با وجود انگيزه کينه توزانه خود و بی آن که بخواهد يا متوجه باشد به شفاف سازی و اثبات صلح آميز بودن برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ايران خدمت بزرگی کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


*آمريکايی ها در مذاکرات اوت ۲۰۰۷ - مرداد ۱۳۸۶- از اسنادی خبر دادند که ادعا می کردند در سال ۲۰۰۳ از يک لپ تاپ دزديده شده به دست آورده اند و شامل هزار صفحه فايل الکترونيکی است. آمريکا مدعی بود اين اسناد که با عنوان مطالعات ادعايی ALLEGED STUDIES- از آن ياد می شود نشان دهنده تلاش ايران برای دسترسی به سلاح هسته ای است و ادعا کردند اين اسناد ثابت می کند(!) جمهوری اسلامی ايران در سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ ميلادی - ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۲- در سه حوزه «نمک سبز» (اکسيد اورانيوم)، «انفجارهای قوی» و «طراحی کلاهک موشک» مطالعاتی انجام داده است که می تواند مقدمه ای برای توليد سلاح هسته ای باشد!

* اسناد مورد اشاره يک فايل پاور پوينت« POWER POINT» است که شامل نزديک به ۱۰۰۰ صفحه الکترونيکی است و از آنجا که اسناد الکترونيکی نظير تصاوير کامپيوتری، و نوارهای صوتی و تصويری و... به آسانی قابل جعل هستند، اينگونه به اصطلاح اسناد، در هيچ يک از مراجع حقوقی قابل استناد تلقی نشده و «سند» محسوب نمی شوند. بنابراين اولين پرسش آن است که آقای آمانو براساس کدام منطق حقوقی و ملاک علمی و قانونی بر اين اوراق و تصاوير الکترونيکی به عنوان «سند» تکيه کرده است؟!

*آمريکا مدعی است که اين فايل کامپيوتری را در سال ۲۰۰۳ از يک لپ تاپ سرقت شده به دست آورده است. اين ادعا در حالی است که در تاريخ ۲۲ نوامبر ۲۰۰۴- آذر ۱۳۸۳- کالين پاول وزير خارجه وقت آمريکا طی مصاحبه ای با روزنامه آمريکايی وال استريت ژورنال اعلام کرده بود، اسناد ياد شده را از يک گروه مخالف ايران دريافت کرده اند! و هفته نامه آلمانی اشپيگل در شماره ۱۷ ژوئن ۲۰۱۰ خود - ۲۷ خرداد ۱۳۸۹- طی دو مقاله مفصل نوشته بود اسناد موسوم به «مطالعات ادعايی» را در سال ۲۰۰۵- به تاريخ های ادعا شده ۲۰۰۳، ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ توجه کنيد- يک مأمور «سيا» در ملاقات خود با يکی از دست اندرکاران مسائل هسته ای که در رستورانی در شهر وين انجام گرفته بود، به دست آورده است!

* گفتنی است که برخی از گزارش های موثق حکايت از آن دارند که «محمد البرادعی» مديرکل وقت آژانس در مقابل فشار آمريکايی ها برای استناد به «مطالعات ادعايی» گفته بود؛ اين اسناد الکترونيکی ارزش حقوقی ندارد و بعد از انتشار به حيثيت حقوقی و جايگاه بين المللی من خسارت جبران ناپذيری وارد می کند.

*در گزارش اخير آمانو نيز بارها تکرار شده است که بسياری از ادعاهای مطرح شده، چند منظوره هستند و يا تاکيد شده آزمايش ها با مواد منفجره معمولی و غيرهسته ای انجام شده است. چه دليلی وجود دارد که نشان بدهد اين اسناد متعلق به ايران است؟! تنها پاسخ آژانس به اين پرسش آن بود که برخی از اين اسناد به زبان فارسی است! که پاسخ داده شد؛ بسياری از تروريست های تحت حمايت آمريکا نيز فارسی زبان هستند و پاسخ آژانس فقط سکوت بود!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016