شنبه 21 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سوری ها: لباس شخصی ها برای سرکوب با شمشير به جان معترضان افتادند، العربيه

دبی-العربيه.نت - مخالفان رژيم سوريه اعلام کردند روز جمعه ۱۱-۱۱-۲۰۱۱ تظاهرات ضد دولتی در اين کشور در ۲۰۰ نقطه از شهرها سوريه برپا شد که در پی آن ۱۸ نفر از معترضان جان خود را از دست دادند.

بر اساس اين گزارش مخالفان رژيم سوريه ، تظاهرات خود را با شعار "جمعه تعليق عضويت" سوريه در اتحاديه عرب برگزار کردند.

به گزارش منابع مخالفان تظاهر کنندگان امروز خواستار طرد نماينده رژيم بشار اسد از اتحاديه عرب شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شورای هماهنگی تظاهرات سوريه اعلام کردند که لباس شخصی ها ی طرفدار بشار اسد در شهر حلب با استفاده از شمشير به مقابله با معترضان پرداختند.

شهر حلب که به عنوان پايتخت اقتصادی سوريه و دومين شهر پر جمعيت اين کشور بشمار می آيد بنا به گفته فعالان سياسی به دليل اقدامات امنيتی دولت سوريه تاکنون همچون ديگر شهرها در اعتراضات ضد دولتی حضوری گسترده نداشته است اما سه نقطه اين شهر امروز شاهد تظاهرات گسترده بود.

بر اساس گزارش شاهدان عينی و سازمان های حقوق بشری سوريه ۱۸ نفر از معترضان به ضرب گلوله نيروهای امنيتی اين کشور کشته شدند.

شهر های حلب ، حما ، شهرک ها اطراف دمشق ، حمص ، لاذقيه ، درعا ، ادلب ، صنمين و دير بعلبه شاهد تظاهرات گسترده سوری ها بود اما کشته شدگان تظاهرات امروز بيشتر از شهرهای حما ، حمص و درعا بوده اند.

از سوی ديگر وزرای خارجه اتحاديه عرب قرار است روز شنبه ۱۲ نوامبر ، نسبت به نقض توافقی که به موجب آن مقام های سوريه می بايست به خشونت عليه معترضان ضد دولتی پايان می دادند، گفت وگو کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016