شنبه 14 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

در تظاهرات ضد دولتی "جمعه الله اکبر" ۲۵ تن ديگر از سوری ها کشته شدند، العربيه

دبی- العربيه.نت - فعالان سوری روز شنبه ۵-۱۱-۲۰۱۱ اعلام کردند در تظاهرات "جمعه الله اکبر" مخالفان بشار اسد ۲۵ نفر کشته شدند .

به گزارش العربيه به نقل از مخالفان ، نيروهای امنيتی روز جمعه ۲۵ تن را در " حمص" و " کناکره " به ضرب گلوله به قتل رساندند .

تظاهرکنندگان اعلام کردند به موضع دولت در توافق با طرح اتحاديه عرب برای پايان دادن به خشونت‌ها ترديد دارند.

بر اساس گزارش شورای هماهنگی انقلاب ۶ نفر از کشته شدگان تظاهرات روز جمعه که از سوی فعالان تحت شعار "جمعه الله اکبر" نامگذاری شده بود از ساکنان شهر حمص بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فعالان سوری در گزارشی اعلام کردند روز شنبه مناطق " باباعمر " ، " البياضه "، " دير بعلبه" ، " وباب الدريب" ، " الخالديه " ، " باب السباع "، " الوعر " و " الحوله " و حمص توسط ارتش سوريه گلوله باران شدند.

ارتش سوريه ونيروهای امنيتی اين کشور يک روز بعد از قبول طرح پيشنهادی اتحاديه عرب سرکوب وگلوله باران شهر حمص را از سر گرفتند.

همچنين نيروهای امنيتی ۵۰ نفر از معترضان سوری را در مسجد سناسيه در دمشق بازداشت کردند .

روز جمعه در لاذقيه نيز تعدادی از مخالفان بر اثر تيراندازی نيروهای امنيتی به سوی معترضان زخمی شدند.

اين در حالی است که اتحاديه عرب روز چهارشنبه اعلام کرد دولت سوريه با همه بندهای طرح اين اتحاديه برای پايان دادن به بحران جاری در اين کشور موافقت کرده است.

صالح الحموی يکی از فعالان سياسی سوريه روز گذشته در گفتگو با تلويزيون العربيه اعلام کرد تنها در شهر حماه در ۲۰ نقطه تظاهرات ضد دولتی برگزار شد.

طرح پيشنهادی اتحاديه عرب که سوريه آن را بدون قيد وشرط قبول کرد بر توقف خشونت‌ها، آزادی زندانيان بازداشت شده.، خروج ارتش از شهرها، حضور رسانه‌ها و ناظران بين المللی در کشور و آغاز مذاکره با مخالفان تاکيد کرده است..

اين درحالی است که وزارت کشور سوريه طی بيانه ای اعلام کرد برای عفو عمومی به مخالفان يک هفته مهلت داده تا مخالفان سلاح خود را به مسئولان امنيتی اين کشور تحويل دهند تا مورد عفو قرار گيرند.

از سوی ديگر ويکتوريا نولاند سخنگوی وزارت خارجه آمريکا در يک کنفرانس خبری ضمن ابراز نگرانی از سرکوب مردم سوريه گفت" ما در حال حاضر کسی را به تسليم کردن خود به نيروهای امنيتی سوريه تشويق نمی کنيم".

از آغاز تظاهرات اعتراضی در سوريه تا کنون بيش از ۴۰۰۰ نفر کشته شده اند، و با وجود وعده دولت برای متوقف کردن کشتار و سرکوب مخالفان ، روز جمعه ۲۵ نفر ديگر نيز به شمار کشته شدگان اضافه شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016