شنبه 21 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سه نفر در قزوين اعدام ‌شدند، فارس

خبرگزاری فارس: سحرگاه امروز سه آدم‌ربا و متجاوز به عنف به دار مجازات آويخته شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوين، صبح امروز با رأی شعبه سوم دادگاه کيفری استان قزوين سه عامل جنايت‌های خبيثانه که با آدم‌ربايی دختران را سوار خودرو و سپس مورد آزار و اذيت قرار می‌دادند، به دار مجازات آويخته شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين سه نفر با همراهی فرد ديگری به بهانه مسافر‌کشی در ساعت‌های غروب، خانم‌ها را سوار کرده و در يک نقطه خلوت آنها را داخل صندوق عقب می‌انداختند و از قزوين خارج می‌شدند.
آدم‌رباها يکی از روستاهای اطراف بوئين‌زهرا پس از آزار و اذيت اين خانم‌ها که اغلب دختران دانشجو بودند، مرتکب عمل منافی به عفت می‌شدند.
متهمان ابتدا منکر جرايم انتسابی بودند ولی شواهد جمع‌آوری شده از سوی پليس آنها را مجبور ساخت تا لب به اعتراف بگشايند.
اين سه جنايتکار ۳۰، ۲۳ و ۳۰ ساله متأهل و دارای نسبت خويشاوندی با يکديگر هستند که پرونده آنها به اتهام آدم‌ربايی، تجاوز به عنف، ايراد ضرب و جرح عمدی و مشارکت در سرقت و نفر چهارم نيز به اتهام آد‌م‌ربايی، ايراد ضرب و جرح عمدی و رابطه نامشروع مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس مواد ۳۶۷، ۶۵۲، ۴۸۰، ۴۸۴، ۴۴۲ و مواد ناظر به ماده ۴۱۸ بند د ماده ۸۲ و ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی مورد بررسی و رأی نهايی صادر شد.
در ادامه حکم صادره در شعبه يازدهم ديوان عالی کشور مورد بررسی قرار گرفت و تأييد شد.
بر اساس حکم صادره متهم "س ـ د" به اتهام آدم‌ربايی، تجاوز به عنف و مشارکت در سرقت به اعدام، ۱۵ سال حبس و ۶۰ ضربه شلاق،" الف ـ ش" به اتهام آدم‌ربايی، تجاوز به عنف و ايراد ضرب و جرح عمدی به ۱۳ سال حبس و اعدام و متهم" س ـ الف" به اتهام آدم‌ربايی، تجاوز به عنف و مشارکت در سرقت به ۶۰ ضربه شلاق، ۱۵ سال حبس و اعدام محکوم شدند.
همچنين متهم رديف چهارم "م ـ د" به اتهام آدم ربايی به ۱۳ سال حبس و به اتهام رابطه نامشروع به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.
علاوه بر اين احکام صادره هر چهار متهم به دليل ايجاد ضرب و جرح عمدی به پرداخت ديه در حق شاکيان محکوم شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016