شنبه 21 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييس روس‌ اتم: برای ساخت راکتورهای جديد در ايران آماده‌ايم، ايسنا

رييس شرکت روس‌ اتم اعلام کرد که مسکو برای ساختن راکتورهای بيشتر در ايران آماده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سرگئی کرينکو، رييس شرکت روس‌ اتم روز پنج‌شنبه گفت: ما در حال بررسی اين مساله هستيم. ما سفارشات را دريافت کرده‌ايم و به همين دليل در حال بررسی اين پيشنهاد هستيم، زيرا ساخت راکتورهای هسته‌يی مساله ترديدسازی در جامعه بين‌المللی نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری فرانسه، کرينکو در يک نشست دولتی با بيان اينکه "ساخت راکتور ربطی به مسائل حساس ندارد و به همين دليل کاملا امکان‌پذير است"‌ افزود که ايران تمايلش به تداوم ساخت راکتورهای هسته‌يی را ابراز داشته است.

روسيه اخيرا ساخت اولين نيروگاه هسته‌يی ايران را در بوشهر به پايان رسانده است و يکی از متحدان اقتصادی اصلی ايران است. نيروگاه بوشهر با وجود مخالفت‌های اوليه آمريکا در سال ميلادی جاری راه‌اندازی شد و انتظار می‌رود که در ماه مارس به ظرفيت هزار مگاواتی کامل خود برسد. روسيه تامين سوخت نيروگاه بوشهر را نيز بر عهده دارد.

مسکو همواره تلاش کرده است نقش ميانجيگری را در موضوع هسته‌يی ايران بين تهران و غرب ايفا کند و در ماه اوت يک طرح گام به گام را برای رفع تدريجی تحريم‌ها عليه ايران در ازای شفافيت بيشتر برنامه هسته‌يی تهران ارائه کرد.

اين کشور علاوه بر آن اخيرا از گزارش جديد آژانس بين‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌يی ايران انتقاد کرده و آن را يک گزارش سياسی شده خواند و موضعی را عليه اعمال تحريم‌های جديدتر عليه تهران اتخاذ کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016