سه شنبه 17 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتشار گزارش جديد آژانس بين المللی انرژی اتمی: ايران اقدام به طراحی سلاح اتمی و آزمايش مواد منفجره قوی کرده است، العربيه

دبی – العربيه. نت - آژانس بين المللی انرژی اتمی روز سه شنبه ۸ – ۱۱ – ۲۰۱۱ اعلام کرد به اطلاعاتی دست يافته است که تاکيد می کند ايران برای توليد سلاح اتمی تلاش کرده است.

بر اساس گزارش يوکيو آمانو دبيرکل اين آژانس ايران اقدام به طراحی نوعی سلاح اتمی و آزمايش مواد منفجره کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گزارش تاکيد می کند اين کشور اقدام به آزمايس مواد منفجره بسيار قوی کرده و اين نشانه اين است که ايران برای توليد اسلحه اتمی گام برداشته است.

آژانس بين المللی انرژی اتمی تاکيد کرده است گزارش خود را بر اساس اطلاعاتی که از " منابع مطمان " در ايران کسب کرده تهيه کرده است.

اين گزارش تاکيد می کند جمهوری اسلامی ايران به سايت فردو در نزديکی قم مواد اتمی منتقل کرده است تا در فرآيند غنی سازی از آن استفاده کند.

آژانس از تلاش ايران برای توليد سلاح اتمی به شدت اظهارنگرانی کرده است.

گزارشی که آقای آمانو در اختيا ۳۵ عضو شورای حکام قرار داده است محرمانه است اما لحظاتی پس از ارائه به اعضا در خبرگزاری های مختلف منتشر شد.

روسيه همزمان با انتشار بخش هايی از اين گزارش اعلام کرد اين اقدام نشانه اين است که برخی کشورهای به دنبال شکست تلاش های ديپلماتيک برای حل بحران اتمی ايران هستند.

پيش از اين مقامات اسرائيل از احتمال اقدام نظامی عليه تاسيسات اتمی ايران سخن گفته بودند اما برخی همپيمانان آن از جمله آمريکا و فرانسه اقدام نظامی عليه اين کشور را در مرحله کنونی بعيد اعلام کرده اند.

همزمان ايران ضمن تکذيب تلاش برای ساخت بمب اتمی از هر گونه اقدام نظامی عليه تاسيسات خود هشدار داده است.

احمد وحيد وزير دفاع ايران گفته است :" هرگونه ماجراجويی و اقدام خصمانه عليه تماميت ارضی جمهوری اسلامی ايران با پاسخ قاطع، سريع و‌ کوبنده نيروهای مسلح ‌کشورمان روبه‌رو خواهد شد."

خبرگزاری دولتی ايران نيز گزارش جديد آمانو را تکرار ادعاهای آمريکا و اسرائيل توصيف کرده است.

گزارشی که آژانس بين المللی انرژی اتمی در اختيار شورای حکام قرار داده است قرار است در نشست بعدی شورای حکام در ۱۷ و ۱۸ نوامبر سال جاری در مقر آژانس در وين بررسی شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016