یکشنبه 22 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزئيات قطعنامه اتحاديه عرب عليه رژيم سوريه در نشست فوق العاده، العربيه

دبی – العربيه. نت - اتحاديه عرب روز شنبه ۱۲ – ۱۱ – ۲۰۱۱ در نشست فوق العاده خود در قاهره پس از عدم اجرای توافقات دوجانبه توسط رژيم سوريه عضويت اين کشور را تعليق کرده است.

پيش از اين کميته ای از اتحاديه عرب برای برون رفت از بحران جاری در اين کشور با نمايندگان سوريه به توافق رسيد تا دولت سوريه همه نوع خشونت در اين کشور را متوقف کند ، بازداشت شدگان حوادث اخير را آزاد کند ، نيروهای نظامی را از شهرها و مناطق مسکونی خارج سازد ، به رسانه های مستقل اجازه دهد از واقعيت ها در سوريه گزارش تهيه کنند ، به نمايندگان اتحاديه عرب اجازه دهد از همه مناطق سوريه ديدار کنند و به سرپرستی اتحاديه عرب با مخالفان گفتگو کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رژيم سوريه که با همه بندهای اين طرح اعلام موافقت کرده بود يک روز پس از امضای طرح به کشتار مخالفان ادامه داد واز عقب نشينی نيروهای نظامی از خيابان ها خودداری کرد.

وزيران خارجه عرب در واکنش به اين اقدام در نشست فوق العاده خود بندهای ذيل را به تصويب رساندند:

۱- شرکت نمايندگان دولت جمهوری عربی سوريه در جلسات اتحاديه عرب و همه سازمان های وابسته از تاريخ ۱۶ – ۱۱ – ۲۰۱۱ تا زمان اجرای همه تعهدات اين کشور در قبال طرح اتحاديه عرب برای حل بحران سوريه که در تاريخ ۲/۱۱/۲۰۱۱ مورد توافق قرارگرفت به حالت تعليق درمی آيد.

۲- اتحاديه عرب برای حمايت از غيرنظاميان با سازمان های مربوطه در جهان عرب ارتباط برقرار می کند و در صورت عدم توقف خشونت ها و کشتار دبيرکل اتحاديه عرب با سازمان های جهانی حقوق بشر از جمله شورای حقوق بشر سازمان ملل تماس برقرار خواهد کرد و برای توقف خونريزی با نمايندگان گروه های مخالف رژيم سوريه همکاری خواهد کرد و نتيجه اين اقدام را در نشست ۱۶-۱۱-۲۰۱۱ به اطلاع وزيران خارجه عرب خواهد رساند.

۳- دعوت از ارتش جمهوری عربی سوريه برای توقف خشونت و کشتار غيرنظاميان.

۴- اعمال تحريم های اقتصادی و سياسی عليه دولت سوريه.

۵- دعوت از کشورهای عرب برای فراخواندن سفيران خود از دمشق. هر کدام از کشورها می توانن بر اساس حاکميت ملی در اين زمينه تصميم بگيرند.

۶- دعوت از همه گروه های مخالف سوريه برای نشست در مقر اتحاديه عرب طی ۳ روز پس از توافق بر آينده مرحله انتقالی در سوريه و اتحاديه عرب پس از آن اقدام لازم برای به رسميت شناختن مخالفان رژيم سوريه انجاتم خواهد داد.

۷- برگزاری نشست در سطح وزيران با همه گروه های مخالف رژيم سوريه بر اساس توافقات بند ششم.

۸- اتحاديه عرب برای بررسی اوضاع سوريه به شکل پيوسته تشکيل جلسه می دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016