سه شنبه 24 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

همسر عبدالفتاح سلطانی: ادامه بازداشت او بدون دليل اخلاقی، شرعی و قانونی نيست، کمپين بين المللی حقوق بشر

همسر عبدالفتاح سلطانی، وکيل حقوق بشر و از اعضای موسسان کانون مدافعان حقوق بشر که بيش از دو ماه است در بند ۲۰۹ زندان اوين به سر می برد به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت:« پنجشنبه هفته گذشته حدود ۱۰ دقيقه يا کمتر توانستم آقای سلطانی را ببينم. کمی لاغر شده بود و شاکی از اين بود که چرا همچنان بلاتکليف در زندان است. واقعا انصاف نيست که يک نفر را مدت طولانی در زندان نگه دارند و بگويند خواندن پرونده اش طول می کشد .اگر دليلی برای حبس دارند بايد زودتر به محکمه ارائه کنند. ادامه اين وضعيت اخلاقی و قانونی نيست.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عبدالفتاح سلطانی، وکيل دادگستری عصر روز شنبه ۱۹ شهريور ماه امسال بازداشت شد. او وکيل پرونده بسياری از زندانيان عقيدتی وسياسی از جمله اکبر گنجی، زهرا کاظمی، زهرا بنی يعقوب و هاله اسفندياری بوده است. آقای سلطانی در سال ۱۳۸۸ نيز يکبار بازداشت شد و پس از تحمل بيش از دو ماه حبس از زندان آزاد شد.

معصومه دهقان با اشاره به اينکه پرونده آقای سلطانی به شعبه ۲۶ انقلاب ارجاع داده شده است به کمپين گفت:« ما انتظار داريم که آقای سلطانی و وکلايشان اجازه خواندن پرونده را بيابند. همچنين من انتظار دارم پرونده ايشان به شعبه صالح، منصف و بی طرف ارجاع داده شود و کارهای حقوقی پرونده سريع طی شود چون ايشان بيش از دو ماه بدون آنکه وضعيتش مشخص باشد در زندان است و از زندگی و کار ساقط شده است. اين رفتار اخلاقی، شرعی وقانونی نيست. »

همسر سلطانی در خصوص وسايل شخصی که دو ماه پيش در بازرسی منزل شان توسط ماموران امنيتی ضبط شده بود گفت:« آنچه که وسايل ضروری ما است مانند کارت های عابر بانک، کارت ماشين آقای سلطانی، دست کليد دفتر وکالت ايشان و حتی سی دی های شخصی و درسی من و آلبوم های خانوادگی هنوز بازگردانده نشده است. عليرغم اينکه آقای داديار دستور برگرداندن وسايل را دادند اما نمی دانم چرا هنوز چيزی به ما تحويل داده نشده است.»

معصومه دهقان در مورد دليل کاهش وزن همسرش در ملاقات اخير افزود:« وقتی من سوال می کنم آقای سلطانی توضيحی نمی دهد فقط می گويد که من مشکلی ندارم اما بهرحال زندان است ديگر.»

معصومه دهقان در خصوص مشکلات ديگر گفت: « داديار پرونده به ما اجازه دادند که کتاب های را برای آقای سلطانی بفرستيم. من هم چند کتاب حقوقی مربوط به حرفه همسرم تحويل زندان دادم اما الان که بيش از يکماه از زمان تحويل کتاب ها می گذرد نه کتاب ها را به آقای سلطانی دادند و نه به ما برگرداندند. متاسفانه نبود کتاب در زندان خالی خيلی اذيت کننده است. آنها فقط کتاب های حقوقی بودند.»

خانم دهقان با گلايه از وضعيت ملاقات های زندان اوين به کمپين گفت:«من انتظار دارم که خانواده و وکلای همسرم بتوانند او را ملاقات کنند. همين طور خانواده ملاقات حضوری داشته باشد. اينها کمترين خواسته ای است که طبق قوانين ايران و حقوق شهروندی هر زندانی بايد دارای اين حقوق باشد.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016