شنبه 28 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سازمان ملل قطعنامه‌محکومیت طرح ترور سفیر سعودی را تصویب کرد: ایران به تعهدات بین المللی احترام بگذارد، العربیه

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز جمعه 18- 11- 2011 قطعنامه پیشنهادی سعودی -آمریکایی برای محکومیت طرح ترور سفیر سعودی در واشینگتن را با اکثریت آراء تصویب کرد.

به گزارش العربیه سازمان ملل در این قطعنامه از ایران خواست تا با مجامع بین‌المللی در زمینه تحقیق در مورد توطئه طرح ترور سفیر سعودی همکاری کند.

در قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل که از 193 عضو تشکیل شده با ابراز تاسف از توطئه طرح ترور سفیر سعودی از ایران خواسته شده تا به تعهدات بین‌المللی در زمینه حفاظت از جان دیپلمات‌ها احترام بگذارد.

در میان کشورهای عضو مجمع عمومی که در رای‌گیری برای این قطعنامه شرکت داشتند، 106 کشور به قطعنامه رای مثبت دادند، 9 کشور رای منفی دادند و 40 کشور هم در رای گیری شرکت نکردند.

قطعنامه سازمان ملل بدون اینکه ایران را مستقیم مورد اتهام قرار دهد از این کشور خواسته است تا کسانی که در این عملیات دست‌ داشته ‌اند به دادگاه‌ تحویل دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از سوی دیگر محمد خزاعی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل اتهام مطرح شده علیه ایران را رد کرد.

وی از مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواست به قطعنامه پیشنهادی سعودی رای ندهد.

این قطعنامه پس از آن تصوییب شده که هیئت نمایندگی سعودی روز چهارشنبه گذشته از مجمع عمومی سازمان ملل خواست ایران را محکوم کند.

مقامات قضایی آمریکا روز 11 اکتبر سال جاری یک آمریکایی ایرانی‌تبار را به اتهام توطئه برای ترور عادل الجبیر سفیر سعودی در آمریکا بازداشت کردند.

این شخص که منصور اربابسيار نام دارد در بازجویی خوداعتراف کرد که اوا قصد داشت با اجیر کردن یک باند آدم کشی درمکزیک سفیر سعودی در آمریکا را به قتل برساند وی همچنین از غلام شکوری و برخی از فرماندهان سپاه قدس نیز در اعترافات خود نام برد.

مقامات ایران این اتهام‌ را به شدت رد کرده‌اند و آن را "توطئه آمریکا" علیه ایران نامیدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016