شنبه 14 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايران در نامه اي به 'بان كي مون' به اتهامات آمريكدر زمينه طرح ترور سفير عربستان پاسخ دادا

به گزارش ایرنا، نمايندگي جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل متحد در نيويورك در نامه اي به دبيركل اين سازمان به اتهامات آمريكا در مورد طرح ترور سفير عربستان در واشنگتن پاسخ داد.

در نامه ايران به بان كي مون آمده است : جمهوري اسلامي ايران در پاسخ به نامه 22 مهرماه دبيركل كه طي آن كشورمان را از نامه نماينده دائم دولت آمريكا در سازمان ملل مطلع نموده بود، ادعاي نقش داشتن مقامات يا نهادهاي وابسته به دولت جمهوري اسلامي ايران در توطئه ادعايي را رد نمود.

در اين نامه به دبيركل اعلام شده كه جمهوري اسلامي ايران به عنوان قرباني تروريسم بين المللي و دولتي كليه اعمال تروريستي را محكوم نموده و خود را متعهد به كنوانسيون1973 راجع به جلوگيري و مجازات جرائم عليه اشخاص مورد حمايت بين المللي منجمله مامورين سياسي دانسته و بر اين اساس به محض اطلاع از احتمال حضور يكي از متهمين طرح توطئه ادعايي در ايران از طريق اينترپل وارد عمل شده و از نيروي انتظامي خواسته شد كه بررسي هاي لازم در اين زمينه بعمل آورد.

نتيجه اين تحقيقات نشان داد كه فرد مورد ادعاي مقامات آمريكايي از اعضاي گروهك منافقين است.

بدين ترتيب مشخص مي گردد كه ادعاهاي آمريكا در زمينه دخالت عناصر يا مقامات دولت ايران به هيچ وجه قرين به واقعيت نيست و هيچ مدرك معتبري وجود ندارد كه ارتباط يا وابستگي متهم و يا اتهام توطئه به نهادهاي جمهوري اسلامي از جمله سپاه قدس را به اثبات برساند. از اين نظر ايراد اتهام بر اساس چند مكالمه تلفني مشكوك يا انتقال پول تنها اسباب استهزاء را فراهم كرده و نشان از پوچي ادعاها دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در بخش ديگري از نامه نمايندگي كشورمان آمده است :ايالات متحده در جعليات مربوط به طرح توطئه كه با هدف اعمال فشار به ايران و افزايش روند ايران هراسي صورت گرفته شتابزده عمل كرده درحالي كه هنوز متهم در برابر دادگاه ذيصلاح و بي طرف حاضر نشده است.

عجيب آن است كه بر اساس اظهارات يك فرد كه طبق اخبار رسانه هاي آمريكا حتي در جلسه دادگاه مورخ 24 اكتبر 2011 اتهامات عليه خود را نپذيرفته است، دولتي را متهم نمايند. اين نشان از رويكرد خصمانه دولت آمريكا دارد.

افزون بر اين دولت ايالات متحده در انجام تعهدات خود بر اساس ماده 4 كنوانسيون 1973 قصور كرده است. در حالي كه دولت آمريكا موضوع اتهام توطئه سوء قصد را با موجي از تبليغات رسانه اي عليه ايران همراه كرد. البته اين اولين بار نيست كه از دولت آمريكا چنين رويكردي سر مي زند بلكه سياست آن دولت در قبال ايران و كشورهاي مستقل همواره توام با اتهامات بي اساس بوده است.

نمايندگي كشورمان نزد سازمان ملل متحد در نامه خود ضمن دعوت از آن سازمان و كشورهاي عضو به حفظ هوشياري، نسبت به عواقب تبليغات مبتني بر ادعاهاي واهي و اطلاعات جعلي و ساختگي هشدار داده و تصريح نمود : جمهوري اسلامي ايران ، اقدامات دولت آمريكا را در حكم تهديد صلح و امنيت بين المللي تلقي مي نمايد.

در پايان اين نامه از دبيركل درخواست شده است كه ضمن ثبت و توزيع نامه به عنوان سند سازمان ملل متحد ، آن را رسما منتشر و مفاد آن را به اطلاع اعضاي سازمان ملل متحد برساند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016