دوشنبه 30 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار رييس شورای فرهنگی - اجتماعی زنان و خانواده نسبت به روند کاهش جمعيت کشور، ايرنا

کبری خزعلی: سياست های تنظيم جمعيت بايد بازنگری شود

تهران - 'کبری خزعلی ' رييس شورای فرهنگی - اجتماعی زنان وخانواده نسبت به ادامه روند کاهش جمعيت کشور هشدار داد و گفت: بازنگری سياست های تنظيم جمعيت در شرايط کنونی بسيار ضروری است.

وی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ايرنا افزود: نرخ رشد جمعيت و شاخص کليدی ' آهنگ باروری کلی' که نشانگر تعداد فرزندان جانشين والدين است، به سطح نگران کننده ای رسيده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس شورای فرهنگی - اجتماعی زنان و خانواده تصريح کرد: با توجه به نرخ باروری فعلی، فرزندان جانشين والدين نمی شوند.

وی گفت: آمارها نشان می دهد ميزان باروری زنان از سال ۱۳۵۵ تا سال ۱۳۸۹ کاهش چشمگيری داشته است و در صورت ادامه روند کاهش جمعيت، خطر انقراض نسل وجود دارد.

خزعلی با استناد به گزارش مرکز آمار ايران گفت : قاعده هرم سنی جمعيت رفته رفته رو به کاهش است و اين بدان معناست که با کاهش جمعيت جوان و از طرف ديگر افزايش آمار رسمی تعداد سالمندان کشور روبرو هستيم.

رييس شورای فرهنگی - اجتماعی زنان و خانواده با ابراز خرسندی از درايت و تسلط علمی دولتمردان در شناخت دقيق اين مشکل و ارايه راهکارهايی برای رفع آن، تاکيد کرد: جمعيت از لحاظ کيفی در جامعه، نوعی ثروت و قدرت محسوب می شود.

وی با بيان اينکه غربی ها هدف از زندگی را لذت حداکثری می دانند و فرزند و خانواده را مزاحم رفاه خود قلمداد می کنند، گفت: آنها کنترل جمعيت را مطرح می کنند در حالی که بر مبنای فرهنگ قرآنی نبايد از ترس فقر جلوی رشد جمعيت را گرفت.

خزعلی با بيان اينکه فقر معلول بی عدالتی در توزيع عادلانه امکانات و فرصت ها است، افزود: چنانچه بيت المال عادلانه توزيع شود، فقری باقی نمی ماند و خود جمعيت توليد ثروت، قدرت، علم و فناوری می کند و افتخارات امروز ايران اسلامی نيز مرهون اين جمعيت ارزشی است.

خزعلی خواستار سياستگذاری در زمينه رصد و پايش تنظيم جمعيت، منطبق با سياست ها و تدوين برنامه های اصولی در اين باره شد.

وی همچنين بر بازنگری تعريف تنظيم جمعيت به صورت علمی آن يعنی افزايش يا کاهش متناسب با شرايط تاکيد کرد.

شورای فرهنگی - اجتماعی زنان و خانواده که زير مجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، در سال ۱۳۶۷ تاسيس شد و سياستگذاری و برنامه ريزی کلان در مسايل فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده و ايجاد هماهنگی های لازم در اين امور از وظايف اين شورا است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016