پنجشنبه 7 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيت الله سبحانی: کاهش جمعيت به نفع کشور نيست، تا ۱۵۰ ميليون نفر را می‌توان تامين و تغذيه کرد، مهر

قم - خبرگزاری مهر: مرجع تقليد شيعيان با تاکيد بر راه اندازی مدارس قرآنی گفت: بايد سعی کنيم حافظان قرآن را نسبت به جمعيت کنونی کشور افزايش دهيم.


به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله العظمی جعفر سبحانی پيش از ظهر پنج‌شنبه در ديدار با وزير فرهنگ و ارشاد و اعضای ستاد برگزاری جشن‌های دهه کرامت که در موسسه امام صادق(ع) قم برگزار شد، در سخنانی با بيان اينکه بايد مدارس قرانی برای تعليم، حفظ و تفسير قرآن دانش اموزان در کشور داير شود افزود: ليبی با ۷ ميليون جمعيت، ۱ ميليون حافظ قرآن دارد و ما نيز بايد سعی کنيم حافظان قرآن را نسبت به جمعيت کنونی کشور افزايش دهيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی عنوان کرد: وزارت ارشاد موضوع حفظ قران را در دستورکار قرار دهد، چرا که در در واقع نشر قرآن به نشر اخلاق در جامعه کمک می‌کند و کسانی که با قرآن مانوس هستند کمتر دچار گناه می‌شوند.

مرجع تقليد شيعيان پيشنهاد کرد: وزرات آموزش وپرورش هم می‌تواند يکسال دانش آموزان را بدون اينکه درس اصلی آنها آغاز شود حفظ و تعليمات قرآن را به آنان آموزش دهد.

کتب مخالف با عقايد عرضه نشود

آيت الله سبحانی با تقدير از وزير ارشاد در خصوص برگزاری موفق نمايشگاه کتاب در ارديبهشت‌ماه سال جاری اظهار داشت: در نمايشگاه کتاب بايد کتب مفيد عرضه شود و کتاب‌هايی که با عقايد ما مغايرت دارد نبايد عرضه شود.

وی عنوان کرد: در ساير کشورهای دنيا مشاهده می‌شود وقتی کتابی می‌خواهد وارد آن کشور شود با محدويت‌های فراوانی رو به رو می‌شوند که اين مسئله نيز بايد در کشور ما اجرا شود تا هر کتابی که از خارج وارد می‌شود انتشار و توزيع نيابد.

کشور می تواند تا ۱۵۰ ميليون نفر را تامين و تغذيه کند

وی در ادامه سخنان خود به موضوع تحديد نسل در کشور اشاره کرد و افزود: رويکرد کاهش جمعيت به نفع کشور نيست.

مرجع تقليد شيعيان افزود: در کشور بايد کسی مسئوليت اين امر را بپذيرد و مسئولان کشور نيز معتقدند که کشور در حال حاضر تا ۱۵۰ ميليون نفر را می‌توان تامين و تغذيه کند.

آيت الله سبحانی خطاب به وزير و مسئولين وزرات ارشاد اظهار داشت: اين امر از وظايف اداری شما نيست اما جز مسئوليت دينی شما به شمار می‌رود و بايد سياستی به خرج داد که در آينده نيز شيعه در کشور در اکثريت باشد.

وی گفت: صفويه و قاجار کشور را شيعه کردند و به ما تحويل دادند و ما امروز وظيفه داريم از اين ميراث حفظ و حراست کنيم.

تاکيد بر آغاز چاپ کتاب ولايت از سوی وزارت ارشاد

استاد حوزه علميه قم با تاکيد بر آغاز چاپ کتاب ولايت از سوی وزارت ارشاد در کشور اظهارداشت: بايد تلاش شود تا هر ساله کتابی در زمينه يکی از امامام معصوم تاليف و به چاپ برسد.

آيت الله سبحانی افزود: نبايد تنها به برگزاری جشن‌ها بسنده کرد بلکه بايد با انتشار چنين کتاب‌هايی به اهل بيت (ع) خدمت کنيم چرا که نشر کتب در زمينه ائمه در واقع ترويج مکتب اهل بيت (ع) است.

مفتخريم که رضوی هستيم

وی در بخش ديگری از سخنان خود با تبريک دهه کرامت اظهار داشت: امام رضا(ع) مهمان ما و ما ميزبان ايشان هستيم و ايشان غريب نيستند و همراهان بسياری دارد.

مرجع تقليد شيعيان افزود: وجود امام رضا(ع) در عالم معنا حافظ و نگهدار اين کشور است و کوچک‌ترين جسارت نسبت به اين امام عکس العمل جدی در پی دارد و ما همه مفتخريم که رضوی هستيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016