سه شنبه 1 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فاطمه بداغی، معاون حقوقی احمدی نژاد: هيأت دولت قصدی برای دفاع از جوانفکر ندارد، ايسنا

- دولت مصوبه‌ای برای آزاد شدن قليان در قهوه‌خانه‌ها نداشته است

معاون حقوقی رييس‌جمهور تاکيد کرد که هيات دولت قصدی برای دفاع از «جوانفکر» ندارد. او هم‌چنين با اشاره به حرف‌و حديث‌های مطرح شده درباره آزادسازی ارائه قليان در قهوه‌خانه‌ها، تصويب چنين طرحی در هيات دولت را تکذيب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، فاطمه بداغی در حاشيه همايش ملی توانمندسازی خانواده با بيان اينکه هيات دولت برای دفاع از «علی‌اکبر جوانفکر» اقدامی انجام نمی‌دهد، اظهار کرد: تمام افراد در برابر قانون برابر هستند و هيات دولت قصدی برای دفاع از جوانفکر ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معاون حقوقی رييس‌جمهور هم‌چنين در پاسخ به سوالی، با بيان اينکه پيشنهاد آزاد شدن ارائه قليان در قهوه‌خانه‌ها و اماکن عمومی پيشنهادی بود که در کميسيون فرهنگی دولت ارائه و رد شده است، گفت: هيات دولت مصوبه‌ای مبنی بر آزاد شدن ارائه قليان در قهوه‌خانه‌ها نداشته است و اين موضوع را تکذيب می‌کنم. همچنين وزارت بهداشت هم هيچ پيشنهادی در اين زمينه ارائه نکرده است.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا مبنی بر سرنوشت لايحه فرزند خواندگی در مجلس عنوان کرد: اين لايحه به خاطر اشکالات شورای نگهبان متوقف مانده و اخيرا هم پيگيری‌هايی برای رفع مشکل آن انجام داده‌ايم اما نتيجه اين پيگيری‌ها هنوز مشخص نيست و سرنوشت لايحه را بايد از مجلس جويا شد.

به گفته وی چند لايحه در دولت در زمينه حقوق شهروندی در حال تدوين هستند و هنوز لايحه مشخصی در اين زمينه به اتمام نرسيده است.

معاون حقوقی رييس‌جمهور در ادامه درباره برنامه‌های دولت برای حمايت از زنان سرپرست خانوار گفت: تدابير متعددی در بحث بيمه‌های تامين اجتماعی انديشيده شده است که در درازمدت می‌تواند در کاهش آسيب‌هايی که متوجه اين زنان است موثر باشد.

بداغی در ادامه با اشاره به آمار يک و نيم ميليون نفری زنان سرپرست خانوار که توسط سازمان بهزيستی و کميته امداد امام خمينی(ره) تحت پوشش قرار دارند، گفت: تعداد زيادی از اين زنان هم تحت پوشش هيچ ارگان حمايتی نبوده و نيازمند هستند.

وی در ادامه با بيان اينکه دو اولويت در بحث اشتغال زنان سرپرست خانوار مورد توجه قرار دارد، اظهار کرد: يکی رويکرد توانمندسازی اين زنان با تاکيد بر مهارت‌آموزی است و ديگری تشکيل تعاونی‌های انبوه با جمع‌آوری سرمايه‌های اندک اين زنان است.

بداغی در با اشاره به زنان سرپرست خانواری که به مشاغل نامناسب از جمله دست‌فروشی مشغول هستند عنوان کرد: اقدامات اخير دولت در بحث قانون هدفمندی يارانه‌ها و ايجاد سرمايه برای اين زنان و گسترش توانمندی‌ها برای رفع اين معضل مورد توجه قرار گرفته و اين مساله در قالب برنامه پنجم توسعه هم پيگيری می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016