پنجشنبه 3 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تلاش دوباره برای استيضاح وزير کشور، شرق

شرق: با نزديک شدن به انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی يک‌بار ديگر طرح استيضاح وزير کشور در حال کليد خوردن است. داريوش قنبری نماينده ايلام ديروز از جمع‌آوری امضای نمايندگان برای استيضاح مصطفی محمدنجار، وزير کشور دولت احمدی‌نژاد خبر داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قنبری با اعلام اين خبر گفته: «عزل و نصب‌های فرمانداران در آستانه انتخابات مجلس نهم که به نظر می‌رسد با نگاه انتخاباتی باشد از مهم‌ترين محورهای استيضاح وزير کشور است.» پيش از اين نيز، جمعی از نمايندگان استان فارس در اعتراض به تغيير فرماندار شيراز و اعتراض به غيربومی بودن و تحميلی بودن فرماندار اقدام به تهيه طرح استيضاح وزير کشور کردند. اين طرح با ۲۵ امضا تقديم هيات رييسه مجلس شد اما با رايزنی‌های صورت گرفته طرح استيضاح محمدنجار اعلام وصول نشد. هرچه به انتخابات مجلس نزديک می‌شويم توجه‌ها به وزارت کشور جلب و اخبار و شايعه‌هايی پيرامون وزير کشور و اين وزارتخانه نقش‌آفرين در انتخابات بيشتر می‌شود. در همين رابطه چندی پيش اخباری مبنی بر احتمال عزل وزير کشور در آستانه انتخابات منتشر شد. سايت الف در گفت‌وگويی که با يک مقام اجرايی منتشر کرد، مدعی شد «جريان انحرافی اخيرا تحرکات خود را در قبال وزارت کشور تشديد کرده و به دنبال مهره‌چينی گسترده در اين نهاد مهم است.» بنابر اين گزارش، جريان انحرافی، اخيرا در تلاش است با نزديک شدن به موعد انتخابات، با فشار، برخی از مهره‌های خود را در بدنه اين نهاد تزريق کند. آن‌گونه که در اين گزارش عنوان شده بود «بنابر پيشنهاد جديدی که در جلسه گروه انحرافی مطرح شده، اين سناريو مطرح است که تعيين سرپرست برای وزارت کشور، سه ماه قبل از انتخابات می‌تواند ابتکار عمل را از مجلس گرفته و مهم‌ترين نهاد نظارتی را در مقابل کار انجام شده قرار دهد.» اما ديروز مصطفی محمدنجار ضمن تکذيب خبر برکناری خود، در يک نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اينکه طی روزهای اخير شايعاتی مبنی بر برکناری شما و اداره وزارت کشور در زمان انتخابات مجلس نهم توسط سرپرستی منتشر شده، گفت: «بنده و همکارانم با قوت و اعتماد کامل در حال پيشبرد اهداف و ماموريت‌های دولت هستيم و به اين‌گونه حاشيه‌سازی‌ها توجهی نداريم.»
اما ديروز داريوش قنبری درباره محورهای استيضاح مصطفی محمدنجار گفت: «می‌توان به تاثير کانون‌های قدرت در تصميم‌گيری‌های وزارتخانه و همچنين ضعف‌های مديريتی وزارت کشور در برخی مناطق و حتی در خود تشکيلات وزارتخانه اشاره کرد.» نماينده ايلام با بيان اينکه در گذشته هم از اين دست طرح‌ها در مجلس مطرح شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به نارضايتی‌هايی که در ميان نمايندگان از عملکرد وزير کشور وجود دارد به نظر می‌رسد در صورت مطرح شدن استيضاح وزير کشور در مجلس اين طرح با اقبال نمايندگان مواجه شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016