پنجشنبه 3 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سفير سوئيس به عنوان حافظ منافع امريکا به وزارت خارجه احضار شد، مهر

در اعتراض به قطعنامه پيشنهادی آمريکا عليه کشورمان مبنی بر ايراد اتهام بی اساس در خصوص طرح ترور سفير عربستان در واشنگتن که تحت عنوان" محکوميت حملات تروريستی به افراد تحت پوشش کنوانسيون ۱۹۷۳" به تصويب مجمع عمومی سازمان ملل رسيد، امروز چهارشنبه ۲ آذر ماه سفير سوئيس بعنوان حافظ منافع آمريکا در تهران به وزارت امور خارجه کشورمان فراخوانده شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری مهر، در اعتراض به قطعنامه پيشنهادی آمريکا عليه کشورمان مبنی بر ايراد اتهام بی اساس در خصوص طرح ترور سفير عربستان در واشنگتن که تحت عنوان" محکوميت حملات تروريستی به افراد تحت پوشش کنوانسيون ۱۹۷۳" به تصويب مجمع عمومی سازمان ملل رسيد، امروز چهارشنبه ۲ آذر ماه سفير سوئيس بعنوان حافظ منافع آمريکا در تهران به وزارت امور خارجه کشورمان فراخوانده شد و مراتب اعتراض شديد جمهوری اسلامی ايران به اقدام خصمانه آمريکا و محکوميت اين قطعنامه که با فشارهای سياسی آمريکا بر کشورهای عضو مجمع عمومی و بر پايه يک گزارش غير موثق و بی اساس منابع آمريکائی شکل گرفته، به مشاراليها ابلاغ و بر ضرورت پايبندی واشنگتن به اصول مسلم حقوق بين الملل بويژه منشور ملل متحد و کنوانسيون ۱۹۷۳ تأکيد شد.

معاون مدير کل امور سياسی بين المللی وزارت امور خارجه کشورمان در اين فراخوان، با اشاره به تصويب شتابزده قطعنامه غير متعارف وغير اجماعی مزبور، آن را فاقد وجاهت قانونی و ارزش حقوقی و اقدامی سياسی و خصمانه از سوی واشنگتن و مغاير با اصول مسلم حقوق بين الملل قلمداد کرد.

وی همچنين استناد آمريکا و بانيان قطعنامه به ادعاهای غير مستند و تأييد نشده توسط دادگاههای صالحه، مستقل و بيطرف را بعنوان بدعت گذاری در تصويب قطعنامه های مجمع عمومی محکوم نموده و خواهان التزام و پايبندی آمريکا به رعايت حقوق بين الملل شد.

معاون مدير کل امور سياسی بين المللی وزارت امور خارجه کشورمان عدم همکاری آمريکا در ارائه اطلاعات وجزئيات لازم پيرامون وضعيت فرد ايرانی مورد ادعا را نيز مغاير با تعهدات بين المللی کشور مزبور قلمداد و تأکيد کرد کسب رأی همه کشورهای مستقل جهان صرفا از طريق روشهای غير منطقی و اعمال فشار ممکن نخواهد بود، بلکه حق مداری، انصاف و توجه غير گزينشی به اصول و مبانی بين المللی نيز ضرورت دارد.

وی در پايان با تاکيد بر اينکه اقدام سياسی و غير حقوقی انجام شده به رهبری آمريکا غير از دشمن تراشی و تهديد صلح و ثبات منطقه ای و بين المللی ارمغان ديگری در پی نخواهد داشت ، مراتب اعتراض شديد کشورمان را به نامبرده ابلاغ کرد تا به اطلاع دولت آمريکا برساند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016