جمعه 4 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی‌مطهری: جوانفکر و همکارانش اگر به برخورد خشن با معترضان انتخابات، اعتراض می​کردند اين بلا به سرشان نمی​آمد، تابناک

علی مطهری با بيان اينکه اين نحوه برخورد با روزنامه ايران درست نيست، افزود: دفتر يک روزنامه، مکانی فرهنگی است و اينکه افرادی بدون حکم قضايی برای بازداشت مدير مسئول آن اقدام کرده‌اند، کار درستی نبوده است.

وی اضافه کرد: به کار بردن خشونت در برابر مقاومت مدير مسئول و ضرب و شتم کارمندان و فحاشی به آنها و بازداشت خبرنگاران روش درستی نيست. البته توقيف روزنامه اعتماد به صرف مصاحبه با آقای جوانفکر هم کار درستی نبود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه بالاخره آقای جوانفکر هم نظراتی دارد که معمولا همان نظرات آقای احمدی نژاد است، گفت: ايشان هم بايد آزاد باشد که حرف خود را بزند. اگر توقيف روزنامه اعتماد دليل ديگری داشته پس چرا قبل از اين اقدامی نشده است؟ و در اين صورت بازهم چرا صبر نکردند تا هيئت نظارت بر مطبوعات اين کار را انجام دهد. چرا دادستانی عجله می‌کند؟ چرا می-گويند مسئله امنيتی بوده و ورود کرده اند؟

اين عضو کميسيون فرهنگی با تاکيد بر اينکه در اين موضوع مساله امنيتی‌ در کار نبوده است، گفت: آقای جوانفکر سوالاتی را مطرح کرده و چه اشکالی دارد که قوه قضائيه به اين سوالات پاسخ دهد. اين که دخالت در کار قضاوت نيست. اين‌گونه برخورد در مورد هر فردی که باشد درست نيست. ما برخی نظرات آقای جوانفکر را قبول نداريم، اما راضی نيستيم با امثال وی هر گونه رفتاری انجام شود. سکوت در اين مواقع درست نيست.

مطهری با بيان اينکه قوه قضائيه و نيروی انتظامی بايد پاسخگو باشند، گفت: آقای جوانفکر و همکاران وی اگر زمانی که با معترضان انتخابات با خشونت برخورد می شد، اعتراض می کردند اين بلا به سرشان نمی آمد.

وی در مورد بررسی پرونده حقوق بشر ايران در سازمان ملل و جنجال های پيرامون آن گفت: در مسئله حقوق بشر چون مبانی ما با مبانی غربيها متفاوت است هيچ گاه با آنها به تفاهم نمی‌رسيم و البته بايد بهانه هم به دست آنها ندهيم. اقداماتی مانند آنچه در روزنامه ايران اتفاق افتاد زمينه پذيرش ادعاهای غرب را فراهم می کند و نوعی کمک به آنهاست. با اين کارها آب به آسياب دشمن می‌ريزيم. مسولان بايد عاقلانه تر رفتار کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016