جمعه 4 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تحریم نفتی ایران به اروپا ضربه نمی زند! فارس

کمیسر انرژی اتحادیه اروپا مدعی شد تحریم نفت ایران مشکل خاصی را برای کشورهای اروپایی ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، گونتر اوتینگر در جمع خبرنگاران گفت تحریم نفت ایران هیچ اختلالی را در بازار انرژی اروپا ایجاد نخواهد کرد.این مساله مشکل خاصی نیست و می توان با کمک سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک و دیگر منابع انرژی جای خالی نفت ایران را پر کرد .

وی در ادامه افزود بحث هایی در مورد تحریم نفت ایران مطرح شده که از مهمترین این بحثها این است که آیا تحریم نفت ایران مشکلی برای اقتصاد اروپا ایجاد خواهد کرد یا نه. بر اساس محاسبات آماری انجام شده اتحادیه اروپا با تحریم نفت ایران با مشکلی روبرو نخواهد شد و می تواند راهکارهای جایگزین مناسب را برای تامین انرژی مورد نیاز خود پیدا کند .

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده است ایران در نیمه نخست سال جاری میلادی ۱۸ درصد صاردات خود را به مقصد اروپا انجام داده است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دولت آمریکا که بخش مهمی از نفت صادراتی ایران را وارد می کرد اقدام به تحریم نفتی ایران و توقف واردات نفت از این کشور کرد.

بر این اساس برنار والرو سخنگوی وزارت خارجه فرانسه از کشورهای غربی خواست تا تحریم های یکپارچه و هماهنگی را بر ضد بانک مرکزی ایران و خدمات مالی مربوط به فروش نفت ایران اعمال کنند . انگلیس آمریکا و کانادا نیز طی روزهای اخیر تحریم های جدیدی را بر ضد ایران اعمال کرده اند .

روسیه و چین تا کنون به شدت با اعمال تحریم های تجاری جدید بر ضد ایران مخالفت کرده اند . انگلیس کلیه همکاری های مالی و بانکی را با ایران قطع کرده است .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت اگر متحدان همکاری کنند ما هم بخشی از این مسئولیت را به عهده می گیریم چرا که مسئله مهم همکاری متحدان در کنار یکدیگر است و این کار را باید به سرعت دنبال کرد چرا که همین طور که ما حرف می زنیم و مذاکره می کنیم سانتریفوژها در ایران کار می کنند.

دیپلمات های آگاه اروپایی اعلام کردند اروپا قصد دارد تا در نشست روز اول دسامبر خود۲۰۰ نفر از شخصیت های حقیقی و حقوقی و شرکت های ایرانی را مورد تحریم های تازه قرار دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016