دوشنبه 7 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خبرهايی در رابطه با انفجار در اصفهان

راديو فردا: اخبار ضد و نقيض از وقوع انفجار در اصفهان

خبرگزاری فارس از شنيده شدن انفجار مهيبی در شهر اصفهان در بعداز ظهر امروز خبر داد.

به گزارش فارس حدود ساعت ۲:۴۰ دقيقه بعد از ظهر دوشنبه صدای انفجار مهيبی در اصفهان شنيده شد که از خيابان بزرگمهر تا دروازه شيراز به گوش رسيده است.

فارس می‌افزايد در پی تماس مکرر با مسئولان استان اصفهان، محمد مهدی اسماعيلی، معاون سياسی و امنيتی استانداری اصفهان وجود صدا انفجار را تاييد کرد اما در مورد دلايل آن گفته است که «اطلاع دقيقی در دست نيست و پيگير موضوع هستيم.»

به گزارش اين خبرگزاری سازمان آتش‌نشانی و مديريت بحران استانداری نيز وقوع اين صدا را تاييد کردند.

با اين حال دقايقی پس از انتشار اين گزارش، اين خبر از روی خروجی خبرگزاری فارس برداشته شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ساعتی پس از انتشار خبر خبرگزاری فارس، محمد مهدی اسماعيلی، معاون سياسی و امنيتی استانداری اصفهان، مصاحبه با فارس را تکذيب کرد و گفت: «امروز (دوشنبه) مصاحبه‌ای با هيچ يک از رسانه‌ها در اين خصوص انجام نداده‌ام وانتشار اين خبر ازقول من، کذب است.»

در همين حال، ايرنا به نقل از مدير روابط عمومی آتش‌نشانی اصفهان وقوع انفجار در اين شهر را تکذيب کرده است.

مدير روابط عمومی سازمان آتش نشانی اصفهان گفت: «گزارشی مبنی بر صدای انفجار درسطح شهر به اين سازمان ارائه نشده است و انتشار اين خبر تکذيب می شود.»

در همين حال وب‌سايت روزنامه فرهنگ آشتی به نقل از «منابع مطلع» که نامی از آنها نبرده، نوشته است، اين انفجار در حوالی دروازه شيراز و دانشگاه نظامی اصفهان بيشتر محسوس بوده است.

وب‌سايت اين روزنامه به نقل از «يک منبع مطلع» نوشت: «در حوالی دروازه شيراز يعنی محدوده‌ای که شدت انفجار در آن بيشتر حس شده دانشگاه نظامی اصفهان قرار دارد.»

***

ايسنا: با تاييد شنيده شدن صدايی شبيه انفجار در اصفهان؛
انصاری: گزارشی از سوی عوامل امنيتی و انتظامی دريافت نکرديم

رييس کل دادگستری استان اصفهان با تاييد اينکه صدای يک انفجار حوالی بعد از ظهر در اصفهان شنيده شد است، گفت: گزارشی در اين زمينه دريافت نکرديم.

غلامرضا انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) با اشاره به اخبار برخی رسانه‌ها مبنی بر وقوع يک انفجار در شهر اصفهان تصريح کرد: حوالی بعد از ظهر صدايی شبيه انفجار شنيده شد اما گزارشی در مورد منشاء آن و حوادث احتمالی در اين زمينه از سوی عوامل امنيتی و انتظامی دريافت نکرديم.

وی با بيان اينکه ظاهرا اتفاق مهمی رخ نداده است، اظهار کرد: اگر حادثه قابل توجهی رخ داده بود قطعا اطلاعات اوليه ارائه می‌شد و می‌بايستی برای شرکت در جلسه شورای تامين استان پيرامون وقوع اين حادثه دعوت می‌شديم؛ در حاليکه چنين اتفاقی نيفتاد و گزارش خاصی در اين زمينه دريافت نشد.

***

رجانيوز: توضيح درباره صدای انفجار در اصفهان

استاندار اصفهان گفت: خبری مبنی بر اين‌که انفجاری در استان اصفهان رخ داده است مربوط به انجام رزمايش در منطقه‌ای از اصفهان بوده است بنابراين مشکل خاصی وجود ندارد.

عليرضا ذاکراصفهانی در گفت‌وگو با ايسنا، خاطرنشان کرد: صدای انفجاری که در اصفهان شنيده شده است مربوط به رزمايشی می‌شود که از طرف پايگاه هشتم شکاری اصفهان در شمال شرق اصفهان کنار فرودگاه انجام شده، ولی در اين رابطه به ما اطلاعی نداده بودند که بايد اطلاع‌رسانی می‌شد.

وی درباره برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اين‌که برخی تاسيسات هسته‌يی در استان اصفهان در اين انفجار آسيب ديده است نيز، گفت: به هيچ‌وجه چنين مساله‌ای وجود نداشته و صدای اين انفجار تنها مربوط به انجام همان رزمايش است و هيچ مشکل خاصی در حال حاضر وجود ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016