چهارشنبه 9 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اتحاد جمهوريخواهان ايران: حمله به سفارت بريتانيا را شديدأ محکوم می کنيم!

شکستن حريم سفارت بريتانيا نشانه ای ديگر از بی اعتنايی دولت جمهوری اسلامی به مقررات و قوانين بين المللی است!

يک روز بعد از تاييد مصوبه مجلس توسط شورای نگهبان برای کاهش روابط جمهوری اسلامی ايران با دولت بريتانيا، عده ای به دعوت «دانشجويان بسيجی» از ديوار سفارت بريتانيا در تهران بالا رفته، وارد آن شده اند. مهاجمان هم چنين به اقامتگاه ديپلمات های سفارت و مرکز فرهنگی بريتانيا حمله کرده اند. آن ها با پرتاب کوکتل مولوتف و سنگ به داخل سفارت، به تخريب اموال سفارت پرداخته و با توجه به تصاوير و فيلم های منتشره بخشی از اسناد را به بيرون ريخته و آتش زده اند. در کشوری که کم ترين تحرک شهروندان با قهر بی درنگ و بيرحم دولتی روبرو می شود، محتمل ترين گمانه زنی برای امکان برگزاری چنين بلوائی می تواند اين باشد که اقلأ بخشی از رژيم می خواهد کشور را به ورطِۀ يک رودرروئی جديد با غرب بکشاند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حمله به سفارت بريتانيا اقدامی است غيرمسئولانه و غير ديپلماتيک که در اين شرايط حساس می تواند پيامدهای بسيار منفی برای مردم ايران داشته باشد. کشور ما تجربۀ تلخ اشغال سفارت ايالات متحده آمريکا در ۳۱ سال پيش را هنوز به ياد دارد. خسارات ناشی از آن اقدام ماجراجويانه هم چنان بر مناسبات بين المللی کشور ما سنگينی می کند و مردم ايران تاوان بسيار سنگينی در قبال آن داده اند و هنوز هم می دهند. تکرار کاريکاتور آن درشرائط کنونی که کشور ما به دليل تشديد بحران اتمی، تحت محاصرۀ شديد اقتصادی قرار دارد و با توجه به اوضاع نابسامان داخلی، می تواند منافع ملی کشور را در معرض مخاطرات بيشتری قرار دهد.

دولت جمهوری اسلامی بر اساس قوانين بين المللی و کنوانسيون وين، مسئول حفاظت از ديپلمات ها و سفارتخانه ها در کشور است. انتظار عمومی از هر دولتی اين است که به وظائف و تعهدات خود در اين عرصه عمل کند و با مهار آشوب و ناامنی در برابر سفارت خانه های دول ديگر، سلامت کارکنان و امنيت ساختمان های آن ها را تضمين نمايد.

اتحاد جمهوريخواهان ايران حمله به سفارت بريتانيا را شديدا محکوم می کند و وظيفۀ جمهوری اسلامی می داند که عاملان و آمران آن را شناسايی و به محاکمه بکشاند و با پايبندی به تعهدات خود در حفظ امنيت ديپلمات های بريتانيا، به تعرضات بر حريم سفارتخانه اين کشور پايان دهد.

هيات سياسی اجرائی
اتحاد جمهوريخواهان ايران

۸ آذر ۱۳۹۰ - ۲۹ نوامبر ۲۰۱۱


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016