چهارشنبه 9 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استاندار تهران: پليس در اتفاقات مقابل سفارت انگلستان کوتاهی نکرده است، ايسنا

- وزارت کشور مسوول پی ‌گيری علل اتفاقات سفارت انگليس شد

استاندار تهران از تشکيل کارگروهی با مسووليت وزارت کشور جهت بررسی اتفاقات روز سه شنبه سفارت انگلستان در تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، مرتضی تمدن در حاشيه‌ی سفر استانی رييس جمهور و اعضای هيات دولت به استان تهران، در پاسخ به سوال ايسنا در ارتباط با نتايج آخرين پی‌گيری‌ها درباره حادثه‌ی روز سه شنبه سفارت انگلستان و ادعای مسوولين انگليسی مبنی بر کوتاهی تهران در حفاظت از اين سفارتخانه، با رد اين ادعاها، اظهارداشت: در راستای بررسی علت حادثه‌ی شب گذشته، کارگروهی به مسووليت وزارت کشور، معاون امنيتی وزير کشور تشکيل شده که کار اين کارگروه اين است که موضوع را از تمام زوايا و جوانب بررسی کند و علل مشخص شود و اگر فرد يا افرادی در اين اتفاق قصور و تقصير داشته‌اند، حتما بر اساس قانون عمل می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تمدن همچنين در پاسخ به سوالی مبنی بر اين‌که سه شنبه شب برخی از مقامات و رسانه‌های انگليسی مدعی شده بودند که ايران و پليس آن درحفاظت سفارتخانه‌ی انگليس کوتاهی کرده است، با رد اين موضوع، به تجمع روز سه شنبه مقابل سفارتخانه‌ی انگليس که در آن عده‌ای در تجمعی آرام حضور داشتند، اشاره کرد و با يادآوری اين‌که در اين تجمع عده‌ای ميانبر زده و وارد محوطه سفارت شدند، گفت: به محض اين اتفاق براساس موازين قانونی پليس وارد عمل شد و به صورت قاطع و محکم مسئوليت خود را انجام داد.

وی خاطرنشان کرد :به محض آنکه برخی از افراد به صورت خودسر وارد سفارت شدند، بدون اين‌که شاهد قصور و يا کوتاهی از ناحيه‌ی پليس باشيم، پليس وارد عمل شد و به صورت قاطع و محکم مسئوليت خود را انجام داد و من حتی معتقدم تعداد پليس از تعداد افرادی که در مقابل سفارتخانه تجمع کرده بودند، بيشتر بود و فيلم‌ها اين را نشان می‌دهد .

تمدن با اشاره به اهميت حفظ قانون گفت: من فکر می‌کنم که ما بايد هميشه الزام به حفظ قانون و اقدامات قانونی داشته باشيم .

وی با يادآوری تعريف قانون از تجمع قانونی بر اين نکته که اين تجمع نبايد مخل آرامش مردم باشد، تاکيد کرد و گفت: نبايد در تجمعاتی که مجوز برای آنها صادر شده، مساله و يا مشکلی برای نظم عمومی و حريم مناطقی که برگزار کنندگان تجمع مجوز برگزاری تجمع در آن را دارند، ايجاد شود، همه‌ مسئولان نيز به اين موضوع اذعان دارند .

وی همچنين در مورد سفر استانی هيات دولت به استان تهران نيز گفت: برنامه‌ ريزی اين است که تا يک ماه آينده به کل شهرستان‌های استان تهران سفر انجام شود، البته اين به جز برنامه‌ها و ديدارهايی است که رئيس جمهور در داخل شهر تهران خواهند داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016