پنجشنبه 17 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لس آنجلس تايمز: انفجار در نزديکی کرج کار آمريکايی ها و اسرائيلی ها بود، العربيه

دبی-العربيه.نت - روزنامه آمريکايی "لس آنجلس تايمز" در شماره يکشنبه ۴-۱۲-۲۰۱۱ خود نوشت که انفجار زاغه مهمات منطقه ملارد کار آمريکايی ها و اسرائيلی ها بود.

حدود سه هفته پيش انفجارهای مهيب يک منطقه نظامی در ملارد در نزديکی کرج را لرزاند. در حالی که مسئولان سپاه پاسداران ايران اين رخداد را حادثه و در حين انتقال مهمات اعلام کردند ، برخی ديگر از مسئولان به طور تلويحی از وجود خرابکاری سخن گفتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روزنامه آمريکايی "لس آنجلس تايمز" در گزارشی نوشته است: "درحال حاضر نوعی جنگ مدرن عليه ايران جريان دارد که در چارچوب آن، آمريکا و متحدانش علاوه بر قتل‌های هدفمند و جنگ الکترونيکی، به خرابکاری نيز متوسل می‌شوند."

اين گزارش می افزايد واشينگتن و متحدانش در چارچوب ماموريتی سری برای خنثی‌سازی برنامه‌های اتمی ايران تلاش می‌کنند. هدف اين ماموريت در عين حال بی‌نياز ساختن آمريکا و اسراييل از توسل به حمله نظامی است.

آخرين گزارش آژانس بين المللی انرژی اتمی ايران، از تلاش های اين کشور برای دستيبای به سلاح اتمی حکايت می کند. پس از ان زمزمه هايی از احتمال حمله نظامی به تاسيسات اتمی ايران به گوش رسيد. همچنين کشورهای غربی تحريم هايی عليه تهران اعمال کردند.

به نوشتۀ اين روزنامه، بسياری از کارشناسان و ماموران سرويس‌های اطلاعاتی آمريکايی می‌پندارند که انفجار روز ٢١ آبان در ملارد کرج نتيجۀ عمليات مشترک آمريکا و اسراييل بوده است.

در انفجار ملارد حسن تهرانی مقدم که مغز متفکر صنعت موشکی ايران به شمار می آمد به همراه شمار غير معلومی از نيروهای سپاه کشته شدند.

پاتريک کلاوسون، مدير بخش ايران در "انستيتوی سياست خاورميانه"، در گفتگو با "لس‌آنجلس تايمز"، مقابلۀ آمريکا و اسراييل با ايران را نوعی "جنگ قرن بيست و يکمی" دانسته که "ظاهراً علاوه بر برنامۀ آدم‌کشی‌های هدفمند و جنگ الکترونيکی، مجموعه‌ای از خرابکاری را هم در برمی‌گيرد".

لس‌ آنجلس تايمز می‌افزايد يکی ديگر از شيوه‌هايی که آمريکا و متحدانش از سال‌ها پيش به آن متوسل می‌شوند، دادن نقشه‌ها، قطعات و برنامه‌های کامپيوتری معيوب به ايران است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016