سه شنبه 22 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اولين واکنش احمدی نژاد به تسخير سفارت انگليس، خبرآنلاين

دولت - رييس‌جمهور گفت: اگر چه دشمنان آرزو دارند به ملت بزرگ ايران ضربه بزنند ولی چنين فرصتی در اختيار آنان قرار نخواهد گرفت.


به گزارش خبرآنلاين به نقل از پايگاه اطلاع رسانی دولت، محمود احمدی‌نژاد صبح امروز (سه‌شنبه) در مصاحبه زنده با شبکه تلويزيونی بين‌المللی ونزوئلا شرکت کرد. تلويزيون بين الملی ونزوئلا با نام تله سور در کل منطقه آمريکای لاتين پخش می‌شود.

رئيس جمهور يک روز بعد از اظهارات جنجال برانگيزش در مراسم مرحوم علی کردان، ترجيح داد بيشتر در خصوص مسائل بين الملی سخن بگويد و تاکيد کند که «هيچ کس جرات صدور فرمان حمله نظامی عليه ايران را ندارد.»

در حالی که پيش از اين رئيس جمهور در خصوص موضوع تسخير سفارت انگليس اظهار نظر نکرده بود، در اين گفت وگو در پاسخ به سوالی درباره حمله به سفارت بريتانيا در تهران گفت: مسوولان وزارت خارجه موضع جمهوری اسلامی ايران را در اين خصوص اعلام کردند و مسوولان امنيتی کشور نيز مشغول بررسی موضوع هستند.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره موفقيت ايران در دستيابی به هواپيمای بسيار پيشرفته و سری بدون سرنشين آمريکا و ادعای آمريکاييان مبنی بر اين‌که ايران قادر نيست، اين هواپيما را مهندسی معکوس کند، اظهار کرد: شايد آمريکايی‌ها خودشان تصميم گرفتند که اين هواپيما را در اختيار ايران قرار دهند! بدون ترديد کسانی که توانستند اين هواپيما را در اختيار بگيرند، حتما می‌توانند ساير اقدامات را نيز روی آن انجام دهند، ضمن اين‌که ايران در زمينه ساخت هواپيماهای بدون سرنشين و کنترل از راه دور پيشرفت‌های زيادی به دست آورده و دست کمی از آن‌ها ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس‌جمهور در پاسخ به اين‌که آمريکايی‌ها معتقدند فناوری‌های پيچيده اين هواپيما برای ايران کاربردی ندارد اما برای روسيه و چين کاربرد دارد، گفت: آمريکايی‌ها حرف‌های زيادی می‌زنند، اگر با بيان اين‌گونه حرف‌ها که ايرانی‌ها نمی‌توانند از اين هواپيما استفاده کنند، خوشحال می‌شوند، خوب خوشحال باشند، اما بالاخره به زودی با توانمندی‌های جديد ايران آشنا خواهند شد.

گزيده پاسخ های رئيس جمهور در ادامه می آيد:

گزارش اخير آژانس بين‌المللی انرژی اتمی

* قدرت‌های زورگو و زياده خواه ۳۲ سال است که با ملت ايران مخالفت می‌کنند و امروز هم برای همگان روشن است که گزارش آژانس بين‌المللی اتمی يک موضوع سياسی است چراکه هيچ گونه سند و مدرکی در خصوص ادعای خود ارائه نمی‌دهند و صرفاً اتهامات بی اساسی را مطرح می‌سازند؛ البته از اين‌که عده‌ای به جای همکاری در نقطه مقابل ملت ايران هستند، خوشحال نيستيم، اما نگران هم نيستيم.

*ملت ايران نيازی به بمب اتم ندارد.

* کسانی ملت ايران را به توليد سلاح هسته‌يی متهم می‌کنند که خودشان اين‌گونه سلاح‌ها را در اختيار دارند و بارها از آن عليه ديگران استفاده کرده‌اند.

* کسانی ملت ايران را متهم می‌کنند که دوره سياه استعمار را مديريت کرده و مردم بومی آمريکا را تحت استعمار قرار داده بودند و امروز هم به طور برنامه‌ريزی شده و سيستماتيک ثروت دنيا را غارت می‌کنند.

* گزارش آژانس بين‌المللی اتمی در خصوص برنامه صلح‌آميز هسته‌يی ايران يک موضوع سياسی است و ارزش حقوقی ندارد و خود مديرکل آژانس هم به خوبی اطلاع دارد که اين يک گزارش سياسی است.

* آرزوی سلطه‌گران اين است که به ايران ضربه بزنند، ولی چنين فرصتی در اختيار آن‌ها قرار نخواهد گرفت و با توجه به اطلاعاتی که از شرايط منطقه و توانمندی‌های ايران دارند، فکر نمی‌کنم که کسی جرات داشته باشد، فرمان حمله نظامی به ايران را صادر کند؛ اين گونه تهديدات بيشتر جنبه فشار سياسی و روانی دارد.

*سلطه گران آرزو دارند که ملت‌ها و دولت‌های مستقل را از جهان حذف کنند، ولی ضعيف‌تر از آن هستند که بتوانند چنين کاری انجام دهند.

وضعيت کشورهای منطقه بخصوص سوريه

* آزادی، عدالت و احترام حق همه ملت‌های جهان حتی کشورهای آمريکايی و اروپايی است، اما نحوه دستيابی به آن مهم است؛ دولت‌ها و ملت‌ها بايد در کنار يکديگر و با کمک هم در اين مسير گام بردارند.

*بيگانگان به دنبال توسعه سلطه خود بر منطقه و نجات رژيم صهيونيستی هستند، آن‌ها قصد دارند جبهه مقاومت ملت‌های منطقه را مقابل رژيم صهيونيستی در هم بشکنند، به همين دليل سعی می‌کنند با ايجاد درگيری و فشارهای خارجی اجازه ندهند دولت و ملت سوريه در فضای تفاهم مسايل خود را به پيش ببرند.

* بيگانگان به طور گسترده مشغول قاچاق سلاح به سوريه هستند و از بيرون هم فشار وارد می‌کنند و تمام هدف آن‌ها تسلط بر منطقه است.

*آمريکا و متحدينش به دروغ می‌گويند که طرفدار دموکراسی و آزادی هستند.

* در منطقه ما کشورهايی وجود دارند که در تاريخ خود حتی يک انتخابات آزاد هم نداشته‌اند، اما رابطه خوبی با آمريکا داشته و مورد حمايت اين دولت قرار دارند، در چنين شرايطی چطور می‌توان باور داشت، کسانی که کودتاهای مختلفی در آمريکای لاتين انجام داده و در روی کار آوردن ديکتاتورها در کشورهای مختلف جهان موثر بوده‌اند، يک باره به حامی ملت‌ها تبديل شده باشند؟

* کسانی که برای نجات اقتصاد خود جنگ به راه می‌اندازند و بزرگترين صادر کننده سلاح در جهان هستند، چگونه می‌توان پذيرفت که يکباره به حامی صلح و آزادی تبديل شوند؟

*ملت‌های منطقه بيدار شده‌اند و قصد دارند مقابل اقدامات سلطه گران بايستند و در اين شرايط سلطه‌گران نيز تغيير چهره داده و اين بار با ماسک آزادی و دموکراسی قصد دارند به سلطه خود ادامه دهند.

*اگر دولت آمريکا واقعا طرفدار آزادی است، ابتدا بايد به مردم خود آزادی بدهد، امروز در آمريکا ديکتاتوری بسيار پيچيده‌ای حاکم است و دو حزب ۱۰۰ سال است که بر جمعيت ۳۰۰ ميليونی اين کشور حاکم هستند. البته اين دو حزب در سياست‌های جهانی و بين‌المللی کاملاً هماهنگ با يکديگر عمل می‌کنند و از مرکز واحدی هدايت می‌شوند.

* زمانی که آقای بوش در حمله به خاورميانه شکست خورد، آقای اوباما برای جبران آن شکست روی کار می‌آيد و همان سياست‌های قبلی را ادامه می‌دهد.

*اين‌که دولت آمريکا به يکباره طرفدار آزادی، دموکراسی و حقوق انسان‌ها شده، بيشتر به يک شوخی شبيه است.

*نشانه‌ای از تغيير در سياست‌های توسعه طلبانه آمريکا مشاهده نمی‌شود. سياست‌های سلطه طلبانه همچنان ادامه دارد و فقط تغيير چهره روی داده و مهره‌ها و شعارها عوض شده است.

سخنان نخست وزير رژيم صهيونيستی درباره اتهام ايران و ونزوئلا

* صهيونيست‌ها اگر چنين ادعايی را مطرح نکنند جای تعجب دارد. اين‌که يک عده اشغالگر آدم کش و جنايتکار که مشغول کشتار و آواره کردن مردم فلسطين و ترور شخصيت‌های فلسطينی هستند و چندين جنگ بزرگ در عرصه جهانی راه انداخته‌اند به دولت‌ها و ملت‌های مستقل اتهام می‌زنند مانند اين است که دزدان حرفه‌ای فرياد "آی دزد" سر می‌دهند.

* آمريکا مدعی شد که فردی که اخيراً او را کشته‌اند عامل اين حادثه بود، در حالی که وی شريک تجاری بوش و پدر بوش بود. آمريکا به بهانه ۱۱ سپتامبر و مبارزه با تروريسم افغانستان و عراق را اشغال کرد اما از روزی که وارد منطقه شده است، تعداد گروه‌ها و حجم عمليات‌های تروريستی صدها برابر شده است.

* چندی پيش در جنوب شرقی ايران سردسته يک گروه تروريستی که مردم بی گناه را مورد حمله قرار می‌داد، دستگير شد و در اعترافات خود صراحتاً اعلام کرد که از طرف گروه‌های آمريکايی مورد حمايت قرار گرفته است.

اقدام ايران در آزادی سه جوان آمريکايی

* ملت ايران ملتی با فرهنگ و متمدن است و ملت ايران با مردم آمريکا مشکلی ندارد، آن‌ها هم با ما مشکلی ندارند، مشکل اصلی صرفا تعدادی از حاکمان آمريکايی هستند.

* انتظار عمومی اين بود که دولت آمريکا هم گامی در اين زمينه بردارد، البته هنوز به طور کامل مايوس نيستيم، اما با توجه به فرهنگ دولتمردان آمريکا و سابقه استعماری آن‌ها اميدی هم به اين موضوع نداريم. فکر می‌کنيم برای آقای اوباما خيلی سخت است که بتواند اقدامی انسانی انجام دهد، اگر هم بخواهد که بعيد است، متاسفانه در محاصره صهيونيست‌های جهانخواری قرار دارد که حياتشان در جنگ و آدمکشی معنا پيدا می‌کند.

*از کسانی که خانه‌های مردم را بر سرشان خراب می‌کنند، نمی‌توان انتظار عمل انسانی داشت؛ دولت آمريکا هم که مدعی دفاع از حقوق انسان‌ها و آزادی است، بايد نشانه‌ای از عمل متقابل انجام دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016