دوشنبه 28 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی کميسيون اقتصادی مجلس: سه ميليون خانوار از چرخه دريافت يارانه نقدی حذف می‌شوند، ايلنا

- دولت برای مرحله دوم هدفمند سازی يارانه‌ها قصد دارد به دهک‌های پايين جامعه يارانه نقدی بيشتری ارائه بدهد
- افزايش قيمت بنزين تخلف دولت از قانون است
- عدم حمايت دولت از توليد، منجر به از بين رفتن فرصت‌های شغلی شد


ايلنا: سخنگوی کميسيون اقتصادی مجلس با اعلام خبر حذف بيش از ۳ ميليون خانوار از چرخه دريافت يارانه نقدی در مرحله دوم هدفمند سازی گفت: دولت براساس قانون اجازه دارد برای جبران ناشی از ضررهای حاصل از هدفمندی يارانه‌ها کمک‌های بيشتری به دهک‌های پايين جامعه ارائه دهد.

موسوی جرف نماينده مردم آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، تاکيد کرد: دولت برای مرحله دوم هدفمند سازی يارانه‌ها قصد دارد به دهک‌های پايين جامعه يارانه نقدی بيشتری ارائه بدهد لذا حذف و يا تعديل دهک‌ها براساس قانون يکی از مسووليت‌های دولت است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


افزايش قيمت بنزين تخلف دولت از قانون است

سخنگوی کميسيون اقتصادی مجلس همچنين ضمن انتقاد از افزايش قيمت بنزين آن را تخلف از قانون دانست و گفت: براساس قانون بايد قيمت‌ها به تدريج و در طول پنج سال واقعی ‌می‌شدند اما هرچند که در ۱۵ و يا ۱۶ قلم کالا اين موارد اتفاق افتاده است اما در مورد بنزين اين موضوع رعايت نشده است‌.

وی تصريح کرد: تک نرخی کردن بنزين که در خبرهايی منتشر شده است خلاف قانون هدفمندی يارانه‌هاست چرا که بايد به تدريج اين امر اتفاق بيفتد.

عدم حمايت دولت از توليد، بيکاری را افزايش داد

سخنگوی کميسيون اقتصادی مجلس در ادامه به تخلف دولت در اجرای قانون هدفمند سازی يارانه‌ها در خصوص حمايت از توليد اشاره کرد و گفت: متاسفانه دولت به دليل کسری بسيار زياد درآمدهای ناشی از هدفمندی يارانه‌ها نتوانست در سال اول اجرای اين قانون ۳۰ درصد مصوب حمايت تسهيلاتی از توليد را اجرا کند و در سال دوم که ۲۰ درصد است نيز هنوز اين امر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به گفته وی، اين امر در سال اول منجر به از بين رفتن فرصت‌های شغلی و ورشکستگی برخی از واحدهای توليدی شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016