دوشنبه 28 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزئيات طرح اتحاديه عرب درباره سوريه و واکنش ايران، تابناک

«نبيل العربی» دبير کل اتحاديه عرب جزئيات طرح اين اتحاديه درباره سوريه را که مورد موافقت اين کشور قرار گرفته است تشريح کرد. معاون وزير خارجه ايران هم به اين طرح واکنش نشان داده است.

سرويس سياست خارجی - ايران به پذيرش توافقنامه اتحاديه عرب و سوريه واکنش نشان داده است .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش «تابناک» ، امير عبداللهيان معاون وزير خارجه ايران در گفتگو با شبکه عربی العالم گفته است هر طرحی که توسط دولت سوريه پذيرفته شود مورد قبول دولت ايران نيز هست . وی همچنين اضافه کرده است که البته بايد تغييراتی در اين طرح صورت بگيرد ، اما مهم ترين نکاتی که مد نظر ايران بود در اين طرح مورد توجه قرار گرفته است .

بر اساس اين گزارش اين اولين موضع گيری مقامات ايرانی درباره پذيرش طرح اتحاديه عرب برای حل بحران سوريه تلقی می شود .ساعاتی پيش خبرگزاری های بين المللی از امضای پروتکل پيشنهادی اتحاديه عرب توسط معاون وزير امور خارجه اين کشور خبر دادند.

بر اساس اين طرح اتحاديه عرب ناظران خود را برای نظارت بر تحولات سوريه به اين کشور اعزام خواهد کرد . پيشتر وليد المعلم وزير خارجه سوريه گفته بود که مقامات روسی از بشار اسد خواسته اند که طرح اتحاديه عرب را بپذيرد.

در همين حال نبيل العربی دبير کل اتحاديه عرب گفته است که در اواخر همين هفته هياتی به سرپرستی سمير سيف اليزال معاون دبير کل اتحاديه عرب برای راهم کردن زمينه حضور ناظران بين المللی به سوريه سفر خواهد کرد.

وی در همين ارتباط گفت تا کنون حدود صد نفر از سازمان های دولتی و غير دولتی برای نظارت بر بحران سوريه به اتحاديه عرب معرفی شده اند . توافق شده که اين افراد يک ماه در سوريه بر تحولات اين کشور نظارت کنند و در صورتی که نياز باشد با توافق طرفين اين يک ماه ديگر هم اين ماموريت تمديد خواهد شد .

وی همچنين اضافه کرد که با اين وجود وی اضافه کرد هيچ تصميمی برای برداشتن تحريم های اقتصادی عليه سوريه اتخاذ نشده است .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016