سه شنبه 29 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخرين وضعيت پرونده رضا شهابی از زبان وکيلش: تقاضای برائت موکلم را کرده‌ام، ايسنا

وکيل مدافع «رضا شهابی» به تشريح آخرين وضعيت پرونده موکلش پرداخت و اعلام کرد که در آخرين جلسه رسيدگی، برائت وی را خواستار شده است.

مسعود شفيعی در گفت وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين‌باره گفت: کيفر خواستی که برای رضا شهابی صادر شده بود، تقاضای مجازات به استناد مواد۶۱۰ و ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی را کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در تشريح روند برگزاری دادگاه «شهابی» با بيان اين که چند بار روند رسيدگی به پرونده به تاخير افتاد، خاطرنشان کرد: عمده دليل تاخير در برگزاری دادگاه اين بود که موکلم اصرار داشت که من وکيل پرونده باشم و همين موضوع عامل برخی تاخير‌ها در دادگاه شده بود.

شفيعی ادامه داد: درپی تاخير‌های صورت گرفته در تشکيل دادگاه برای حل اين مشکل با تقاضای بنده ملاقاتی با متهم داشتم و قرارداد وکالت بسته شد و به اين ترتيب جلسه بعد دادگاه با رفع اين مشکل به عنوان آخرين جلسه پرونده در چهارم خرداد ۹۰ تشکيل شد. در اين جلسه از موکلم دفاع کردم و مطالب لازم را گفتم و درمورد اتهامات مطروحه از جمله اتهام مربوط به ماده ۱۸۶ قانون مجازات اسلامی برائت موکلم را تقاضا کردم.

وی خاطرنشان کرد: چهارم خرداد آخرين جلسه دادگاه پرونده موکلم بود از آن زمان تاکنون جلسه‌ی ديگری برگزار نشده است، به نظر می‌رسد که اگر لازم بود دادگاه بايد جلسه‌ی ديگری را می‌گذاشت يا درباره سرنوشت اين پرونده تصميم می‌گرفت و اما تاکنون اين اتفاق نيفتاده است.

وی در پايان تاکيد کرد: بر اساس اوراق پرونده قراری که برای «رضا شهابی» صادر شده، قرار توديع وثيقه است و خانواده «شهابی» نيز آمادگی لازم را برای توديع وثيقه داشته‌اند.

بر اساس اين گزارش، رضا شهابی به اتهام فعاليت تبليغی عليه نظام و اجتماع و تبانی بر ضد امنيت کشور در بازداشت است. او عضو هيات مديره سنديکای شرکت واحد بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016