چهارشنبه 30 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دلار در مرز ۱۶۰۰ تومان، فارس

خبرگزاری فارس: به دنبال ادامه نوسانات بازار ارز هم اکنون دلار در بازار آزاد با نرخ ۱۵۸۰ تومان درحالی قيمت‌گذاری شده که اکثر صرافی‌ها از فروش اين ارز خودداری می‌کنند.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» نوسانات بازار ارز امروز به حدی رسيده که دلار در بازار آزاد به مرز ۱۶۰۰ تومان رسيده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بانک مرکزی امروز نرخ رسمی دلار را ۱۱۰۳ تومان تعيين کرد و البته اين ارز در باجه های فرودگاه با نرخ ۱۲۱۵ تومان مبادله می شود.

درحالی هم اکنون نرخ خريد و فروش اعلامی دلار در بازار به ترتيب ۱۵۵۰ و ۱۵۸۰ تومان تعيين شده که اکثر صرافی ها در پاسخ به خبرنگار فارس جملاتی از قبيل "خريد و فروش نداريم"، "دلار نداريم"، "قيمت‌ها در نيامده" ،‌"فقط خريد داريم" و ... را اعلام می‌کنند.

اين اتفاقات در حالی در بازار ادامه می يابد که روز گذشته رئيس جمهور رسماً از اتفاقات بازار ارز انتقاد کرد و گفت عده‌ای نمی‌خواهند قيمت‌ها پايين بيايد ولی دولت اجازه نمی‌دهد.

امروز وزير اقتصاد هم از برنامه دولت برای کنترل بازار ارز خبر داده و گفته به زودی بانک مرکزی اين برنامه را در بازار اجرا خواهد کرد.

اما با تمام اين موارد استدلال‌هايی مطرح شده که اگر افزايش نرخ دلار به همين روال ادامه يابد با توجه به همزمانی به ارائه بودجه ۹۱ به مجلس احتمالاً دلار در بودجه سال بعد با نرخ بالا بسته خواهد شد.

از سوی ديگر آغاز پيش فروش رسمی سکه در شعب بانک ملی موجب شده تا بخشی از نقدينگی سرگردان از اين بازار خارج و بار ديگر به بازار ارز هدايت شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016