پنجشنبه 1 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خانواده های زندانيان سياسی: قطعی شدن تصميم اصلاح طلبان در عدم شرکت در انتخابات آينده نتيجه ی افزايش فشارها بود، کلمه

جمعی از خانواده های زندانيان سياسی در بيانيه ای بنا بر عهد پيشين به شرح اوضاع تعدادی از زندانيان سياسی پرداخته اند.

به گزارش کلمه، در بخشی از اين بيانيه آمده است: ما صبوری ها کرده و می کنيم اما مطالبات قانونی، حقوقی و شرعی مان را فراموش نکرده و آن ها رادائما تکرار می کنيم باشد که گوش شنوايی پيدا شود تا اينک که فرزندان و همسران مامحکوم به حکمی ظالمانه در اسارتند، بيش از اين حقوق حداقلی ما و آنان سلب نگردد و باز هم اعلام می نمائيم تمام تلاش ما همواره حل مشکلات از راه های مسالمت آميز و درون سيستمی بوده و از دستگاه قضائی می خواهيم بيش از اين شرايط دخالت بيگانگان را فراهم نکرده و هر چه زودتر به آزادی زندانيان بی گناه سياسی که فقط تاوان انديشۀ اصلاح طلبانه شان را می پردازند، اقدام نمايد.

خانواده ها در بيانيه ی خود تصريح کرده اند: در روزها و هفته های گذشته شاهد دستگيری های گسترده ای بوديم که متأسفانه نتيجه اش بيشتر شدن آسيب ها و صدمات بوده و منجر به قطعی شدن تصميم اصلاح طلبان در عدم شرکت در انتخابات آينده گرديد.

متن اين بيانيه که در اختيار کلمه قرار گرفته به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به نام خدای ستمديدگان

امروز با گذشت بيش از دو سال و نيم از کودتای خرداد ۸۸ و در بجبوحۀ درگيری ها، تحريم ها و فشارهای خارجی بر کشور که عمدتأ نتيجۀ بی تدبيری، سوء مديريت و بعضاً نیّات و اهداف پليد عده ای سودجو و مغرض در حاکميت بوده و هزينه های زيادی را بر دوش نظام گذارده است، متأسفانه شاهد رفتارهای نامناسب و فشارهايی مضاعف بر خانواده های زندانيان سياسی هستيم که هر يک می تواند منشأ انفجار و طغيانی عظيم باشد و اين همان خواستۀ دشمنان و بدخواهان است.

ما بعنوان جمعی از خانواده های زندانيان سياسی، هم ميهنان خود را وعده داده بوديم به گزارش هايی مرتب از وضعيت عزيزانمان تا ضمن ايفای وظيفه اطلاع رسانی، از مستور ماندن اخبار و در بی خبری ماندن عزيزان جلوگيری کنيم.

از اين رو ضمن ابراز تأسف از برخوردهای بد با خانواده های زندانيان سياسی هنگام ملاقات توسط مأموران زندان به ويژه در زندان های شهرستان هاو به طور مشخص رجايی شهر که موجب مخدوش شدن کرامت انسانی ملاقات شونده و ملاقات کننده می شود، برای چندمين بار به ذکر معضلاتی که هر يک حکايت مثنوی هفتاد من می شود، پرداخته و تأکيد می کنيم صلاح حاکميت در رسيدگی فوری به درخواست های بحق و قانونی زندانيان سياسی و خانواده های شان بوده و عدم توجه به اين مسئله و ادامۀ اين روند ممکن است عواقب بس ناخوشايند و جبران ناپذير داخلی و خارجی را برای همۀ ما رقم زند.

- در روزها و هفته های گذشته شاهد دستگيری های گسترده ای بوديم که متأسفانه نتيجه اش بيشتر شدن آسيب ها و صدمات بوده و منجر به قطعی شدن تصميم اصلاح طلبان در عدم شرکت در انتخابات آينده گرديد.

- ما خانواده های زندانيان سياسی نگرانی خود را از شدت فشارهای وارده بر زندانيان ملی- مذهبی و خانواده هايشان اعلام نموده و نسبت به بی خبری طولانی از وضعيت اولين شهردار تهران پس از انقلاب اسلامی جناب آقای مهندس توسلی و فضای امنيتی سنگين ايجاد شده پيرامون خانواده ايشان و ديگر خانواده های مرتبط با نهضت آزادی و ملی – مذهبی، بازجويی های مداوم، تهديد و ارعاب خانواده ها توسط بازجوهای اطلاعات و سپاه و ديگر اقدامات غيرقانونی اعمال شده عليه اينان شديدأ معترض می باشيم.

- عدم آزادی زندانيان سياسی، پس از پايان دوران محکوميتشان که به طور مشخص در مورد جناب آقای ابوالفضل قديانی زندانی دو رژيم سياسی اعمال شده نيز از جمله موارد اعتراضی خانواده هاست.

- شرايطانفرادی ، قرنطينه و بازجويی در دوران گذراندن محکوميت و زندان در تبعيد ازجمله موارد غيرقانونی است که بدون هيچ گونه پاسخی به زندانی، خانواده ها و افکارعمومی اعمال شده و می شود.

- وضعيت نامعلوم جوانان بازداشت شده به ويژه در شهرستان ها نيز خشم و نگرانی خانواده بزرگ زندانيان سياسی را برانگيخته است.

- بيماری های حادّ تشديد شده در زندان، بيماری هايی که حاصل حضور مداوم در زندان و شرايط غيربهداشتی آن است و عدم رسيدگی به وضعيت اين بيماران که اکثر آنان دوران جوانی راپشت سر گذاشته اند از جمله زندانی دو رژيم کيوان صميمی، ابوالفضل قديانی، بهزادنبوی، سحرخيز و نيز آقايان امين زاده، داوود سليمانی، محمد جواد مظفر، ميردامادی، حمزه کرمی، سيدمصطفی تاجزاده، رونقی ملکی، مهدی محموديان و خانم ها محبوبه کرمی، بهاره هدايت و ديگر عزيزان دربند، نگرانی شديد خانواده ها را موجب شده است.

- هم چنين اعتصاب غذای رضا شهابی فعال کارگری که خواستۀ بحق و قانونی اش مشخص شدن اتهامات پرونده و خروج از بلا تکليفی است به همراه اعتصاب غذای تعدادی ديگر از زندانيان سياسی که اسامی آنها منتشر نگشته است از جمله موارد نقض حقوق بشر در زندان های جمهوری اسلامی می باشد.

- وضعيت نامساعد بند زنان و مشکلات بهداشتی آن و بی توجهی به نيازهای ويژه زنان از جمله برخوردهای امنيتی و خشن با خانواده ها و فرزندان خردسال آنان خصوصا در مورد بانوی حقوق دان نسرين ستوده نيز بسيار تألم برانگيز بوده و حکم صادره برای بانو پروين مخترع مادر فعال حقوق بشری کوهيار گودرزی که به جرم پی گيری و اطلاع رسانی وضعيت فرزندش در بازداشت به سر می برد، بسيار سؤال برانگيز است.

- عدم برخورداری برخی از زندانيان سياسی از مرخصی مانند مسعود باستانی، مجيد توکلی، مجيد دری، ضياء نبوی، حشمت الله طبرزدی، عماد بهاور، عيسی سحرخيز، آرش سقر، سعيد نعيمی و تعداد بسياری از زندانيان گمنام حتی برای يک روز و عدم برخورداری ساير زندانيان سياسی از مرخصی های معمول وملاقات های حضوری عليرغم درخواست های مکرر و در مواردی عدم برخورداری از امکاناتپزشکی مورد نياز موجب دغدغه های دائمی خانواده های ايشان است.

- اخيرأ نيز با ناديده گرفتن تمام شئونات و شعارهای اسلامی و انسانی، نه تنها زندانيان سياسی و بی گناه را از مجرمين و جنايتکاران در زندان های رجائی شهر و کارون و ديگر شهرهای کشورمان جدا نکرده و همچنان به روند ملاقات های همراه با توهين و تحقير خانواده ها با عزيزانشان ادامه می دهند بلکه آن را به اوين نيز تسرّی داده و ضمن حرکات و برخوردهای زشت و خشن، اقدام به کوبيدن مُهر بر دستان ملاقات کنندگان اعم از کابينی و حضوری می نمايند.

همه آن چه ذکر شد تنها گوشه ای از مشکلات جاری ما و عزيزان دربندمان است. ما صبوری ها کرده و می کنيم اما مطالبات قانونی، حقوقی و شرعی مان را فراموش نکرده و آن ها رادائما تکرار می کنيم باشد که گوش شنوايی پيدا شود تا اينک که فرزندان و همسران مامحکوم به حکمی ظالمانه در اسارتند، بيش از اين حقوق حداقلی ما و آنان سلب نگردد و باز هم اعلام می نمائيم تمام تلاش ما همواره حل مشکلات از راه های مسالمت آميز و درون سيستمی بوده و از دستگاه قضائی می خواهيم بيش از اين شرايط دخالت بيگانگان را فراهم نکرده و هر چه زودتر به آزادی زندانيان بی گناه سياسی که فقط تاوان انديشۀ اصلاح طلبانه شان را می پردازند، اقدام نمايد.

و سيعلمالذين ظلموا ایّ منقلب ينقلبون
جمعی از خانواده های زندانيان سياسی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016