شنبه 3 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تحقيقات قضايی در پرونده تخلفات "هما" اعلام شد: تحصيل مال‌نامشروع در خريد ۱۱ فروند هواپيما و آپارتمان شخصی در لندن، فارس

خبرگزاری فارس: نتيجه تحقيقات در پرونده يک تخلف اقتصادی نشان داد متهم رديف اول پرونده تخلفات شرکت هما ضمن تحصيل مال‌نامشروع در خريد ۱۱ فروند هواپيمای مسافربری و باری، با سوءاستفاده از عنوان خود، در لندن هم يک آپارتمان خريداری کرده است.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مجتمع قضايی امور اقتصادی (قسط)، با گزارش وزارت اطلاعات و شکايت صندوق بازنشستگی و ذخيره و رفاه شرکت هما پرونده‌ای عليه ۱۱ نفر در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای امور اقتصادی تشکيل و در دستور کار قرار گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شعبه چهارم بازپرسی با وصول گزارش و شکايت طرح شده عليه ۱۱متهم پرونده به اتهام تحصيل مال نامشروع، اهمال منجر به تضييع اموال دولتی و معاونت در تبانی در معاملات دولتی اقدام به تحقيقات و بازجويی کرد که پس از تکميل تحقيقات مشخص شد متهم رديف اول در جريان خريد ۱۱فروند هواپيما (مدل های فوکر ۱۰۰، ۷۴۷ باری، ايرباس ۳۲۰ و ...) با بهره‌گيری از تبديل نرخ ارز و اخذ پورسانت جمعاً مبلغ ۴ ميليون و ۵۲۳ هزار و ۹۵۴ يورو مال نامشروع تحصيل کرده است.

همچنين وی با سوءاستفاده از مديريت عاملی خود اقدام به خريد يک دستگاه آپارتمان در لندن به مبلغ ۴۷۰هزار پوند کرده و علاوه بر اين نيز مبلغ ۸۰۰‌صد هزار دلار به متهم رديف دوم به عنوان حق کميسيون در معامله خارجی پرداخت کرده است.

شعبه چهارم بازپرسی دادسرای امور اقتصادی پس از تکميل تحقيقات و به استناد اقارير صريح متهمان همه آنها را مجرم شناخته و دادستان نيز با صدور کيفرخواست از دادگاه برايشان درخواست تعيين کيفر قانونی کرد.

بديهی است در اجرای مقررات ماده ۱۸۸ قانون آيين دادرسی کيفری پس از صدور قطعی مشخصات کامل متهمان به نحو مقتضی اعلام می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016