دوشنبه 5 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انجمن زنان دمکراتيک تونس؛ برنده سال ۲۰۱۱ جايزه سيمون دوبوار، تغيير برای برابری

تغيير برای برابری/ برگردان:حميد حميدی

مراسم برگزاری جايزه سال ۲۰۱۱ ،سيمون دوبوار درتاريخ ۲۴ دسامبر در کشور فرانسه و شهر پاريس برگزار شد. بر اساس خبری که در سايت تونس زنده منتشر شده، اين جايزه به خانم فاتيحه حضام به نمايندگی از انجمن زنان دمکراتيک تونس اهداء شد؛ فاتيحه حضام، مسئول روابط خارجی اين انجمن است. در اين گزارش آمده است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


« انجمن زنان دموکراتيک تونس (ATFD) برنده سال ۲۰۱۱ جايزه سيمون دوبوار تحت عنوان آزادی زنان- فرانسه شد. اين جايزه از جوائز معتبر و افتخاری برای تلاشگران حقوق زنان در سراسر جهان است.

موفقيت ها و تلاشهای اين انجمن برای فعاليتهايشان در حوزه زنان به رسميت شناخته شد. هئيت بررسی کننده جايزه سيمون دوبوار در سال ۲۰۱۱ در انتخاب خود از نقش بر اهميتی که تلاشهای اين انجمن در روند تحولات اخير تونس در دفاع از حقوق و آزادی زنان داشته،تاکيد کرده است.

فاتيحه حضام (مسئول روابط خارجی انجمن) که به نمايندگی از انجمن زنان دمکراتيک تونس در اين مراسم حضور داشت،چنين گفت:« انجمن زنان دمکراتيک تونس ،در شرايطی که کشور تونس دوره انتقال تاريخی را طی می کند به دريافت اين جايزه مفتخر شده است. دريافت اين جايزه ما را برای ادامه و گسترش فعاليت هايمان مصمم تر خواهد کرد». او هم چنين گفت:«اين جايزه برای ما انگيزه و مسئوليت و دشواری های بيشتری برای فعاليت در سراسر کشور،خصوصأ مناطق روستائی ايجاد می کند.»

هيئت داوران جايزه سيمون دوبوار متشکل از شخصيت های مختلف هنری و دانشگاهی است. اين جايزه به ابتکار جوليا کريستوا در سال ۲۰۰۸ به مناسبت بزرگداشت يکصد سالگی سيمون دوبوار پايه گذاری شد. علاوه بر لوح تقدير،مبلغ ۲۰۰۰۰ يورو نيز به برنده اين جايزه اهداء می شود.تامين کننده اين جايزه، مرکز ملی کتاب گاليمارد و دانشگاه پاريس است.»

گفتنی است در سال ۲۰۰۹ اين جايزه به کمپين يک ميليون امضاء اختصاص يافت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016