جمعه 9 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايتاليا: با يک پيش شرط از تحريم نفت ايران حمايت می کنيم، راديو فردا

ماريو مونتی، نخست وزير ايتاليا روز پنجشنبه در رم گفت: «ائتلافی ديپلماتيک از کشورهايی که سياست خارجی نزديک به هم دارند و از تحريم نفت ايران حمايت می کنند تشکيل شده اما ايتاليا خواهان آن است که شرکت نفتی انی، به عنوان استثنا فرض شده و از اين دايره تحريم بيرون گذاشته شود.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای مونتی همچنين گفت که ايتاليا ميزبان سه دور از گفت وگوهای ديپلماتيک و بين المللی بوده و ۱۱ کشور اروپايی بر افزايش تحريم ها بر ايران موافقت کرده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نخست وزير ايتاليا گفت: «همه از بابت اين که بايد سريع و به شکل اضطراری فشارها بر ايران را افزايش داد به شکلی که درآمد بيشتری از محل فروش نفت خام نداشته باشد، اتفاق نظر دارند چرا که ايران درآمد پول نفت را در برنامه اتمی خود هزينه می کند.»

وی افزود: «موضع ايتاليا به عنوان کشوری که ۱۳ درصد نفت خام مورد نياز خود را از ايران تهيه می کند اين است که هرگونه تحريم نفتی ايران اين طور باشد که ايران درآمد بيشتری کسب نکند و درآمد اضافی برای ايران نداشته باشد ولی موافقت ها و همکاری های نفتی سابق ايتاليا با ايران، به همان شکل ادامه داشته باشد.»

آقای مونتی گفت که شرکت انی ايتاليا از طرف های شرکت ملی نفت ايران است و به ازای طلبی که دارد، مشغول دريافت نفت خام است. آخرين محاسبه و تخمين اعلام شده حاکی از اين است که شرکت انی حدود دو ميليارد دلار طلب دارد که نمی خواهد هرگونه تحريمی باعث از دست رفتن آن شود.

در جريان آخرين دور مذاکرا ديپلماتيک که هفته پيش در ايتاليا برگزار شد، نمايندگان ديپلماتيک استراليا، بريتانيا، کانادا، فرانسه، آلمان، ايتاليا، ژاپن، عربستان سعودی، کره جنوبی، امارات متحده عربی و آمريکا حضور داشتند.

نخست وزير ايتاليا گفت: «پيشنهاد برگزاری اين جلسه از سوی آمريکا مطرح شد و توافق نهايی اين بود که نبايد گذاشت برنامه اتمی ايران از نقطه غيرقابل بازگشت، عبور کند و بايد از همه فشارهای ممکن استفاده کرد. در غير اين صورت، راه حل موازی تحريم و اعطای احتمالی تشويق ها به ايران، ديگر کارساز نخواهد بود.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کارشناسان انرژی می گويند در صورت اجرای تحريم نفتی ايران توسط اتحاديه اروپا، اقتصادهای بحران زده ای مانند يونان، ايتاليا و اسپانيا که از ايران نفت وارد می کنند، با مشکلات ديگری روبرو خواهند شد.

طبق اعلام وزارت انرژی آمريکا، ايران پس از عربستان سعودی دومين صادرکننده در ميان شرکت‌های صادرکننده نفت در سازمان اوپک است که روزانه ۲.۳ ميليون بشکه نفت صادر می‌کند که از اين مقدار حدود ۴۵۰ هزار بشکه روزانه برای خريداران اروپايی ارسال می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016