جمعه 9 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مصباح‌يزدي: سازمان‌هاي برتر جاسوسي و امنيتي در فتنه 88 دست داشتند، ایسنا

رييس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) گفت: فتنه 88 مانند جنگ احزاب حمله به مقدس‌ترين مقدسات مردم بود تا از طريق گروه خاص تربيت شده فاتحه ايران را بخوانند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، آيت‌الله محمدتقي مصباح يزدي در مراسم بزرگداشت حماسه 9 دي با بيان اين‌كه «دشمنان از اسلام چيزي جز امام حسين (ع) نمي‌شناختند» گفت: دشمنان با اين اقدام در تلاش بودند تا با طرحي گسترده و عميق اين سد را در روز عاشورا بشكنند تا براي هميشه ايران را نابود كنند.

رييس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني گفت: انگلستان و گروه‌هاي وابسته به آن‌ها در طول چندين سال مقدمات را شروع كردند تا تمام كساني را كه رابطه خوبي با نظام نداشتند و دلخوري از اين انقلاب داشتند را شناسايي كردند و با مورد هدف قرار دادن نقطه ضعف‌ها و كمبودهاي آن‌ها اين فتنه را رقم زدند.

مصباح‌يزدي با اشاره به توطئه دشمنان صدر اسلام در جنگ احزاب اظهار كرد: اين فتنه نيز مانند جنگ احزاب حمله به مقدس‌ترين مقدسات مردم بود كه در طرح اوليه تصميم داشتند تا از طريق گروه خاص تربيت شده خود فاتحه ايران را بخوانند.

وي بيان كرد: كساني كه در حماسه 9 دي حركت عظيم افسانه‌اي را سامان دادند، خيلي بر اين ملت حق دارند و آينده اسلام و نظام را به اذن الله تامين كردند و توطئه‌هاي دشمنان را به تمام معنا نقش بر آب كردند.

اين عضو مجلس خبرگان يادآوري قضايا و حوادث تاريخي آموزنده را از شيوه‌هاي قرآن كريم براي هدايت مردم عنوان كرد و گفت: ايامي كه به عنوان ايام الله ياد مي‌شود شامل درس‌هاي آموزنده‌اي است براي شناخت صحيح زندگي و حركت اجتماعي كه فوق العاده موثر است.

وي ادامه داد: بعيد نمي‌دانم كه با دلايل كافي اثبات شود كه مهمترين روز ما ايرانيان درآينده روز 9 دي ماه است.

مصباح‌يزدي گفت: امروزه شايد بسياري از حوادث مورد ترديد قرار بگيرد و در عصر خود شناخته نشود، اما گاهي بايد سال‌ها و گاهي بايد قرن‌ها بگذرد تا آثار و تبعات يك اتفاق نمايان شود.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم روز 9 دي را از آن دسته اتفاقاتي عنوان كرد كه بعدها اهميت آن شناخته مي‌شود و تمام سازمان‌هاي جاسوسي برتر دنيا از لحاظ امنيتي و جاسوسي در آن مشاركت كردند.

رييس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) گفت: شايد قبل از اين حادثه خيلي‌ها فكر نمي‌كردند كه دشمنان چنين ائتلافي را براي شكست نظام جمهوري اسلامي تشكيل داده باشند.

وي ادامه داد: دشمنان براي نابودي اسلام و ارزش‌ها از هيچ چيزي كم نمي‌گذارد منتهي ممكن است مصدايق متفاوت باشد و مراقب باشيد تا خوابمان نبرد.

مصباح‌يزدي گفت: فكر نكنيد بايد دلايل قطعي وجود داشته باشد تا فتنه‌اي ديگر رخ دهد بلكه از احتمالات هم بايد ترسيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي با بيان اين‌كه «زنده نگه داشتن عاشورا زنده نگه داشتن اسلام و نظام است» افزود: در اين جريان ثابت شد كه هرچي داريم متعلق به امام حسين است و آنچه كه ملت را بسيج كرد تا دشمنان را رسوا كنند جسارتي بود كه آن‌ها به عزاداري و امام حسين كردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016