دوشنبه 12 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير علوم: برگزاری جلسات وزارتخانه‌های علوم و دفاع برای بررسی تکنولوژی پهپاد RQ-۱۷۰، فارس

خبرگزاری فارس: وزير علوم از برگزاری جلساتی با وزير دفاع به منظور بررسی تکنولوژی پهپاد RQ-۱۷۰ توسط دانشگاهيان کشور خبر داد.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، کامران دانشجو وزير علوم، ‌تحقيقات و فناوری با اشاره به نامه خود به سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدی وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح مبنی بر آمادگی دانشگاه‌ها برای بررسی پهپاد جاسوسی آمريکا گفت: طی نامه‌ای به وزير دفاع از نيروهای مسلح کشور به دليل دستيابی به پهپاد جاسوسی آمريکا تشکر کردم و شک نکنيد اين رويداد آخرين خفت و خاری آمريکا نخواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: نظام آمريکا نمی‌تواند پايه‌ای داشته باشد و از درون با مشکلاتی روبروست. نظامی که براساس سلطه باشد، پايان کار آن نابودی است.

دانشجو خاطرنشان کرد: نظامی که براساس کرامت انسانی نباشد، نمی‌تواند برای انسان‌ها مقبول باشد. پس از دستيابی ايران به پهپاد جاسوسی آمريکا،‌ دولت‌مردان اين کشور دست به تهديداتی زدند که نشان‌دهنده سوزش آنهاست.

وزير علوم تصريح کرد: آمريکا با اقداماتی که پس از دستيابی ايران به پهپاد جاسوسی اين کشور انجام داد، نشان داد هنوز درباره از دست دادن اين هواپيمای بدون سرنشين خود گيج است.

وی در ادامه گفت: طی صحبت‌هايی که با رؤسای دانشگاه‌ها داشتيم، به اين نتيجه رسيديم که جامعه دانشگاهی آمادگی دارد به بررسی پهپاد جاسوسی آمريکا بپردازد.

دانشجو تأکيد کرد: درباره همکاری‌هايی که جامعه دانشگاهی می‌تواند با نيروهای مسلح کشورمان در بررسی پهپاد جاسوسی آمريکا داشته باشد، جلساتی با وزير دفاع داشتيم و اگر به جمع‌بندی نهايی برسيم آماده همکاری با نيروهای مسلح هستيم.

وزير علوم اظهار داشت: دانشگاه‌های کشور به ستاد وزارت علوم پيشنهاد دادند که آمادگی دانشگاه‌ها برای بررسی پهپاد جاسوسی آمريکا به وزارت دفاع اعلام شود.

وی در ادامه گفت: يکی از برنامه‌های وزارت علوم اين است که نسبتی از پژوهش‌ها و تحقيقات دانشگاهی را به سمت افزايش توان دفاعی کشور اختصاص دهد.

دانشجو در پايان خاطرنشان کرد: بنده در برنامه‌های خود به مجلس اعلام کردم ۵۰ درصد توان پژوهشی و تحقيقاتی دانشگاه‌ها را در راستای افزايش توان دفاعی کشور به کار خواهم گرفت اما تاکنون نتوانستيم اين ۵۰ درصد توان تحقيقاتی دانشگاه‌ها را به افزايش توان دفاعی کشور اختصاص دهيم اما در اين مسير حرکت کرده و به جلو پيش می‌رويم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016