سه شنبه 13 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دبیرکل اتحادیه عرب: تک تیراندازها تهدیدی جدی در سوریه اند، يورونيوز

دبیرکل اتحادیه عرب می گوید که نیروهای ارتش سوریه از شهرهای این کشور خارج شده اند و قرار است تعداد ناظران این اتحادیه در سوریه افزایش یابد.

نبیل العربی، دبیر کل اتحادیه عرب روز دوشنبه گفت:

“نیروهای دولتی سوریه از مناطق مسکونی عقب نشینی کرده و تانکها و نیروهای مسلح از شهرها خارج شده و در حومه و اطراف شهر ها مستقر شده اند، بویژه در شهر حمص.”

با این حال دبیرکل اتحادیه عرب اضافه کرده که تیراندازی در شهرها ادامه دارد و حضور تک تیراندازان در شهرها همچنان یک تهدید جدی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نبیل العربی همچنین گفت که شماره ناظران اتحادیه عرب در طول یک هفته آینده از هفتاد نفر به یکصد نفر افزایش خواهد یافت. ناظران اتحادیه عرب تا کنون در شش شهر سوریه مستقر بوده اند.

پیش از این، برخی مشاوران اتحادیه عرب خواهان بازگشت ناظران از سوریه شده بودند، زیرا به نظر آنان رژیم بشار اسد از آنها به عنوان پوششی برای توجیه و ادامه سرکوب معترضان استفاده می کند.

سازمان ملل متحد می گوید تا کنون بیش از پنج هزار نفر شهروند سوری در جریان سرکوب اعتراض ها کشته شده اند. از سوی دیگر مقامات سوریه مدعی شده اند که گروه های مسلح معترض تا کنون دو هزار نفر از نیروهای امنیتی را کشته اند.

طی ده روز گذشته دولت بشار اسد تحت فشار اتحادیه عرب نزدیک به سه هزار و پانصد نفر زندانی را آزاد کرده است. اتحادیه عرب از گروه های اپوزیسیون سوریه خواسته است تا اگر مشخصات زندانیان دیگری را نیز در دست دارند، برای آزادی آنها اطلاعت خود را در اختیار این اتحادیه قرار دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016