سه شنبه 13 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار جزايری خطاب به ناراضيان آمريکايی: تنها راه خارج شدن از وضعيت کنونی ساقط کردن رژيم سلطه کنونی است، ايسنا


معاون ستادکل نيروهای مسلح درباره پيامدها و دستاوردهای آمريکايی‌ها از تجاوز به منطقه و اشغال کشورهای عراق و افغانستان، گفت: آمريکايی‌ها با بهانه‌تراشی‌های مضحک و عمليات روانی و تبليغات يک جانبه رسانه‌ای، جنگ تمام عياری را به ادعای مقابله با تروريسم و کشف سلاح‌های کشتار جمعی عليه مردم عراق و افغانستان آغاز کردند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار جزايری با بيان اين مطلب، افزود: سقوط صدام و عدم دستيابی به سلاح‌های کشتار جمعی در عراق و سپس ادعای کشتن بن‌لادن بهانه‌های لشکرکشی به منطقه را با چالش‌های فراوانی روبرو ساخت و باعث رسوايی و آشکار شدن فريب‌کاری و دروغ‌های بزرگ کاخ سفيد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اين‌که ايستادگی و پايداری و مقاومت ملت و دولت منتخب عراق و فشار افکار عمومی جهانيان از جمله مردم آمريکا، سرانجام اوباما و کاخ سفيد را مجبور ساخت تا با وجود ميل باطنی به اشغال عراق پايان داده و خاک اين کشور را با خفت و خواری ترک کنند، تصريح کرد: آمريکايی‌ها پس از ۹ سال اشغال و ارتکاب جنايات و وحشی‌گری‌های فراوان عليه ملت عراق نه تنها دستاورد مثبت و افتخارآميزی کسب نکردند، بلکه اين جنگ و اشغالگری، هزينه‌های بسيار سنگين مالی و انسانی را روی دست آنان گذارد.

رييس ستاد تبليغات دفاعی کشور ادامه داد: دولت آمريکا در طول اشغال عراق صرف نظر از شکستن ابهت پوشالی ابر قدرتی خود با بر جای گذاردن بيش از ۵۰ هزار کشته و مجروح و اعتراف پنتاگون و مقامات آمريکايی مبنی بر مبتلا شدن هزاران نظامی اين کشور به بيماری‌های روانی و حتی ارتکاب خودکشی و خودزنی، مقطعی تاريک و لکه ننگی را در تاريخ آمريکا ثبت کرد به گونه‌ای که مطمئنا نسل‌های آينده اين کشور، يادآوری آن را مايه سرافکندگی و شرمساری خود می‌دانند.

معاون ستادکل تصريح کرد: بيش از ۱۰۰۰ ميليارد دلار هزينه مالی مستقيم در دوره اشغالگری عراق باعث فشار سنگين اقتصادی به ماليات دهندگان اين کشور شده است و توجه به برخی شعارها و فريادهای مردم آمريکا در اعتراضات وال استريت نيز نشان می‌دهد که فقر ناشی از سياست‌های غلط مقامات کاخ سفيد و تامين هزينه‌های جنگ‌افروزی يانکی‌ها و دخالت در امور داخلی کشورها در سرزمين‌های دور دست آنان را به تنگ آورده است.

جزايری اظهارداشت: مردم آمريکا در اعتراض به دولت اين کشور اين سوال را دارند که هزينه‌های جنگ‌افروزی و تلاش برای گسترش سلطه‌گری و زورگويی‌های مقامات کاخ سفيد چرا بايد گريبانگير آنان شود و زندگی را برايشان سخت و طاقت‌فرسا کند.

وی افزود: علاوه بر مردم آمريکا، يارکشی کاخ سفيد از ميان دولت‌های هم‌پيمان با کاخ سفيد و همسو با سياست‌های نظام سلطه، باعث تحميل هزينه‌های مالی هنگفت و کشته‌ها و تلفات انسانی سنگين به ديگر کشورهای غربی و به طور مشخص اعضای ناتو شده است و نارضايتی و اعتراضات مردم آنها را نيز برانگيخته است.

رييس ستاد تبليغات دفاعی کشور با ارائه گزارشی از هزينه‌های جنگ عراق برای آمريکايی‌ها خاطر نشان کرد: گزارشات به دست آمده نشان می‌دهد با وجود تلاش رهبران سياسی آمريکا برای کوچک‌سازی هزينه‌های نظامی و کتمان آمار خسارات ناشی از حضور نامشروع در خاک عراق، مجموعه هزينه‌های جنگ آمريکا در عراق بيش از جنگ ويتنام و دو برابر هزينه‌های آمريکا در جنگ کره بوده است و اين موضوع حتی مورد اذعان منابع آمريکايی قرار گرفته است.

جزايری خاطر نشان کرد: تاثير هزينه‌های جنگ‌افروزی‌های کاخ سفيد در دهه اخير بر افزايش حجم بدهی‌های عمومی آمريکا که هم‌اکنون به بيش از ۱۵ تريليون دلار رسيده است باعث شده تا هر آمريکايی از مرد گرفته تا زن و کودک و شيرخوار بالغ بر ۴۵ هزار دلار بدهی داشته باشد و اين به مفهوم آن است که هر آمريکايی از زمان تولد ۴۵ هزار دلار بدهی دارد و اين يک پديده کم‌نظير است که افتخار آن نصيب دولتمردان آمريکا شده است.

جزايری در پايان گفت: گرچه آمريکايی‌ها خاک عراق را ترک کردند، اما پرونده تلفات و کشته‌ها و زخمی‌های آمريکا در حلمه به عراق همچنان مفتوح و رقم دقيق آنها مبهم است و به عنوان يک سوال اساسی برای نسل آينده‌ای جامعه آمريکا باقی است.

وی خطاب به خيل عظيم ناراضيان آمريکايی اظهار داشت: تنها راه خارج شدن از وضعيت کنونی، تجديدنظر در مورد آموزه‌های پوسيده ليبرال دموکراسی و ساقط کردن رژيم سلطه کنونی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016