شنبه 17 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس سازمان زندان‌ها: در زندان اوين بخشي وجود ندارد كه تحت نظارت و مسئولیت ما نباشد، ایلنا

ایلنا: رئيس سازمان زندان‌ها گفت: «در زندان اوين بخشي وجود ندارد كه تحت نظارت و مسئولیت ما نباشد.»

"غلامحسين اسماعيلي" در گفت‌وگوي اختصاصي با ايلنا، تاكيد كرد: «آنچه در اوین هست‏، تحت مسئولیت ما است اما برای انجام بازجویی‌ها و اقدامات مرتبط به برخي پرونده‌ها، وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه هم نقش ایفا ‌می‌کنند.»

با اين‌حال اسماعيلي تصريح كرد كه: «در حوزه‌ رسیدگی‌ها‌، نگهداری زندانيان با ماست.»

وي افزود: «در حوزه زندانبانی آنچه که بحث زندانبانی است با ماست و بنده مسئولیت زندانبانی زندان‌های کل کشور و همه آنچه داخل زندان‌ها و زندان اوین مي‌گذرد را دارم.»

بازداشتگاه خارج از نظارت سازمان زندان‌ها
رئيس سازمان زندان‌ها در پاسخ به سئوالي در مورد «وجود بازداشتگاه‌هاي خارج از نظارت سازمان زندان‌ها» تاكيد گفت: «من امروز عرض ‌می‌کنم ما در کشور بازداشتگاهی که تحت پوشش و نظارت ما نباشد‏، نداریم، آنچه امروز در اوین مي‌گذرد، تحت نظارت و مسئولیت ما است.»

كارشناسي پرونده‌ها
وي در مورد فرايند كارشناسي پرونده‌ها نيز گفت: «زندان هیچ کاری به بازجویی فنی و غیرفنی ندارد. زندان محل نگهداری، اصلاح، تربیت و فعالیت‌های فرهنگی، اصلاحی و تربیتی است.»

رئيس سازمان‌ زندان‌ها اضافه كرد: «در فرآیند رسیدگی به پرونده‌، زندان هیچ مداخله‌ای ندارد این سوال را باید از کسانی بپرسید که در مسیر فرآیند رسیدگی پرونده هستند و اين موضوع در حوزه کاری ما به عنوان سازمان زندان ها نیست.»

غلامحسين اسماعيلي در مورد بخش‌هاي از زندان كه تحت نظارت سازمان زندان‌ها نيست، مثال زد: «ما در اوین، دادسرا داریم که تحت نظارت ما نیست و نباید آن‌را با زندانبانی تداخل دهیم. اصلا زندان، ضابط دادسر است نه، دادسرا، ضابطه زندان.»

وي اضافه كرد: « به‌عنوان نمونه چهار اتاق به دادسرا داده‌ايم که برخی رسیدگی‌ها را آنجا انجام دهند تا به‌جای اینکه زندانی خطرناك را به دادسرا منتقل کنيم، برخی از محاکمه‌ها را همان‌جا انجام دهند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اسماعيلي تاكيد كرد: «من در حوزه زندان‌بانی کار دارم، در حوزه بازجویی‌؛ بازجویی پلیس‌، مواد مخدر، اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات حرفی نمی‌زنم. این‌ها در حوزه‌‌هایی ضابط دستگاه قضایی هستند، حسب الامر مقام قضایی، در مقام ضابط، براي تحقیق، بازجویی و تفکیک جرم اقداماتی انجام می‌دهند. اما اقدامات آنها به حوزه زندانبانی هیچ ربطی ندارد.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016