شنبه 30 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دیدار جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی با آیت الله بیات زنجانی: تحت فشار دادن خانواده زندانیان نامشروع است

به گزارش پایگاه اطلاعرسانی آیت الله بیات زنجانی جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی، با حضور در بیت وی ضمن دیدار و گفتگو، گزارشی از وضعیت زندانیان خود ارائه دادند.

به گزراش این سایت در این دیدار که غروب روز جمعه بیست و نهم مهرماه برگزار شد، آیت الله العظمی بیات زنجانی پس از استماع سخنان حضار ضمن تاکید مجدد بر نامشروع و غیرقانونی بودن شرایط فعلی حاکم بر زندانیان سیاسی، گفت: بارها عرض کرده ام که این احکام را شرعی نمی دانم و شکل برخوردهای فعلی با زندانیان و خانواده های آنان نیز این موضوع را بیش از گذشته تایید می کند.

ایشان تحت فشار قرار دادن خانواده های زندانیان سیاسی از طریق تماس های مکرر و بدون توجیه توسط برخی مرتبطین پرونده ها را از مصادیق "عمل نامشروع" برشمرده و تاکید کرد که اینگونه تماس هائی که نقل می شود با هیچ یک از مبانی شرعی و اخلاقی سازگار نیست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ضمن برشمردن برخی شاخص های حکومت نبوی در مدینه و امیرالمومنین در کوفه که اصلی ترین نمادهای حکومت های دینی اند گفت: هیچ سند تاریخی قابل تکیه ای بر زندانی شدن مخالفین آن دو حضرت در دوران حکومت شان وجود ندارد، چه برسد به منتقدین که آزادانه در حال زندگی بوده و سهمشان از بیت المال نیز محفوظ بوده است.

آیت الله زنجانی افزود: با مطالعۀ این رفتارهاست که می توان به تضادهای جدی بین اعمال برخی حاکمان با حکومت های معصومین پی برد.

او در پایان این دیدار استقامت و پایداری خانواده های زندانیان سیاسی را نوعی عبادت دانسته و گفت: تک تک شما از مصادیق مظلوم هستید و یقیناً در پیشگاه خدای متعال به دلیل این ایستادگی، ماجور خواهید بود چراکه این ظلم ها همیشه مقطعی بوده و روزی به اتمام خواهد رسید و تاریخ به وجود افرادی مانند شما و عزیزان تان خواهد بالید.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016