سه شنبه 20 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نماينده يزد: هنوز علت انفجار فولاد غدير مشخص نيست، ايلنا

مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ارائه برخی دستورالعمل‌های اشتباه در خصوص نحوه بازرسی واحدهای توليدی باعث افزايش وقوع سوانح کار شده است.


ايلنا: نماينده مردم يزد در مجلس گفت: به منظور پيشگيری از وقوع حوادث کار بايد روند بازرسی‌ها مورد بازنگری قرار گيرد.

علی اکبر اولياء در گفتگو با خبرنگار ايلنا، با اشاره به وقوع سوانح پی در پی در بنگاه های توليدی کشور تصريح کرد: مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ارائه برخی دستورالعمل‌های اشتباه در خصوص نحوه بازرسی واحدهای توليدی باعث افزايش وقوع سوانح کار شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او با بيان اين که انفجار کارخانه فولاد غدير يزد در پايان شيفت کاری روز يکشنبه شوکی بود که بر پيکره يزد وارد شد،تصريح کرد:با وجود گذشت يک ماه از اين حادثه هنوز علت قطعی انفجار مشخص نيست.

او خاطرنشان ساخت: با توجه به وقوع پنج حادثه مشابه ظرف شش سال گذشته، به نظر می‌رسد مالکان کارخانه و همچنين نهاد بازرسی کار در استان يزد اقدامی برای رفع نواقص ايمنی کار جهت حفاظت از جان کارگران به عمل نياورده بودند که اين بی‌توجهی موجب کشته شدن ۱۸ نفر از کارگران شد.

اولياء ياد آور شد: بررسی‌های انجام شده در خصوص انفجار در کارخانه غدير، تا اين لحظه از نقض آشکار اصول ايمنی در هنگام ذوب ضايعات فولادی حکايت می‌کنند.

نماينده مردم يزد افزود: نگاهی به اخبار حوادث مرگبار صنعتی در سال های اخير حکايت از رشد نگران کننده اين قبيل حوادث و افزايش آمار مرگ کارگران دارد.

گفتنی است، در نيمه نخست سال جاری ۷۷۸ نفر در حوادث کار جان خود را از دست داده‌اند که اين آمار در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته ۸.۱۸ درصد افزايش دارد. سال قبل تعداد کل کشته شدگان حوادث کار در کشور يک هزار و ۲۹۰ نفر بوده است با اين حال دولت تاکنون آمار دقيقی درباره تعداد حوادث صنعتی رخ داده در کشور منتشر نکرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016