چهارشنبه 21 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توکلی: چطور صلاحيت کسانی که الان نماينده​اند احراز نشده است؟ لاريجانی: کار هيات​های اجرايی در مواردی درست نبود، خبرآنلاين

مجلس - اگرچه صلاحيت احمد توکلی برای نامزدی دوباره در انتخابات مجلس نهم احراز شده است اما او در تذکری به دفاع از صلاحيت همکارانش در مجلس پرداخت.

به گزارش خبرآنلاين، اين نماينده تهران با اشاره به اينکه نمايندگان بر اساس اصل ۸۶ قانون اساسی در اظهارنظر در راستای ايفای وظايف نمايندگی​شان آزادند، افزود: اما متاسفانه به گونه​ای هيات​های اجرايی برای احراز صلاحيت نمايندگان اعمال نظر کرده است که گويی برای اجرای اين بند از قانون، مانع تراشی کرده​اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: اگرچه هيات​های اجرايی در مورد صلاحيت ثبت نام کنندگان حق اظهار نظر دارند، اما نبايد مواضعشان مانع از انجام وظايف نمايندگی شود. عجيب است که کسانی که الان نماينده​اند، صلاحيتشان احراز نشود!

توکلی با اشاره به رد صلاحيت برخی نمايندگان به استناد عدم التزام به اسلام و نظام و ولايت فقيه، ادامه داد: چطور برخی دينداران و چهره​هايی که وفاداريشان به انقلاب مشخص است را به اين ادعا رد صلاحيت کرده​اند؟ آقايان متوجه بوده​اند که اين باعث لطمه به آبروی نظام می شود؟

نماينده تهران از لاريجانی خواست تا به بررسی اين موضوع بپردازد و هشدار بدهد که ضرر اين کارها بيش از منفعتش است.

لاريجانی در پاسخ به و ی گفت: حرف شما درست است و اقدام هيات​های اجرايی کار درستی نبوده که برخی از اين افراد را رد صلاحيت کرده​اند. بنده هم معتقدم که عدم احراز صلاحيت در مورد کسانی است که شناخته شده نباشند نه کسانی که الان نماينده​اند!

رئيس مجلس با اشاره به اينکه افرادی را در مجلس، مسئول مذاکره با وزارت کشور کرده است، افزود: کسانی که به نحوه احراز صلاحيتشان ايراد دارند، به شورای نگهبان اعتراض کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016