سه شنبه 27 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات: شبکه ملی اطلاعات جايگزين اينترنت نمی‌شود، ايلنا

اينترنت به عنوان يک سرويس کما فی سابق در کنار شبکه ملی اطلاعات باقی خواهد ماند و هر کس که نياز داشت می‌تواند از آن سرويس استفاده کند


ايلنا: وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به برخی شبهات گفت: شبکه ملی اطلاعات به هيچ وجه جايگزين اينترنت نمی‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا، تقی‌پور تصريح کرد: اينترنت به عنوان يک سرويس کما فی سابق در کنار شبکه ملی اطلاعات باقی خواهد ماند و هر کس که نياز داشت می‌تواند از آن سرويس استفاده کند.

وی در ادامه از موتورهای جستجو با عنوان موتورهای جاسوسی ياد کرد و افزود: در اينکه موتورهای جستجوی خارجی ابزارهای جاسوسی بيگانگان است شکی نيست و اين را می‌توان به راحتی از آمارهايی که منتشر می‌کنند متوجه شد.

وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: به عنوان مثال اعلام می‌کنند مردم ايران در هفته يا روز مشخصی از کدام کلمات و يا واژه‌ها بيشتر استفاده کرده‌اند که اين مفهومش آنست که آن‌ها دائم در حال کنترل و رصد اطلاعات کاربران می‌باشند، هر چند اين ظاهر قضيه است اما پشت پرده با سرقت اطلاعات مردم اقدامات جاسوسی و اهداف شومشان را دنبال می‌کنند.

تقی‌پور با اشاره به راه اندازی موتورهای جستجوی بومی اظهار کرد: به منظور حفظ امنيت و مسدود کردن راههای درز اطلاعات مردم کشورمان چندين گروه غير دولتی روی موتورهای جستجوی داخلی در حال فعاليت هستند تا در قالب شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شود و مردم با اطمينان خاطر بيشتری از آن استفاده کنند.

وی گفت: با راه اندازی موتورهای جستجوی بومی از بسياری از آسيب‌ها و مسائل امنيتی که کوچک‌ترين آن به سرقت رفتن و مخدوش شدن اطلاعات حريم شخصی و خانوادگی افراد است جلوگيری به عمل می‌آيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016